Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
xsara picasso 1,8 16V BP+LPG
Autor Wiadomość
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 00:33   xsara picasso 1,8 16V BP+LPG

Witam

Przeczytałem wszystkie tematy z xsary picasso i były podobne ale nie do końca więc pozwolę opisać mój problem.
Samochód: Xsara Picasso 1,8 16V BP+ LPG(BRC założona jakieś 18 tys km temu) czyli rok
Jeździ fyśmienicie przyspiesza pracuje równo na paliwie czy to na gazie.
Problem występuje niestety zaraz po odpaleniu bardziej na zimnym niż na ciepłym, nie zawsze tak samo intensywnie.
Zaraz po odpaleniu silnik pracuje jakby mu wypadał zapłon, chodzi jakby na 3 cylindry albo gorzej i czasami gasnie nawet jak go próbuje podtrzymać pedałem gazu i dopiero za którymś razem da radę przezwyciężyć kryzys, czuję nie przepaloną bęzynę. Po chwili, nie zawsze tak samo to jest po 5-15 sek. silnik się uspokaja i pracuje równo, idelanie.
Oczywiście dzieje się to zaraz po odpaleniu wiec jest jeszcze na BP zanim się przełączy po nagrzaniu.
To co robiłem to.
Świece wymienione.
kapturki na świece też były podmieniane
Cała cewka zapłonowa podmieniana
myślałem że gaz coś robi, wiec gaz wyjeździłem do końca i jeżdzę od tygodnia na samym BP. I dalej to samo.
Proszę o jakieś sugestje porady.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 01:55   

scibor1, mało uważnie czytasz tematy albo jesteś leniwy. Czujniki temperatury do sprawdzenia, potem sonda lambda. Przepustnica do czyszczenia i możemy kombinować dalej. A najlepiej podłączyć Lexię i zobaczyć co ona powie na ten temat.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 09:37   

Odpowiem tak. Może jestem leniwy albo poprostu nie mam czasu, dlatego sam nie próbuję tego naprawiać tylko u mechanika, który zajmuje się wyłącznie francuzami. Na kompie był i nic nie wykrył. Jedyne co to sonda lambda - jedna się spóźnia ale sonda jest wyłącznie już skutkiem tego że tak pracuje zaraz po odpaleniu.
-Jakieś inne sugestie?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 11:38   

scibor1 napisał/a:
Przeczytałem wszystkie tematy z xsary picasso

Nie tylko XP miały montowane silniki 1,8 16V ;-) do których później został założony gaz...
scibor1 napisał/a:
sam nie próbuję tego naprawiać tylko u mechanika

Czyli mamy pomóc mechanikowi, który rozłożył ręce i nie daje sobie rady bo komp nic nie powiedział... :-/
scibor1 napisał/a:
Na kompie był

Podstawowe pytania : Na jakim kompie ?
scibor1 napisał/a:
-Jakieś inne sugestie?

Zastosować się do porad kolegi Rafal_93, :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 22:31   

To może odpowiem bo problem rozwiązany, może nie do końca ela diagnoza jest.
Czy mieliście problemy w tym silniku z uszkodzonym zaworem, bo u mnie to niestety jest i silnik został przepłukany i jest lepiej i to o wiele. dodatkowo została wgrana nakładka softu bo się okazało że nie miał jej wgranej po tym jak wyjechał z fabryki.
A odnośnie moich mechaników to są oni specjalistami od francuzów i tylko nimi się zajmują i komputery mają adekwatne do tego.
Pozdrawiam - może komuś to pomoże, jeżeli będzie miał takie objawy jak ja i nie będzie kombinował z czym popadnie( czujniki, sonda lambda, przepustnica itd.)
Pozdrawiam.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Wrzesień 2015, 09:07   

scibor1, Co to za "ela" (imiona piszemy z dużej litery) postawiła diagnozę? :-P

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 01:57   

scibor1, a łaskaw będziesz powiedzieć czy uszkodzony była zawór EGR ssący czy może wydechowy?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 14:41   

Mogę bo to nie tajemnica.
Silnik był przepłukany wiec to raczej nie EGR, faktycznie nie mówiłem dokładnie który, ale mówiłem o nie przepalonym paliwie które czuć na zimnym silniku więc jest to zawór wydechowy. Zawór po prostu nie przylega idealnie do przylgni jak jest zimny.
Po paru dniach użytkowania samochodu mogę powiedzieć że problem nie zniknął do końca ale jest znaczna poprawa a dolegliwość nie przebiega w tak gwałtowny i nie przyjemny sposób jak wcześniej.
Uzgodniłem z mechanikiem że jak będzie się objaw nasilał to przepłuczemy to jeszcze raz a jak już to nie pomoże to wtedy będziemy go rozbierać i remontować górę silnika.
Pozdrawiam.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 15:41   

Witam. A moze problemem jest nagar osadzony na wrazliwych elementach, takich jak : popychacze zaworow, zawor pompy olejowej. Po odpaleniu silnika wzrasta za mocno cisnienie oleju i niektore zawory traca calkowicie luz, co powoduje spadek cisnienia i wypadanie zaplonow. Falowanie obrotow tez jest tego pochodna. Te silniki sa bardzo wrazliwe na jakosc i swiezosc oleju. Wskazany 5w30 i wymiana pryznajmniej raz do roku. Spotkalem juz popychacze, ktorych nie szlo wzcofac(zmniejszyc wymiaru) z powodu zapchania zaworka. Dlatego pomaga wymiana popychaczy. Silnik z osadami zuzywa rowniez olej z powodu zapchanych pierscieni olejowych.

 
 
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21 Wrzesień 2015, 11:33   

Pewnie tak jest jak pisze dejnekomirek. Ja się tak dobrze na tym nie znam, ale mój mechanik mówił że pewanie jest nagar który uniemożliwia poprawną pracę silnika a jest on zlokalizowany nie tylko na zaworze jak wcześniej o tym mówiłem. Mnie pewnie czeka za jakiś czas jeszcze raz "płukanie" a pewnie jak się zdecyduję to wymiana podzespołów popychaczy czyli wszystkich sprężynek czy tez uszczelniaczy czy też szlifowanie samych zaworów. Zastanawia mnie tylko jedno bo przebieg mam raczej orginalny a jest około 115 000 km, kupiłem go oczywiście jako używanego i jakim cudem sa takie problemy z silnikiem po takim przebiegu?? oczywiście nie wiem jak dbał poprzedni właściciel o niego ale mam zalany pełen syntetyk i oleju raczej nie bierze w zastraszającym tempie tzn. resztki z wymiany mi starczają na dolewki do kolejnej wymiany.
Pozdrawiam

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Październik 2015, 12:33   

Cześć,

Patrzę na rozwój tematy już od jakiegoś czasu i widzę, że stoi w miejscu. Ja miałem dokładnie to samo co Ty. Gdy ostygł w nocy rano uruchomienie było bardzo ciężkie. Obstawiałem wiele rzeczy a jedną omijałem bo miałem przekonanie, że wszystko jest ok. Zobaczyłem jakie mam korekty długoterminowe w komputerze i okazało się, że ma wartość -20%. Trochę mnie to zaskoczyło bo nigdy wcześniej tak mapa mi się nie rozjechała. Postanowiłem wgrać uaktualnienie do sterownika rozwiązujące problemy z szarpaniem na hamowaniu itp. a przy okazji skasowały mi się korekty na 0. Teraz nie mam żadnego problemu aby odpalić z rana.

Zobacz jak jest u Ciebie bo może masz tą sama przyczynę co i ja.

Pozdr

 
 
scibor1

Mój samochód: xsara picasso/C5
Poj. silnika (cm3): 1794
Paliwo: BP+LPG/ON
Wersja:: EX?/BREAK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Październik 2015, 13:20   

Ok.
Dzięki – sprawdzę tak jak sugerujesz.
Natomiast u mnie okazało się jeszcze jedno.
Została odpięta pompa powietrza, która załącza się zaraz po odpaleniu silnika- nie wiem za co ona jest odpowiedzialna do końca ale wtłacza ona powietrze do kolektora ssącego to chyba takie nowsze egr (poprawcie mnie jeśli się mylę). No i eureka od tamtego czasu okazało się że ani razu nie miałem problemu z odpaleniem tego samochodu.
Pozdrawiam

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Październik 2015, 14:22   

Ja tez może nie znam się jakoś znakomicie ale odkurzacz jest pompą powietrza wtórnego która tłoczy powietrze do kolektora zaraz po odpaleniu. Zapewne jest to potrzebne do spełnienia norm czystości spalin bo na początku silnik idzie z pamięci a nie z odczytów np: lambdy. A egr to już swoją drogą bo on wpuszcza spaliny w celu obniżenia temperatury spalin i ograniczenia tlenków azotów.

Ale wrócę do Twojego przypadku. Całkiem logicznie to się układa jak masz odłączoną pompę powietrza i działa ładnie. Jak u mnie było podawane za mało paliwa w stosunku do powietrza i gasł, u Ciebie poprzez brak pompy zasysa go mniej i mieszanka staje się bardziej równomierna. Tak z logicznego punktu widzenia to rozumiem :) . Działaj

 
 
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2016, 23:25   

U mnie przy tym samym silniku + instalacja BRC Sequent Fly miałem podobny problem. Zaraz po odpaleniu był wyraźnie słabszy. Nie reagował na wciśnięty pedał gazu.

Koniec końców okazało się, że przyczyną była sonda lambda. Po sprawdzeniu okazało się że cały czas pokazuje to samo napięcie. Po wymianie (Bosch) problem ustał.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA