Gdzieś przeczytałem na forum od VW że facet miał problemy z mocą silnika i uszkodzony w/w czujnik. Wymienił go i samochód odżył I ktoś pisał że w Francuskich autach jest to samo, silnik lubi przechodzić w tryb awaryjny lub skrzynia. Pytam bo mój silnik nie ma mocy a podłączony pod komputer pokazał uszkodzenie czujnika świateł hamowania.
_________________ VW Vento > Opel Astra > Mercedes C190 > Toyota Celica VI > Alfa 156 > Renault Megane > Citroen C5
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 09:24
Saperek napisał/a:
facet miał problemy z mocą silnika i uszkodzony w/w czujnik. Wymienił go i samochód odżył
A mi spaliła się żarówka od cofania i nie mogłem wrzucić wstecznego, po wymianie żarówki wsteczny odżył
Nie mogę pojąć, że ludzie wierzą w takie rzeczy.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 11:03
czujniki świateł hamowania możesz mieć dwa, jeżeli masz tempomat... są tak banalnie prostej konstrukcji że można je naprawić sobie samemu w 5 minut.
co do mocy - to lexią było sprawdzane auto?? czy jakimś innym testerem... do C5 tylko Lexia.
trzeba sprawdzić nie tylko błędy ale i parametry pracy silnika. jak pompuje turbo? czy świeci się serwis i nie ma mocy?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Ten czujnik jest pod pedałem hamulca? Posiadam skrzynie automatyczną.
Walczę z brakiem mocy już jakiś czas. A w zakładach mechanicy zdzierają ze mnie kasę a nic się nie poprawiło - nadal jest błąd. Wymieniony IC, czujnik doładowania. Samochód nie bierze oleju, nie dymi. Wszystkie filtry wymienione i olej. Turbinę słychać jak piszczy...
Serwis włącza się jak przełącza automat na drugi bieg.
Jest ktoś z okolic Płocka mazowieckie kto ma lexia?
_________________ VW Vento > Opel Astra > Mercedes C190 > Toyota Celica VI > Alfa 156 > Renault Megane > Citroen C5
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 15:00
Koledzy piszący wyżej nie wzięli pod uwagę że masz automat, a czujnik pedału przy automacie to ważny element całej układanki. Myślę że to nie silnik wchodzi w tryb awaryjny tylko skrzynia.
Parysarab31
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna HPI
Wersja:: break exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 43 Skąd: Nederland
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 15:18
Jakby skrzynia właczyła sie w tryb awaryjny to bedziesz miał tylko jeden bieg. Jezeli wynika tylko jeden bład dot. czujnika sprzegła bo tak tez jest nazywany to podmień na inny lub kup drugi i zobaczysz czy jest zmiana.
Jak olej w skrzyni ASB. jaki przebieg , kiedy filtr wymieniany, jaki stan oleju.
Niech podepna sie kompem pod ASB i zobacza czy sa błedy.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 18:18
czujnik wyjmij rozbierz, pilniczek delikatnie spiłuj końcówki bo może zaśniedziały - sprawdź miernikiem jego działanie ( czy jest przejście i czy rozłącza) jak jest ok to wsadzasz do auta i patrzysz co dalej... jak błąd nadal wyskakuje to może być wina kabli/kostki, w lexii jest opcja sprawdzania parametrów i można zobaczyć czy czujnik się aktywuje czy może jest ciągle aktywny... no ale potrzebna jest lexia
P.S. skrzynia zawsze się przełącza na serwis na drugim biegu? może to skrzynia winna temu bałaganowi?
ALE NAJPIERW ROZBIERZ TEN CZUJNIK JEST NAD PEDAŁEM HAMULCA - JEDNA KOSTKA I JEDNA PLASTIKOWA NAKRĘTKA - 3 MINUTY I WYJĘTE - 2 MINUTY ROZEBRANE - 1 MINUTA SPRAWDZENIE - 3 MINUTY MONTAŻ I SPRAWDZASZ CO DALEJ
Dzięki za odpowiedzi. Serwis wyskakuje jak nacisnę hamulec na postoju - świeci serwis, puszczę hamulec przestaje pokazywać błąd. Wrzucam D jadę i przy zmianie biegu znowu pokazuje się serwis i komunikat że coś się dzieje ze skrzynią i łapie strasznego muła. Błąd w tedy zostaje do ponownego uruchomienia silnika.
Automat przełącza biegi bez szarpania, płynnie. od 1 do 4. Skrzynia była robiona przez poprzedniego właściciela w renomowanym zakładzie. Auto posiadam od tygodnia.
Diagnostyka komputerowa wykazała włącznik świateł hamowania. Światła stop normalnie działają.
Nieszczelny ic i czujnik doładowania wymieniony - może zostały po tym jakieś błędy do skasowania.
W niedzielę umówiłem się z kolegą z forum peugeot i podłączymy moje auto pod Lexia.
_________________ VW Vento > Opel Astra > Mercedes C190 > Toyota Celica VI > Alfa 156 > Renault Megane > Citroen C5
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Lipiec 2015, 01:12
Saperek, w automacie, a raczej w cytrynie z automatem czujnik pedału hamulca posiada DWA położenia. Tzn każdy posiada dwa ale automat do pracy potrzebuje obu. Przy automatycznej skrzyni biegów czujnik rozpoznaje położenie wciśnięty pedał i nie wciśnięty na zasadzie rozłączania jednego styku i załączania drugiego. Jeśli światła stopu działają poprawnie to obstawiam że podczas wciskania hamulca nie zwalniany jest styk położenia "nie wciśnięte" i auto myśli że pedał jest i wciśnięty i nie wciśnięty jednocześnie i właśnie stąd ten błąd. Błędnym jest też myślenie że automat gdy wchodzi w tryb serwisowy jedzie tylko na jednym biegu. Owszem, są błędy przy których tak właśnie się dzieje, ale są sytuacje że skrzynia zgłasza awarię ale jedzie poprawnie w całej skali obrotów a biegi zmienia płynnie i bez szarpnięć. Np przy rozpoznaniu błędu modulacji ciśnienia automat wrzuca 3 bieg, nie blokuje Lock up'a i wali po oczach błędem. Ale na przykład gdy rozpozna błąd położenia pedału przyspieszenia będzie zmieniać biegi normalnie a serwis będzie świecił. Mówię tu oczywiście o AL4 i opieram tę wiedzę tylko na własnych doświadczeniach bo w sieci o tej skrzyni i jest na prawdę bardzo mało informacji. Inna sprawa że tylko i wyłącznie LEXIĄ jesteś w stanie dokładnie zdiagnozować tą skrzynie, żadne inne wynalazki nie mają tutaj prawa bytu - żeby było ciekawiej, 99% uniwersalnych programów do diagnostyki nie ma nawet opcji podłączenia się do skrzyni. Amen
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Rafal_93 gdzie znajduje się ten czujnik? Podłączenie do skrzyni to opcja w programie Lexia czy jest inne wejście do podłączenia komputera niż te przy bezpiecznikach koło kierownicy?
_________________ VW Vento > Opel Astra > Mercedes C190 > Toyota Celica VI > Alfa 156 > Renault Megane > Citroen C5
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Lipiec 2015, 09:50
Saperek, niestety nie jestem w stanie powiedzieć Ci gdzie jest ten czujnik w C5. Ja posiadam Xantię z tą właśnie skrzynia biegów i u mnie czujnik świateł stop jest umieszczony na pedale hamulca. Wygląda jak każdy inny tylko zamiast 2 przewodów dochodzą do niego 3. Co do podłączenia sie do skrzyni to podłączasz kabel tutaj przy bezpiecznikach i potem w programie wybierasz skrzynia biegów i gotowe.
Mały OT: Długo masz to C5? Gdzieś w sieci niedawno przewinęło mi się C5 z uszkodzonym automatem właśnie z Płocka
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum