Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen ZX kabina z natryskiem oleju na szybę
Autor Wiadomość
PreZiZX

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Jarosław
  Wysłany: 18 Maj 2015, 00:37   Citroen ZX kabina z natryskiem oleju na szybę

Witam. Pędziłem sobie drogą i dostrzegłem na przedniej szybie czarne plamki. Myślałem że jakiś turboropniak wyzionął na mnie ducha, ale po oględzinach okazało się że maska od środka nad paskiem rozrządu jest strzaskana olejem (brak osłony rozrządu, od nowości ;))
Pozaglądałem dokładniej i okazuje się że dolne rolki są zlepione olejem, górne koło pasowe też, pasek brudny a róg głowicy po lewej od kolektora aż ocieka do miski olejowej.

Wydawało mi się że to uszczelka pod głowicą, bo blok jest brudny a w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bombelki po dodaniu gazu. Niewiele ale są. Co dziwniejsze węże nie puchnął, nie ma oleju w płynie ani na odwrót. Oleju nie ubywa zbyt wiele. 500km temu go zmieniałem i nie ma potrzeby go dolać. Ubyła może 1/6 bagnetu. Znajomy stwierdził że to uszczelniacz wału i teraz nie wiem jak to wszystko zbadać by nie wymienić połowy samochodu :)

Co ciekawsze, zobaczyłem że płynu chłodniczego jest mniej więcej połowa więc dolałem. Po trasie zaglądnąłem tam znów i po odkręceniu korka wylało się około szklanki płynu po czym wszystko poszło w dół do połwy... i tak jest ile bym nie dolał, zawsze spadnie do połowy.

Pytania:
1. Jak dokładnie zdiagnozować: uszczelka głowicy czy wału, a może jeszcze coś innego?
2. Czy dam radę sam wymienić te rzeczy? Zawsze sam bawię się przy aucie, ale rozrządu mu nie składałem a i nie wiem jak wymienić uszczelniacz wału.
3. Czy łatwiej będzie wyjąć silnik? Czy lepiej go nie ruszać?
4. Gdzie znika borygo i dlaczego zawsze do połowy? :)

Pewnie pojawią się głosy że się nie opłaci albo by oddać na warsztat, więc od razu ucinam. Ten wóz nigdy mnie nie zawiódł, wiem że zewsząt wróce nim do domu a cena uszczelek jest śmieszna. Na warsztat go nie oddam, bo za robocinę kupie 4 takie wozy :) Jak zrobie to sam i nie zadziała, odzyskam kase na złomie :P Ale myśle że z Waszą pomocą wszystko pójdzie łatwo :)
Innego auta za pare stówek nie ma sensu kupować bo i tak coś będe musiał naprawić i na jedno wyjdzie :)

Citroen ZX Avantage 1991 1.4i 75km benz + lpg
210 tys. km.

Pozdrawiam.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18 Maj 2015, 07:38   

1. Zrzucić rozrząd, koło zębate i będzie widać dokładnie czy simering puścił, albo pojechać na test obecności spalin w układzie.
2. Uszczelniacz wymienić to nie problem, ale rozrząd trzeba zdemontować.
3. Zawsze łatwiej sie robi na wyjętym silniku ale w tym przypadku nie ma takiej potrzeby.
4. Opcji może być kilka, UPG, korek w zbiorniczku, wycieki.

Na początek umyłbym dokładnie silnik i patrzył, może będzie widać czy simering cieknie.
A obudowa rozrządu to podstawa, wpadnie ci coś głupiego i rozwalisz silnik, znajomy właśnie swojego zx'a rozbiera na złom jak chcesz jakieś graty.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 18 Maj 2015, 19:03   

po pierwsze umyj silnik. pozniej patrz skad zaczyna ciec

plynu ci ubywa, bo sie rozszerza od temperatury. pozniej wraca do swojego poziomu. nie dolewaj ciagle plynu, tylko pojezdzij i ciagle obserwuj poziom.

zrob test na spaliny w ukladzie chlodzenia dla swietego spokoju.
poszukaj na szrotach czy allegro i i zamontuj oslone rozrzadu. naprawde warto.

 
 
PreZiZX

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Jarosław
Wysłany: 18 Maj 2015, 23:23   

banan:
Ok. Więc jutro K2 Akra i myjka ciśnieniowa w łapkę i myję silnik :)
Za tą osłonką też pozaglądam.

wojtis1990:
Nie grzebałem przy rozrządzie i szczerze mówiąc troche się boje, bo nie ma znaków tylko jakieś magiczne blokady... Rozrząd i tak wymienie ale jak już będe miał pewność co mam wymienić, bo jeżeli simering okaże się ok, to zostanę z pacem w... rozebranym rozrządzie.
Masz może coś co pomoże ogarnąć mi ten rozrząd i wymiane simeringu? Zdjęce, schemat, nawet słowny opis w miarę dokładny :)

Pozdrawiam, napiszę gdy odkryje coś nowego :)

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Maj 2015, 20:33   

PreZiZX napisał/a:
Masz może coś co pomoże ogarnąć mi ten rozrząd i wymiane simeringu? Zdjęce, schemat, nawet słowny opis w miarę dokładny

Kolego, poszukaj w sieci Serwice Manuala. Tam jest to opisane pismem obrazkowym i naprawdę rozjaśni obraz sytuacji. Najlepszy forumowy opis tego nie zrobi z wyjątkiem fotorelacji.
W 2011 miałem wyciek oleju. Chciałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworowej. Przy okazji uszkodziłem plastikową pokrywę i odkryłem uszkodzony wałek rozrządu. W efekcie wymieniłem wałek, rozrząd, pompę wody, pokrywę zaworową i uszczelnienia. To wszystko było możliwe z manualem. Masz tam m.in. sposób blokowania/ustawienia wałków do wymiany rozrządu.
Nie musisz wyjmować silnika, ale na pewno musisz wymienić rozrząd (choćby dlatego, że są zaolejone), a uszczelnienia wałków wymienić profilaktycznie - przy okazji nawet jeśli nie ciekną.
Choć wszystko wskazuje na to, że twój znajomy ma rację.
Umyjesz, zobaczysz.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
PreZiZX

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Jarosław
Wysłany: 19 Maj 2015, 23:54   

Silnik wymyty, jak na złość nic nie cieknie narazie, ale zrobiłem tylko kilka kilometrów.
Po wymyciu trochę nie trzyma wolnych obrotów. Pewnie coś zalałem, ale może odparuje :)

Pokrywkę rozrządu założyłem, dostałem za darmo na szrocie :D
Jak coś wyszukam to dam znać :)

 
 
PreZiZX

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Jarosław
Wysłany: 21 Maj 2015, 23:28   

Pod głowicą sucho, obudowa rozrządu aż ocieka. Ile tam tych uszczelniaczy?
Sprawa 2. Zastanawiam się nad profilaktyczną zmianą uszczelki, trzeba przy tej operacji planować głowicę czy można sobie ten zabieg odpuścić? Bo w sumie to kosztowny...

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 22 Maj 2015, 00:05   

profilaktycznie to ty uszczelki pod glowica nie ruszaj...

co do uszczelniaczy: policz ile masz walkow i bedziesz wiedzial :) jak mi wiadomo mas jeden w glowicy i jeden wal korbowy. wiec razem beda 2 sztuki.

krotko: glowicy nie ruszaj. wymien kompletny rozrzad: pasek, pompe wody i rolke napinacza. do tego simeringi na walkach.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA