Czy ktoś może wie, jak uszczelnić wyciek ropy z zaworku dwudrożnego z gumką znajdującego się na nastawniku pompy nad króćcem powrotu paliwa.
towarzyszy temu bardzo głośna praca pompy im więcej "gazu" tym głośniej stuka i tym większy wyciek:(
Bardzo proszę o pomoc
Zdjęcia
Po demontażu górnego dekielka , pod membraną znajduje się ropa a chyba jej tam nie powinno być z góry dziękuje za pomoc
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 11:10
Masz racje. W tym miejscu powinno byc sucho. Ten nastawnik zmienia dawke i kat wtrysku w zaleznosci od cisnienia doladowania. Powinno to byc uszczelnione dlawikiem(simmeringiem) w obudowie pompy.
Na pewno usterka do usuniecia w serwisie pomp wtryskowych. Konieczne jest rozbieranie calej pompy, czego nie radze robic samemu bez niezbednej wiedzy i mozliwosci. Masz dwa wyjscia: wymontowac pompe i dac do naprawy, albo poszukac inna, sprawna pompe i wymienic.
dzięki za odp.
Tylko jedno pytanie. Czy na pewno konieczne jest wyciągnięcie całej pompy ? Jestem po wymianie uszczelki pomiędzy nastawnikiem a pompą (taka kwadratowa) gdyż lało mi tamtędy paliwo. Wiec nastawnik schodzi bez problemu.
tak wygląda moja "nowa" uszczelka nastawnika.
zastosowałem uszczelkę z pompy z opla asty 1.7 d .była co prawda troche za chuda ale kształetem niemal identyczna i po dołożeniu paseczków z przeciętego oringa spasowało i co ważne po złożeniu i odpaleniu nie cieknie nic.
cieknie mi tylko ciągle z tego zaworku dwudrożnego.
ten zimmering jest w obudowie pompy czy tego nastawnika ?
wydaje mi się że ten że żeby dostać się do tego zimmeringa trzeba wyjąć ośkę na ktorej znajduje się cały mechanizm z dławikiem co jest przykrecony do membrany. czy się myle?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 21:22
Jesli jestes w stanie zdemontowac caly regulator dawki cisnieniem turbo od korpusu pompy, to wystarczy rozebrac tylko ten regulator. Gwoli scislosci, znam dobrze pompy Boscha, ale od zwyklego diesla i od XM 2.5 td, a wiec bez takiego regulatora. Pompa od Astry ma podobna budowe, wiec jesli masz dostep do uzywanej , najpierw podejzal bym na niej budowe tego regulatora. Bardzo czesto role uszczelniacza w pompach spelnia oring, umieszczony w newralgicznym punkcie i jego wytarcie skutkuje przeciekiem. Swoja droga sa w sprzedazy komplety uszczelek do pomp Boscha i moze od tego nalezaloby zaczac. Widze, ze w tym temacie jestes dosc zaawansowany. Moje gratulacje.
a wiec zlikwidowałem wyciek z zaworku dwodroznego lecz nie zmienilo to zbytnio pracy silnika , no może pracuje trochę ciszej na "wolnych" , ale po dodaniu gazu dalej słychać stuki i głośny terkot choodzi równo , nie przerywa nic (pracuję jakby po odpaleniu na samostarcie) a po cichu liczylem ze po uszczelnieniu wycieku to ustanie
co do wycieku ...winny byl malutki oring (ziemmering) , do którego dojście jest dosyć męczące ale do zrobienia ...po wybiciu dwóch kulek (1) które trzymają ośkę i odkręceniu śruby (2) od strony mechanizmu sterowania "gazem" . po odkreceniu śruby (2) jest jeszcze malutka nakrętka na imbus 5 i po odkręceniu jest dostęp do malutkiego wałeczka na którym jest ten nieszczęsny oring. te ten malutki "wałeczek" przesuwa sie wewnątrz nastawnika po dławiku który jest przykręcony do membrany.
czy ktoś ma może jakiś pomysł z czego moge mieć te stuki i odgłos jakby po odpaleniu na samostarcie ?????
XxxCinuxxX
Mój samochód: Citroen Xantia Break , C5 MK I 3.0V6
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel, PB+LPG
Wersja:: Średnio-Bogata, Exclusive
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 230 Skąd: Zabrze
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 06:48
Efektem spalania tzw. stukowego prawdopodobnie jest za bardzo wyprzedzony kat zapłonu. Na twoim miejscu podjechalbym do jakiegos "pompiarza" (bardzo dobry i nie drogi jest w Zabrzu a dokladnie dzielnica Zaborze jak bedziesz chcial namiary ro wysle na priv. Kiedys bardzo mi pomogl rozwiazac problem z passatem gdzie inni chcieli krocie pieniedzy a on wzial tylko 130zl i auto chodzilo jak nowe) żeby sprawdzil ustwienie kątu zapłonu a pozniej dalej bym kombinowal
Chyba tak to sie skończy bo po mału zaczyna mi brakować sił. stoje juz 4 dzień a niestety auto jest mi potrzebne dziennie do pracy najbardziej wkurza mnie to , że stało się to nagle.nie było wcześniej żadnych objawów...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 10:17
Sprawdz, czy czasami pasek rozrzadu nie przeskoczyl na pompie. Jesli tu wszystko bedzie w porzadku, problem moze dotyczyc regulatora kata wtrysku. Jest polozony pod korpusem pompy- te dwie pokrywki po bokach- przesuwa polozenie pierscienia na sekcji tloczacej: jego zaciecie tez moze powodowac podobne objawy. Tylko, ze do naprawy moze okazac sie koniecznosc wymiany paru elementow w pompie.
Mialem kiedys problem z pompa w XM, okazalo sie , ze rolki zaczely robic sie kwadratowe. Na szczescie mialem druga pompe i z dwoch udalo mi sie zlozyc jedna dobra, chodzi do dzisiaj, i nawet dobrze ustawic dawke, metoda prob. Moze lepiej poszukaj drugiej pompy, istotny jest jej numer, nie musi byc od takiego samego silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum