Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen xsara II by czaszunia1
Autor Wiadomość
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 27 Marzec 2015, 00:29   

Ja ten zestaw mam już zamontowany od dłuższego czasu i gdyby nie pierdzące przednie drzwi to byłoby nawet znośnie, choć brzmienia mogłoby być więcej dlatego zdecydowałem się ruszyć wrota i je udoskonalić. Radio mam Sony CDX-GT 650UI - czasówki są i nawet są słyszalne różnice.

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Marzec 2015, 05:41   

brzmienie to mozesz zmienic dodajac piec lub zmieniajac jednostke. A co do czasowek w radiu to z tego co widze nie to plynnych czasowek tylko pozycje. czy sie myle? Wrzuc kilka fot jak zrobiles te wrota bom ciekawy.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 17:10   

Wrota skończone :-D

Fot nie ma, bo nie było czasu i warunków na pstrykanie.

Podsumowując:

1. Drzwi oklejone dekarką Tytan od środka 1 warstwa i zewnątrz 2 warstwy
2. Wszelkie szczeliny w boczku zalane bezbarwnym silikonem sanitarnym.
3. W miejsce mocowania głośnika wstawiony na silikon dystans łączny 48mm i wkręcony na wkręty do drewna od wewnętrznej strony. Miejsce rozciętego (lutownicą :D ) boczka przy oryginalnym dystansie oklejone i usztywnione dekarką - po przykręceniu boczka do drzwi nic nawet nie drgnie.
4. Cały boczek wyklejony od wewnątrz GMS 012 3mm, miejscami można dać grubiej, ale mi starczyło tylko na pojedynczą warstwę.
5. Wszystko spasowało się idealnie, że aż sam z ojcem nie dowierzaliśmy efektu naszej pracy (wiszę mu flaszkę za pomoc :mrgreen: )

Wrażenia:
- drzwi wyraźnie cięższe, czuć zwłaszcza przy zamykaniu
- pukając w drzwi od zewnątrz samochodu słyszy się pukanie jak w drzewo, dla porównania pukanie w tylne słyszy się dzwon ;)
- jest zdecydowanie mniej zniekształceń dźwięków wywołanych pracą głośnika i tapicerki, choć do ideału troszkę brakuje - ale to już wina wszelkich plastików.
- przed wygłuszaniem gdy muza grała głośno to w schowkach bocznych wszystko latało jak galareta, teraz zauważalne są minimalne drgania, która są mało wyczuwalne.
- basu jakoś nie przybyło, ogólnie dźwięk jakoś nie powala, choć to pewnie kwestia głośników i wzmacniacza
- podłączyłem próbnie te JBLe pod Magnata 2x55W i szału nie było, troszkę głębszy dźwięk, ale nie powalił na kolana, ale w końcu to wzmacniacz za 170zł.
- rozmyślam nad nowym wzmakiem, 2CH na przód lub 4Ch na przód + SUB, lecz kompletnie nie mam pojęcia co kupić (500-600zł), bo co opinia w necie to inna myśl.
- w planach mam jeszcze zrobienie tub w półce pod GMS 1865 i dołożenie jakiś tweetów, a z przodu założenie czegoś co w końcu zagra basem.
- na razie będzie jak jest, bo wczoraj strzeliła mi linka sprzęgła w centrum Wrocławia i musiałem wybulić 300zł na przywrócenie sprawności ;)

Jak możesz to poleć jakieś wzmaki, ewentualnie jak się ma moc RMS w głośnikach i w wzmaku, bo ponoć głośnik ma być mocniejszy (ile razy mocniejszy) i czym się kierować?

A jutro zrobię foty boczka i głośnika z zewnątrz ;)

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 09:15   

Jestem bardzo ciekaw jak to gra, bo jesli przylozyles sie do drzwi to powinnobyc w miare poprawnie. Co do jakichs rezonansow boczkow i tapicerki czy plastikow to sie nie przejmuj wkoncu sie ulozy wszystko. Problemem xsary w drzwiach jest odbicie fali stojacej. Tutaj ratunkiem sa xorby(mam 1 kpl. na sprzedaz.) U mnie wyeliminowaly wszelkie znieksztalcenia i dol pasma z wf sie poprawil a caly wf znow zaczal pedzic jak expres:)
Napisz jak masz to wszystko podlaczone i poukladane. BO jesli masz czasy i lecisz z seryjnych zwrotek z zestawu to roznie to bywa. trzeba by albo z 4 kanalu puscic aktywnie o ile piec bedzie mial filtry albo troche pogrzebac w radiu na mozliwosci radia. Tw na slupkach?
Dokladanie jakichs glosnikow w polke sobie daruj bo to nie ma sensu i wszystko zepsujesz tym jak chcesz miec dobrze to zrobione.
Co do kupna piecow i suba to temat jest tak wielki jak morze. Piec kupujesz pod zestaw i preferencje muzyczne czyli jaki profil brzmienia cie interesuje. jesli masz 600 zl na piec i suba to raczej wyrobisz sie z piecem tylko 4 kanalem zeby pozniej kupic suba.
Co do mocy glosnikow i mocy wzmacniacza to polecam podstawowa lekture w postaci faq nazara wszystko opisane jak na tacy.
Ale w takim skrocie to wzmacniacz ma byc mocniejszy niz glosnik zeby mial na dnim kontrole . A czym sie kierowac w zakupie? ,jw profilem brzmienia jaki chcesz uzyskac. jaki masz docelowy zestaw z przodu? o jakim brzmieniu?
Wszystko da sie poukladac ale trzeba nad tym troche posiedziec bo to nie takie proste dla kogos kto dopiero zaczyna.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 11:05   

Mam garść niusów :D

1. Kupiłem Crunch GPX 1000.4 ;)
2. Przy okazji odwiedziłem PRO sklep CA i sprzedawca ponad godzinę mnie oświecał - nie ma to jak pogadać w cztery oczy ;)
3. W owym sklepie zostałem zamroczony głośnikami Audio System M165
4. Podłączyłem owego Cruncha kablem 16mm, do przodu wstawiłem GMSy 1865 i tweety JBLa i w końcu usłyszałem BASS :D (midbassy JBL poleciały na półkę)
5. Tweety JBLa niestety pod wzmakiem dają po uszach i albo je pchnę na allegro razem z midbasami z półki albo je podłączę pod radio. (skłaniam się opcji 1 czyli sprzedam zestaw JBL, sprzedam GMSy i kupię M165 :D )
6. SUB choć marny to pod tym wzmakiem ożył - nie buczy, a po prostu ładnie gra - kiedyś może go zmienię, zwłaszcza po tym jak usłyszałem miazgę z 20cm suba ;)
7. Jak dla mnie już jest b. dobrze, a czuję, że za jeszcze niewielkie pieniądze może być cudownie ;)
8. dodaję fotki ;)



WP_20150409_13_38_39_Pro.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 182,32 KB

WP_20150409_13_38_23_Pro.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 202,24 KB

WP_20150409_13_02_12_Pro.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 193,85 KB

WP_20150409_14_32_43_Pro.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 189,36 KB

WP_20150409_13_38_27_Pro.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 190,64 KB

WP_20150409_13_01_45_Pro.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 186,24 KB

WP_20150409_12_44_08_Pro.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 176,49 KB

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 13:21   

1 zamroczyl cie zebys kupil cruncha. Ile dales?
2 ciekawe czy cos z tego oswiecania sie sprawdzi bo sprzedawcy przewaznie nie maja pojecia o tym co mowia.chyba ze byl to naprawde dobry sklep....
3 Audio systemy dobre zestawy warte posluchania ale zeby miazdzace to nie koniecznie. Lepiej poszukac nawet AS 165c czyli wf z zestawu xion,radion. Albo helony ale to juz trzeba duuuuzo prundu.
4 mowilem ze jak podlaczysz przod pod wzmacniacz nagle ws,ystko ozyje. Te wf z polki wywal bo jesli to zrobiles po oswieceniu przez sprzedawce tzn ze albo chlop nic nie wie albo nie sluchales:-P
5 tw jebla nie nadaja sie do grania i trzeba troche zestawow przerobic zeby trafic w swoj profil. Ale as fajne tylko drogo deko.
6 gratulacje, a co za sub 8"? Jeszcze bys sie zdziwil co mozna z 8" zrobic. A na fotkach co to za magnat nie mow ze to to?:-/
7 za niewielkie pieniazki mozna zrobic budget granie na dobrym poziomie kwestia dobrania komponentow i posluchania innych aut na spotach. Zajrzyj do nas na forum strefy ca i zobacz gdzie sie chlopaki spotykaja cos naucza pomoga doradza:-)
A ogolnie gratulacje za dystanse ladnie wyszlo tylko swiatlo wf male. Mozna bylo wiecej wyciac.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 11:59   

1. Na niego zdecydowałem się sam - 290zł za sam wzmak.
2. Ten akurat wydawał się być konkretny i rzeczowy
3. On jest przedstawicielem AS, więc może dlatego je zachwalał, ale fakt faktem odsłuch w sklepie i potem w samochodzie powalił mnie na kolana
4. Wystawiłem zestaw JBLa i GMSy na allegro i jak to sprzedam to kupię coś tylko na przód, a półkę wymienię na bez dziur ;) pomysł z głośnikami w półkę był mój :P
5. Zaraz idę je podłączyć pod radio, a jak sprzedam to kupię coś jedwabnego. Ogólnie to przymierzam się na EL COMP 6 kompletny zestaw na przód.
6. BS30 :mrgreen: jego wymienię na końcu na coś klasowego ;)

 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 17 Kwiecień 2015, 15:03   

Kupiłem El COMP 6 :D
Sprzedałem JeBLe i GMSy
Pozbywam się Magniota ;)
I planuje kupić EXCURSION SX-10S4 lub coś podobnego
Jeśli możesz to doradź jaki sub (BR, zamknięty) do rocka i metalu będzie najlepszy i jakiej mocy do owego Cruncha 250W RMS w mostku.

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 08:38   

Gratulacje:) tylko jesli sluchasz na codzien i glownie rocka i metalowej muzyki to EL compy szybko zmienisz;p cieply i bardzo miekki wf. a tw to juz wogole brak slow, ale podlacz i posluchaj bo sam musisz sobie opinie wyrobic:)
Co do suba to skladowych jest kilka:
1 muzyka (juz mam podpowiedz)
2 budget
3 litraz budy (ilosc zajetego miejsca w bagaju)
E-SX moze byc choc trzeba mu dac zeby ladnie zatelepal. a czemu 10 a nie 8"?

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 14:13   

Budget 300-400 za całość
Litraż im mniejszy tym lepszy, choć jak będzie większy to tragedii nie będzie ;)
8'' też może być - dla mnie nie mają znaczenia parametry jako takie - bardziej chodzi mi by to grało w pożądany sposób do pożądanej muzyki ;)
Nie chce cudować i bawić się w strojenie suba, bo kompletnie nie mam o tym pojęcia, bardziej chodzi mi o wytyczne typu closed gra tak, a BR bardziej tak. Niby czytałem Nazara i wiele innych artykułów, ale prawda jest taka, że wszystko gra inaczej, a do tego jeszcze każdy ma inną percepcję i w rezultacie wychodzi misz masz ;)

Muzyka raczej mieszana acz ze wskazaniem na owy rock/metal, El compami pocieszam się drugi dzień i na razie je oszczędzam żeby się wygrzały. Pierwsze co rzuca się w uszy to dobra średnica, wszystko gra na flacie bez loudnessów i innych cudów, a średnica to coś czego brakowało mi JeBLach czy GMSach.

Tak naprawdę konkretną opinię o nich wydam za jakiś czas jak wszystko w miarę dostroję i ogarnę :)

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 11:50   

Jesli szukasz takiego suba do 300 zl to mam fajne subki na sell.
Twistera 12" kwadratowy subik twardo grajacy do muzyki rockowej igielka w budzie cl juz , nowy, 300 z przesylka.
IT MDS 08 , 2 szt w 35 litrach cl rewelacyjne suby szybkie i jak trzeba to zagraja z kopem. 300zl.
Cerwin vega 88 czyli rowniez 8" ale cewka 8 ohm i min 300 w trzeba jej dac. Pieknie grajacy subbas w budce cl 13 litrow. 300zl.
Co do wytycznych czy cl czy br to roznie bo br musisz robic pod konkretnego suba bo buda musi miec odpowiednie strojenie. Wymiary br itp wiec wiecej zabawy ale i zejscie wieksze czyli rozpierducha.
Cl to bardziej kulturalne granie . W punkt szybko i tak jak trzeba.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 5 Maj 2015, 13:55   

Po odpowiednim strojeniu doszedłem do wniosku, że szkoda kasy na nowego suba :)

Gain na maxa, ustawiałem z miernikiem, dźwiękiem 50Hz na podstawie prawa Ohma.
Docelowo powinno być ~32V, mi maksymalnie wyszło 25V (czy to "zasługa" wzmacniacza?)
LPF na wzmaku 80Hz, w radiu jeszcze muszę wyczaić na słuch.

Przód również ustawiałem z miernikiem i dźwiękiem 1KHz, tam bez problemu udało się ustawić gain na wyliczone napięcie z prawa Ohma, HPF na wzmaku 80Hz, w radiu OFF. Dodatkowo pod Dimensiony podpiąłem dołączone dodatkowe kondki by nie biły po uszach.

Efekty? to co kiedyś miałem na podbiciach, korektorach i innych badziewiach teraz mam na totalnie "czystych" ustawieniach :)

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Maj 2015, 18:35   

Deadi napisał/a:
Gain na maxa, ustawiałem z miernikiem, dźwiękiem 50Hz na podstawie prawa Ohma.

to teraz mi powiedz jakie i kiedy -przy jakim volumie masz znieksztalcenia? bo podejrzewam ze sub lapie przester jak masz gaina na full. Podjedz na spota jakiegos do chlopakow to pomoga ci ogarnac to wszystko bo o rozlozeniu sceny nic nie pisales :) a tylko o subie.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Deadi

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Opolskie
Wysłany: 5 Maj 2015, 23:10   

Skala jest 50, do 40 spokojnie mogę słuchać, a powyżej to zależy od nagrania, choć sam sub nie wykazuje jakiś mega przesterów powyżej 40. Bardziej buda wpada w taki rezonans, że zagłusza suba ;)

Co do sceny to mam możliwość załączyć opcje Position na Front, Front L i Front R, a następnie korekcję tego od -3 do 3 i pozycję suba czyli daleko, blisko i normalnie.
Na razie jadę na czystych ustawieniach i z czasem będę modyfikował owy POS ;)

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 21:22   

I jak tam postepy w sarce? Gra cos juz z glowa czy posucha:)

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA