Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
1 Kwiecień 2014, 21:05
Jak wymienić olej w skrzyni automatycznej ZF 4HP18 ?
Autor Wiadomość
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 20:22   Jak wymienić olej w skrzyni automatycznej ZF 4HP18 ?

Będę bardzo wdzięczny za podanie listy krok po kroku i części jakie należy zgromadzić do wymianu oleju w automatycznej biegów skrzyni

Citroen XM 2.1 1999
ZF 4HP18


Proszę zwracaj w przyszłości uwagę gdzie zakładasz temat.
/ swoje 3 grosze dodał: Jacoll
_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 23:19   

A robisz pełna wymiane czy tylko chcesz wymienic te dwa litry co w misce sie mieszcza ? :-)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 08:57   

Robie pelna. Napisze jak mam zamiar zrobic.

Gromadze: 8 litrow oleju RAVENOL ATF 4/5 HP Fluid, uszczelka miski, filtr oleju.
http://midparts.com.pl/pl...-4HP18-PSA/3079

Wjezdzam autem na podnosnik. Podnosze zawieszenie na poziom servis (najwyzszy). Skrzynie zatrzymuje na pozycji N. Gasze silnik. Podnosze podnosnikeim do gory. Podkladam miske pod skrzynie. Odkrecam srobe od dolu oraz korek odpowietrzenia. Wylewa sie olej do miski. Spuszczam do polowy na dol. Skonczyl sie lac. Opuszczam calkowicie. Zdejmuje podkladki podnosnika z lewej strony podnosze podnosnikem 50 cm tylko prawy slad. Zlewa sie kolejne 4 litry oleju z konwerera poprzez korek sustowyw misce. Skonczyl sie wylewac olej. Spuszczam auto na dol. Podkladam ponownie podkladki podnosika pod lewa strone. Podnosze cale auto do gory.Demontuje odubodwe filtra powietzra i akumulatora. Odrkecam miske olejowa skrzyni. Wymieniam filtr i uszcelke miski zakladam nowa. Zakrecam miske z powrotem. Montuje obudowy filtra powietrza i akumulatora. Zakrecam korek spustowy, ale korek odpowietrzenia zostawiam otwarty. Spuszcam auto na dol. Wlewam olej przez otwor miernika (bagnetu) poprzez poprzednio przygotowany i umyty dimerem lejek z wezem. Leje olej, az zaczyna sie lac z korka odpowietrzenia. Zakrecam przednimi kolami 2 razy. Odpalam silnik. Chodzi 3 minuty. Zalewam znow olej i patrze, az zacznie sie wylewac przez korek odpwietrzenia. Wylewa sie - przestaje lac olej i gasze silnik. Podnosze auto. Zakrecam korek odpwietrzenia. Spuszczuam auto podnosnikem zaciegam pozycje P. Odpalam sinik spuszczam zawieszenie do jazdy. Koniec.

Prosze skorygowac.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 10:38   

Ja tam do skrzyni zf 4hp22 leje naszego polskiego hipola atf i nie narzekam. Automat mam w bmw i tam sie troche ta wymiana rozni. Zrob tak jak napisales i powinno byc ok :-)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 10:40   

Dzieki kolego. Jak bede robil to zrobie relacje fotograficzna i udostepnie.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 13 Czerwiec 2014, 23:24   

Sposób wymiany oleju w tej skrzyni jest dużo prostszy niż napsiałem powyżej. Dobrze jak auto jest rozgrzane. Podnosimy auto na max.
Podnosimy podnośnikiem. Odkrecamy korek:


Spuszczamy olej. Ja przechylałem auto jeszcze prawą strona do góry, żeby wiecej zeszło. Okręcałem przewody chłodnicy i przedmuchiwałem sprężonym powietrzem. Filtr myje sie wodą z mydłem. Wkładamy filtr do korka. Zakręcamy korek. Zalewamy olej ATF 220



Można też zalać olej ATF LT 71141

Sprawdzamy na bagnecie poziom. Niema w tej skrzyni żadnego korka do wyrównywania poziomu. Poziom sprawdza się na włączonym silniku. Należy też z nogą na hamulcu przerzucić wszystkie biegi. Na bagnecie są dwie miarki poziom sprawdzamy na tej od zimnej temperatury. Jak jest mało to dolewamy. Jak będzie za dużo to ponoć nie problem. Wejdzie od 4 litrów do 7 oleju.

Zrobiłem dużo zdjęć ale nie da się tu ich załadować.

http://www.club-xm.co.uk/...c.php?f=13&t=71

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 09:14   

7,5 litra oleju to skrzynia weźmie na czysto, jak jest wyjęta, rozebrana i wyczyszczona. Połowa oleju wpływa do konwertera, a z niego olej wylać nie jest łatwo - trzeba zdejmować skrzynie.
Przy samej wymianie wchodzi około 4 litrów.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
vynalazek

Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 27 Wrzesień 2015, 10:30   

Witam! odgrzeje troche temat, bo zastanowiło mnie dlaczego wymieniałeś olej na ATF220 skoro to olej mineralny?
Czy aby skrzynie 4HP18 nie powinny pracować na oleju klasy Dexron III ? czyli półsyntetyk?

_________________
...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne... ;)
 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 1 Październik 2015, 13:21   

Taki olej zaleca producent ZF w podreczniku uzytkownika.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
vynalazek

Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 4 Październik 2015, 23:19   

cóż, coś dziwnego w tym jest, sprawdzałem w wolnej chwili i o ile do 3HP był dexron II to juz do 4HP18 różne zalecenia widzę, i bądź tu Pan mądry, jedni mineralne jedni syntetyk... :shock:
I to poważne firmy...

_________________
...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne... ;)
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Październik 2015, 23:56   

Można lać taki i taki, różnic polega na tym, że Dextron II powinno się wymieniać co 30tyś, a Dextron III rzadziej, ale nie wiem dokładnie co ile. Można też zalać ATF 71141, jest droższy ale ma lepsze właściwości w wyższych temp i dłuższą żywotność.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Październik 2015, 07:27   

I właśnie ATF LT71141 zaleca Citroen do tych skrzyń.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA