Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie w ZX 1.4 (75km). Nie za duże?
Autor Wiadomość
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 18 Maj 2015, 21:31   

"gaz najbardziej niszczy silniki tym, którzy go nie maja" święta prawda
Instalacje LPG ze dwa razy zakładałem sam , po regulacje nigdy nie byłem , najlepsza jest najprostsza instalacja . Wszystko można wykonać samemu troszkę korzystając z forum elpegie
"został zezłomowany" : był zakupiony w krajowym salonie , w związku z tym od początku eksploatowany w "ciężkich" warunkach , miał też potłuczony prawy spód, przód przez co poszła ruda na podłużnice i zaczęły się tam kosztowne problemy, kończył się przegląd , ubezpieczenie .
Mając na uwadze że można nabyć następną używkę za 1- 1.5 tys. (ze złomu dostałem 500 zł.) podjąłem jedyną racjonalną decyzję .
Silnik jak pisałem był w bardzo dobrym stanie , belka nie pamiętam ale pewnie też skoro nie pamiętam problemów, w dodatku nic innego nie naprawiałem .
"czy jemu wszystko jedno czy na benzynie czy LPG? " wszystko mu jedno tylko nie można ustawiać ubogiej mieszanki LPG

_________________
KK
 
 
PreZiZX

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Jarosław
Wysłany: 20 Maj 2015, 00:12   

Powiem tak. Moje autko w 2005 roku kupił starszy gość, zagazował go, ponaprawiał i jeździł nie robiąc przy nim nic kompletnie. Ja kupiłem go w 2011, wymieniłem rozrządy i tego typu zabawki. Do dzisiaj zrobiłem nim 52 tysiące i nie licząc wymiany cewki, alternatora i akumulatora nic z tym silnikiem nie robiłem. Jeździł tylko na gazie i woził rzeczy jakich osobówki nie widziały :D Dolałem może litre oleju do czasu wymiany a mocy ma więcej niż bravo z tym samym motorem :D Spokojnie można dać gaz do tej jednostki :)

 
 
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 23 Maj 2015, 10:32   

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Niedługo będę jechał w trasę i zobaczę ile to auto spali. Jeżeli będzie mało to nie gazuję. Jeżeli jakieś chore ilość paliwa to wsadzam w gaz :)

 
 
krzywoo


Mój samochód: Citroen ZX, BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Maj 2015, 22:25   

Ja powiem jeszcze tylko moje doświadczenie, że w moim ZX-ie (na wielowtrysku) zrobiłem w trasie 800 km średnie spalanie pomiędzy 5.5-6 l benzyny przy prędkościach ok. 90-100 km/h. Biorąc przy tym pod uwagę silnik żłopiący prawie litr oleju na 1000 km (uszczelniacze zaworowe i pewnie uszczelka na głowicy). Także da się zejść nisko. W mieście średnio 7-8 l, ze wskazaniem na 8, czyli już mniej różowo.

 
 
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 24 Maj 2015, 16:09   

1.4 na wielowtrysku? Nie było czegoś takiego chyba...

 
 
krzywoo


Mój samochód: Citroen ZX, BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Maj 2015, 22:04   

Tfu, chodziło mi o wtrysk wielopunktowy. Sorka za wprowadzanie w błąd.

 
 
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 25 Maj 2015, 18:05   

Tak czy siak, według mnie nie było w ZX 1.4 wielopunktowego wtrysku. Albo mono albo gaźnik. :)

 
 
krzywoo


Mój samochód: Citroen ZX, BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Maj 2015, 19:56   

W ostatnich latach trzaskali tam TU3JP, także było, a przecież ten silnik można było potem jeszcze spotkać w C3 czy 206!

 
 
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 26 Maj 2015, 22:10   

Wiem, że można dlatego myślałem, że jakiś SWAP robiłeś czy coś :)

W sumie jak padnie motor to raczej łatwo nowszą wersję zamontować :)

 
 
krzywoo


Mój samochód: Citroen ZX, BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Maj 2015, 00:03   

Można, praktycznie wsadzasz plug & play i to całkiem młody silnik. Nie wiem do kiedy można było go dostać w C3... do 2013 roku? Choć oczywiście nie jest to och-ach niewiadomo jaki motor, mam wrażenie, że ten sam silnik w gaźniku jest w moim BX-ie o wiele bardziej żwawy. A to tylko 100 kg różnicy w masie. A jeśli chodzi o ZX-a to w modelach 1996, a 1997 na pewno już jechali wielopunkt, nawet w wersji wyposażenia full-bieda.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA