Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 18 Maj 2015, 21:31
"gaz najbardziej niszczy silniki tym, którzy go nie maja" święta prawda
Instalacje LPG ze dwa razy zakładałem sam , po regulacje nigdy nie byłem , najlepsza jest najprostsza instalacja . Wszystko można wykonać samemu troszkę korzystając z forum elpegie
"został zezłomowany" : był zakupiony w krajowym salonie , w związku z tym od początku eksploatowany w "ciężkich" warunkach , miał też potłuczony prawy spód, przód przez co poszła ruda na podłużnice i zaczęły się tam kosztowne problemy, kończył się przegląd , ubezpieczenie .
Mając na uwadze że można nabyć następną używkę za 1- 1.5 tys. (ze złomu dostałem 500 zł.) podjąłem jedyną racjonalną decyzję .
Silnik jak pisałem był w bardzo dobrym stanie , belka nie pamiętam ale pewnie też skoro nie pamiętam problemów, w dodatku nic innego nie naprawiałem .
"czy jemu wszystko jedno czy na benzynie czy LPG? " wszystko mu jedno tylko nie można ustawiać ubogiej mieszanki LPG
Powiem tak. Moje autko w 2005 roku kupił starszy gość, zagazował go, ponaprawiał i jeździł nie robiąc przy nim nic kompletnie. Ja kupiłem go w 2011, wymieniłem rozrządy i tego typu zabawki. Do dzisiaj zrobiłem nim 52 tysiące i nie licząc wymiany cewki, alternatora i akumulatora nic z tym silnikiem nie robiłem. Jeździł tylko na gazie i woził rzeczy jakich osobówki nie widziały Dolałem może litre oleju do czasu wymiany a mocy ma więcej niż bravo z tym samym motorem Spokojnie można dać gaz do tej jednostki
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Niedługo będę jechał w trasę i zobaczę ile to auto spali. Jeżeli będzie mało to nie gazuję. Jeżeli jakieś chore ilość paliwa to wsadzam w gaz
Ja powiem jeszcze tylko moje doświadczenie, że w moim ZX-ie (na wielowtrysku) zrobiłem w trasie 800 km średnie spalanie pomiędzy 5.5-6 l benzyny przy prędkościach ok. 90-100 km/h. Biorąc przy tym pod uwagę silnik żłopiący prawie litr oleju na 1000 km (uszczelniacze zaworowe i pewnie uszczelka na głowicy). Także da się zejść nisko. W mieście średnio 7-8 l, ze wskazaniem na 8, czyli już mniej różowo.
Można, praktycznie wsadzasz plug & play i to całkiem młody silnik. Nie wiem do kiedy można było go dostać w C3... do 2013 roku? Choć oczywiście nie jest to och-ach niewiadomo jaki motor, mam wrażenie, że ten sam silnik w gaźniku jest w moim BX-ie o wiele bardziej żwawy. A to tylko 100 kg różnicy w masie. A jeśli chodzi o ZX-a to w modelach 1996, a 1997 na pewno już jechali wielopunkt, nawet w wersji wyposażenia full-bieda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum