Witam wszystkich , jestem w trakcie swap'u saxo 1,4 vts na 2,0 16v peugeot 206 , wiem ze jest wiele rozsądniejszych mozliwosci ale akurat ten 2,0 kupiłem z skrzynią i wiązką za smieszne pieniądze i silnik pewny srednio po 12 bar / tłok , różnica spadków ~0,2 . Do czego dąże mianowicie silnik włożony napęd zgrany kpl , łapy przerobione itp ale przyjechał do mnie kumpel peugeotem 206 z takim samym silnikiem żeby mi było łatwiej sie odnaleść w instalacji , otóż w mojej wiązce niema okrągłej dużej kostki która łączy wiązke silnikową z wiązką samochodu tylko jest cała do srodka pod stacyjkę a kumpla jest to złącze okrągłe i przy wiązce z saxo 1,4 też jest okrągłe złącze a ta moja posiadana instalacja od 2,0 nie ma wewnetrznej skrzynki bezpieczników i instalacji wewnetrznej m.in pod pompke paliwa , i teraz rodzisie kilka pytań czy jechac tam gdzie kupiłem silnik i wyciągnąć resztę wiązki czy kupić wiązkę tą co ma kumpel i polączyć z wiązką przez okrągłe złącze z wiązką wewnetrzną saxo 1,4 .
adamoo246
Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Marzec 2015, 16:06
witam ponownie , po wielu trudach i niespodziankach na drodze ogarnełem wszystko , przerzuciłem całą kpl wiązkę silnik + wnetrze , na chwilę obecną wyglada to tak ...
ps. Wiecej fotek wraz z srodkiem przeslę jak saxo stanie na kołach
adamoo246
Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: Małopolska
Wysłany: 30 Marzec 2015, 17:50
no na styk , główną silnikową łape trzeba było przespawać , skrzyni dolną zmodyfikować , mechanizm zmiany biegów podobny ale też modyfikowany , wydech jeszcze nie ogarniety ale najprawdopodobniej musze wyjscie z kolektora z lewej na prawą str przespawać i pod innym kątem bo konflikt z biegami może być,
Może mnie ktoś naprowadzi bo mam dwa pomysły na zgranie napędu mianowicie mam gościa z zakładu który może mi na dłutownicy zrobić nowy frez na piascie od saxo zeby weszła półoś od 2,0 lub spróbować założyć łożysko od 2,0 peugeota i piastę też , zgrać to w ten sposób tylko czy peugeot ma rozstaw 4x108 ? , no i wymary łożysk czy wejdzie w zwrotnicę od saxa łożysko od peugeota
adamoo246
Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 03:30
Tak , skrzynia od 2,0 jest znalazłem kompromis co do przekazania napędu , piasty od peugeota 2,0 + łożyska i mcperson od saxo , zostanie tylko stoczyć piastę z 42mm na 37 mm tak jak w saxo
pytanie co do pompki bo peugeot ma inny kosz i trzeba by było z bakiem przekładać a gdybym założył pompke z koszem od saxo 1,6 vts zda egzamin ?
adamoo246
Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: Małopolska
Wysłany: 13 Marzec 2016, 16:15
Witam was na nowo po bardzo długiej przerwie ... projekt swap wraca do realizacji
Silnik , mocowania ok
Biegi ok
wydech ok
zawieszenie ok
hamulce ok
Głowię się nad zasilaniem paliwa bo zmieniłem pompkę na tą od 2,0 i potrzebuje rady jak to podpiąć bo muszę nową instalację pociągnąć uwzgledniając po drodze filtr paliwa . Z tyłu pompka ma 2 krućce zapewne powrót i zasilanie , a z przodu na wtrysku są 2 wyjscia i na listwie wtryskowej jest 1 , co gdzie mam podprowadzić ?
ps. Może i pytam o głupoty ale nie zawsze wszystko się wie , dziekuję
IMG_20160313_004001.jpg
Plik ściągnięto 223 raz(y) 131,58 KB
14213157022582_A_N.jpg
Plik ściągnięto 211 raz(y) 93,92 KB
adamoo246
Mój samochód: Citroen C2 VTS / Citroen saxo 2,0 16v
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb98
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: Małopolska
Wysłany: 19 Marzec 2016, 00:18
w saxie zostało zrobić układ zasilania paliwem , nie mogę nigdzie znaleść jak podpiąć , mam obawy co do pompki , na allegro pompki paliwa są z 2 wyjsciami i z 1 wyjsciem , po czym to poznam ? ... w poprzednim 1,4 było całkowicie inaczej , po podpięciu zasilania z pompki do listwy wtryskowej ciezko odpala nie wkreca się nie równo chodzi gaśnie , nie mam bądz nie wiem gdzie mabyć podpięty powrót ? , problem by znikł gdybym miał zbiornik paliwa od 206 pompke z koszem na 1 wyjscie to pod listwe wtryskową i ma grać , doradzi ktoś coś ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum