Wjezdzam autem na podnosnik. Podnosze zawieszenie na poziom servis (najwyzszy). Skrzynie zatrzymuje na pozycji N. Gasze silnik. Podnosze podnosnikeim do gory. Podkladam miske pod skrzynie. Odkrecam srobe od dolu oraz korek odpowietrzenia. Wylewa sie olej do miski. Spuszczam do polowy na dol. Skonczyl sie lac. Opuszczam calkowicie. Zdejmuje podkladki podnosnika z lewej strony podnosze podnosnikem 50 cm tylko prawy slad. Zlewa sie kolejne 4 litry oleju z konwerera poprzez korek sustowyw misce. Skonczyl sie wylewac olej. Spuszczam auto na dol. Podkladam ponownie podkladki podnosika pod lewa strone. Podnosze cale auto do gory.Demontuje odubodwe filtra powietzra i akumulatora. Odrkecam miske olejowa skrzyni. Wymieniam filtr i uszcelke miski zakladam nowa. Zakrecam miske z powrotem. Montuje obudowy filtra powietrza i akumulatora. Zakrecam korek spustowy, ale korek odpowietrzenia zostawiam otwarty. Spuszcam auto na dol. Wlewam olej przez otwor miernika (bagnetu) poprzez poprzednio przygotowany i umyty dimerem lejek z wezem. Leje olej, az zaczyna sie lac z korka odpowietrzenia. Zakrecam przednimi kolami 2 razy. Odpalam silnik. Chodzi 3 minuty. Zalewam znow olej i patrze, az zacznie sie wylewac przez korek odpwietrzenia. Wylewa sie - przestaje lac olej i gasze silnik. Podnosze auto. Zakrecam korek odpwietrzenia. Spuszczuam auto podnosnikem zaciegam pozycje P. Odpalam sinik spuszczam zawieszenie do jazdy. Koniec.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 10:38
Ja tam do skrzyni zf 4hp22 leje naszego polskiego hipola atf i nie narzekam. Automat mam w bmw i tam sie troche ta wymiana rozni. Zrob tak jak napisales i powinno byc ok
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Sposób wymiany oleju w tej skrzyni jest dużo prostszy niż napsiałem powyżej. Dobrze jak auto jest rozgrzane. Podnosimy auto na max.
Podnosimy podnośnikiem. Odkrecamy korek:
Spuszczamy olej. Ja przechylałem auto jeszcze prawą strona do góry, żeby wiecej zeszło. Okręcałem przewody chłodnicy i przedmuchiwałem sprężonym powietrzem. Filtr myje sie wodą z mydłem. Wkładamy filtr do korka. Zakręcamy korek. Zalewamy olej ATF 220
Można też zalać olej ATF LT 71141
Sprawdzamy na bagnecie poziom. Niema w tej skrzyni żadnego korka do wyrównywania poziomu. Poziom sprawdza się na włączonym silniku. Należy też z nogą na hamulcu przerzucić wszystkie biegi. Na bagnecie są dwie miarki poziom sprawdzamy na tej od zimnej temperatury. Jak jest mało to dolewamy. Jak będzie za dużo to ponoć nie problem. Wejdzie od 4 litrów do 7 oleju.
Zrobiłem dużo zdjęć ale nie da się tu ich załadować.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 09:14
7,5 litra oleju to skrzynia weźmie na czysto, jak jest wyjęta, rozebrana i wyczyszczona. Połowa oleju wpływa do konwertera, a z niego olej wylać nie jest łatwo - trzeba zdejmować skrzynie.
Przy samej wymianie wchodzi około 4 litrów.
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 27 Wrzesień 2015, 10:30
Witam! odgrzeje troche temat, bo zastanowiło mnie dlaczego wymieniałeś olej na ATF220 skoro to olej mineralny?
Czy aby skrzynie 4HP18 nie powinny pracować na oleju klasy Dexron III ? czyli półsyntetyk?
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 4 Październik 2015, 23:19
cóż, coś dziwnego w tym jest, sprawdzałem w wolnej chwili i o ile do 3HP był dexron II to juz do 4HP18 różne zalecenia widzę, i bądź tu Pan mądry, jedni mineralne jedni syntetyk...
I to poważne firmy...
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
Można lać taki i taki, różnic polega na tym, że Dextron II powinno się wymieniać co 30tyś, a Dextron III rzadziej, ale nie wiem dokładnie co ile. Można też zalać ATF 71141, jest droższy ale ma lepsze właściwości w wyższych temp i dłuższą żywotność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum