Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap saxo 1,4 VTS - 2.0 16v
Autor Wiadomość
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 11 Marzec 2015, 22:03   Swap saxo 1,4 VTS - 2.0 16v

Witam wszystkich , jestem w trakcie swap'u saxo 1,4 vts na 2,0 16v peugeot 206 , wiem ze jest wiele rozsądniejszych mozliwosci ale akurat ten 2,0 kupiłem z skrzynią i wiązką za smieszne pieniądze i silnik pewny srednio po 12 bar / tłok , różnica spadków ~0,2 . Do czego dąże mianowicie silnik włożony napęd zgrany kpl , łapy przerobione itp ale przyjechał do mnie kumpel peugeotem 206 z takim samym silnikiem żeby mi było łatwiej sie odnaleść w instalacji , otóż w mojej wiązce niema okrągłej dużej kostki która łączy wiązke silnikową z wiązką samochodu tylko jest cała do srodka pod stacyjkę a kumpla jest to złącze okrągłe i przy wiązce z saxo 1,4 też jest okrągłe złącze a ta moja posiadana instalacja od 2,0 nie ma wewnetrznej skrzynki bezpieczników i instalacji wewnetrznej m.in pod pompke paliwa , i teraz rodzisie kilka pytań czy jechac tam gdzie kupiłem silnik i wyciągnąć resztę wiązki czy kupić wiązkę tą co ma kumpel i polączyć z wiązką przez okrągłe złącze z wiązką wewnetrzną saxo 1,4 .

 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Marzec 2015, 16:06   

witam ponownie , po wielu trudach i niespodziankach na drodze ogarnełem wszystko , przerzuciłem całą kpl wiązkę silnik + wnetrze , na chwilę obecną wyglada to tak ...


ps. Wiecej fotek wraz z srodkiem przeslę jak saxo stanie na kołach



Zdjęcie0141.jpg
Plik ściągnięto 440 raz(y) 167,42 KB

Zdjęcie0137.jpg
Plik ściągnięto 420 raz(y) 223,9 KB

Zdjęcie0139.jpg
Plik ściągnięto 392 raz(y) 187,77 KB

 
 
Wojciu1995


Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 29 Marzec 2015, 20:20   

jak ty to tam zmieściłeś kolego :D jestem ciekaw finału projektu :D będe ci kibicował :D

_________________
strona mojego serwisu Citroen-Peugeot http://serwis-bialobrzegi.pl/
facebook https://www.facebook.com/wojtek4714
 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30 Marzec 2015, 17:50   

no na styk :-) , główną silnikową łape trzeba było przespawać , skrzyni dolną zmodyfikować , mechanizm zmiany biegów podobny ale też modyfikowany , wydech jeszcze nie ogarniety ale najprawdopodobniej musze wyjscie z kolektora z lewej na prawą str przespawać i pod innym kątem bo konflikt z biegami może być,

Może mnie ktoś naprowadzi bo mam dwa pomysły na zgranie napędu mianowicie mam gościa z zakładu który może mi na dłutownicy zrobić nowy frez na piascie od saxo zeby weszła półoś od 2,0 lub spróbować założyć łożysko od 2,0 peugeota i piastę też , zgrać to w ten sposób tylko czy peugeot ma rozstaw 4x108 ? , no i wymary łożysk czy wejdzie w zwrotnicę od saxa łożysko od peugeota

 
 
Wojciu1995


Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 30 Marzec 2015, 21:21   

Peugeot jeżeli ma 4 śruby to ma 4x108 z wyjątkiem tego co jest bliźniakiem nemo ale nie jestem pewny bo to w końcu fiat. Skrzynie zakładasz z 2.0?

_________________
strona mojego serwisu Citroen-Peugeot http://serwis-bialobrzegi.pl/
facebook https://www.facebook.com/wojtek4714
 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 03:30   

Tak , skrzynia od 2,0 jest znalazłem kompromis co do przekazania napędu , piasty od peugeota 2,0 + łożyska i mcperson od saxo , zostanie tylko stoczyć piastę z 42mm na 37 mm tak jak w saxo


pytanie co do pompki bo peugeot ma inny kosz i trzeba by było z bakiem przekładać a gdybym założył pompke z koszem od saxo 1,6 vts zda egzamin ?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 05:51   

adamoo246, jak ciśnienie będzie takie samo to możesz.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wojciu1995


Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 14:25   

adamoo246, to czekam na reszte projektu :D

_________________
strona mojego serwisu Citroen-Peugeot http://serwis-bialobrzegi.pl/
facebook https://www.facebook.com/wojtek4714
 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 18:51   

Nowe piasty stoczone nowe łożyska i nowy problem , półosie za długie o 12mm na strone , kur! znowu przesuniecie w czasie bedzie ...


myslicie że bez wiekszych problemów w zakładzie obróbczym mi to ogarną ?



Zdjęcie0147.jpg
Plik ściągnięto 330 raz(y) 77,26 KB

Zdjęcie0146.jpg
Plik ściągnięto 288 raz(y) 69,49 KB

 
 
crprog

Mój samochód: C5
Paliwo: Pb/Lpg
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Maj 2015, 20:33   

Niech upier** półoś na środku i skrócą, jak ładnie pospawane i wyważone to będzie jeździć :)

 
 
MichalVTS


Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 37
Skąd: Ożarowice
Wysłany: 26 Maj 2015, 20:01   

Wow. odważny projekt, ale życzę powodzenia :D Tak lekkie nadwozie z takim silnikiem to już nie będzie jeździło, tylko latało nisko :P

_________________
http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9337 - Moja Xsara II
 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13 Marzec 2016, 16:15   

Witam was na nowo po bardzo długiej przerwie ... projekt swap wraca do realizacji :)
Silnik , mocowania ok
Biegi ok
wydech ok
zawieszenie ok
hamulce ok

Głowię się nad zasilaniem paliwa bo zmieniłem pompkę na tą od 2,0 i potrzebuje rady jak to podpiąć bo muszę nową instalację pociągnąć uwzgledniając po drodze filtr paliwa . Z tyłu pompka ma 2 krućce zapewne powrót i zasilanie , a z przodu na wtrysku są 2 wyjscia i na listwie wtryskowej jest 1 , co gdzie mam podprowadzić ?

ps. Może i pytam o głupoty ale nie zawsze wszystko się wie , dziekuję



IMG_20160313_004001.jpg
Plik ściągnięto 223 raz(y) 131,58 KB

14213157022582_A_N.jpg
Plik ściągnięto 211 raz(y) 93,92 KB

 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 19 Marzec 2016, 00:18   

w saxie zostało zrobić układ zasilania paliwem , nie mogę nigdzie znaleść jak podpiąć , mam obawy co do pompki , na allegro pompki paliwa są z 2 wyjsciami i z 1 wyjsciem , po czym to poznam ? ... w poprzednim 1,4 było całkowicie inaczej , po podpięciu zasilania z pompki do listwy wtryskowej ciezko odpala nie wkreca się nie równo chodzi gaśnie , nie mam bądz nie wiem gdzie mabyć podpięty powrót ? , problem by znikł gdybym miał zbiornik paliwa od 206 pompke z koszem na 1 wyjscie to pod listwe wtryskową i ma grać , doradzi ktoś coś ?

 
 
MichalVTS


Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 37
Skąd: Ożarowice
Wysłany: 22 Marzec 2016, 14:40   

Hmmm, jak jeszcze potrzebujesz, to mogę sprawdzić w swoim aucie jak to jest rozwiązane i zrobić zdjęcia, tylko powiedz które miejsca Cię interesują :)

_________________
http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9337 - Moja Xsara II
 
 
adamoo246

Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25 Marzec 2016, 19:08   

podpięcie tych 3 przewodów odkąd idą , i od pompki jak idą przewody

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA