MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Luty 2015, 12:03 Problem z ABS
To znów ja tylko w nowym temacie by nie mieszać różnych spraw .
Doszedłem do miejsca gdzie pokazywał mi komunikat "BREAK FAULT WARNING" i według instrukcji jest to "Rozdzielacz siły hamowania". Przeglądałem neta w poszukiwaniu ustrojstwa i znalazłem, że faktycznie on jest gdzieś przy tylnej belce. Jadnak czy on jest jakoś elektrycznie połączony z modułem ABS ? Właśnie chodzi o to, że po wyłączeniu w BSI ABS wszystko ustało tylko to nie rozwiązuje problemu i chce to naprawić. Mieliście może już do czynienia z tym? Bo teraz już nie wiem czy mam rozglądać się za modułem ABS czy za tym rozdzielaczem.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4381 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Luty 2015, 12:23
A co więcej lexia mówi w tym temacie ?
Korektor siły hamowania masz raczej czysto mechaniczny i on potrafi zardzewieć i trzeba go czyścić co jakiś czas. Wątpię żeby przez niego działy się te bzdury.
Kontrolka od ABSu się świeci czy nie ?
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Luty 2015, 12:43
To tak. Kontrolka od ABS nie świeci (po sprawdzeniu przez lexie żarówka jest ok) świeci tylko czerwona od hamulcy. W lexi jest błąd (BSI, zestaw wskaźników, klima, radio) otrzymana wartość prędkości jest nieprawidłowa a w BSI dodatkowo błąd komunikacji z systemem ABS i/lub ESP (ESP nie mam) połączenie z modułem ABS działa i mogę np: odpowietrzyć kolo. Sam moduł nie generuje błędów. Zauważyłem jednak, że nie pokazuje prędkości poszczególnych kół. Odłączenie czujnika powoduje generowanie błędu. Układ ABS fizycznie działa bo przy poślizgu odpuszcza koło. Dodam jeszcze, że po zmianie zegarów z XP 06 kontrolka ABS się świeciła (u mnie jest samochód w poślizgu a w tamtych był napis ABS).
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4381 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Luty 2015, 13:02
MAMUTH napisał/a:
Zauważyłem jednak, że nie pokazuje prędkości poszczególnych kół.
I tu może być błąd, zacząłbym od sprawdzenia kabelków i czujników.
Dziwi mnie tylko że kontrolka nie sygnalizuje błędu ABSu, u mnie jeden czujnik szlag trafił, nie pokazywało prędkości jednego koła i kontrolka sie świeciła, wymieniłem ten czujnik przy którym prędkość podczas jazdy była równa 0, błąd znikł i mam spokój.
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Luty 2015, 14:49
Pogoda dopisuje więc sprawdzę czujniki jednak bardzo bym był zdziwiony jak by padły wszystkie 4 a biorąc pod uwagę odpięcie ich generowało błąd. Albo faktycznie ta prędkość wcale nie tyczyła czujnika prędkości tylko czujek przy ABS. Zna ktoś sprawdzony sposób na sprawdzenie czujników domowym sposobem bo mnie zdaje się, że powinny działać jak kontaktrony. Lecz z drugiej strony jak by czujnik przy kole padł to by fizycznie odblokowywał kolo przy poślizgu ?
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Styczeń 2016, 11:46
Chciałbym trochę odgrzać swój temat.
Ze względu na przełączenie ABS w lexi na przewodowy z multiplexingowego problem nie wpływał na eksploatację samochodu. Zima się zrobiła ABS mieli kołami jak gdyby nic ale w głowie znów wróciła chęć naprawy.
Ze względu na dość wysokie ceny czujników ABS czy pompy nie zdecydowałem się na zlecenie naprawy. Teraz poczytałem kilka różnych forum i na jednym natknąłem się na sposób który okazał by się pomocny dla mnie jednak nie tyczył XP. Myślicie że patent na sprawdzenie czujników typu: w kostkę idącą do czujnika wpiąć rezystor 1.5kohm i sprawdzić czy komputer nadal będzie wyrzucać błędy. Sposób był wykonany na Roverze i tu rodzi się pytanie czy orientujecie się, jaką rezystancję powinny mieć sprawne czujniki ? Nie znalazłem w karcie katalogowej takiego parametru a na forach pisali, że starsze miały 2 kohm nowsze już 1kohm.
Sposób ciekawy do przetestowania jednak aby był skuteczny trzeba wiedzieć jaką wartość użyć? Zwykły 0,25W rezystor raczej nie uszkodzi elektroniki bo prąd wymuszenia będzie mały przy 1 kohm a w najgorszym przypadku pójdzie bezpiecznik lub rezystor się przepali.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Styczeń 2016, 19:42
jeśli sposób z rezystorem działa to zmierz rezystancje wszystkich czujników i jak któryś był by uszkodzony to miał byś inną wartość.
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Luty 2016, 15:19
Cześć,
Przyszedł chyba czas na prześwietlenie przewodów i potrzebuje waszej pomocy. Czy ktoś z was ma może rozpisane piny na kostce elektroniki ABS ? Z tego co kojarzę to jest to Bosch 5.3.
MAMUTH, jedyne co znalazłem...
- koło przednie lewe styki 6 i 7
- koło przednie prawe styki 3 i 5
- koło tylne lewe styki 8 i 9
- koło tylne prawe styki 1 i 2
Oczywiście mowa tu o wtyczce kompa ABS... co by sprawdzić oporności czujników.
Wartość powinna wynosić od 1000 do 2000 Ohm.
Zaznaczam, że nie są to sprawdzone praktycznie dane. Podaję to co znalazłem w pomocach.
_________________ Pozdrawiam Jacek
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Luty 2016, 09:08
Dzięki za podpowiedź. W weekend jeszcze pogrzebałem w necie i znalazłem wątki z forum AUDI odnośnie problemów z tym Boschem i znalazłem informacje, że podobne objawy mogą występować podczas gdy dwa druciki w ABS się odrywają poprzez pęknięcie lutu. Znalazłem w Łodzi speca od takich rzeczy i po rozmowie z nim wynikło, że gdyby ów druciki faktycznie się oderwały to ABS nie działał by fizycznie czytaj nie odblokowywał by kół. Poradził, że jak coś umiem pogrzebać przy samochodzie to żeby prześwietlić przewody szyny CAN skoro ABS fizycznie działa a coś nie halo z komunikacją. Tutaj pojawia się pytanie czy ktoś wie na których pinach spodziewać się komunikacji z CAN bo niby znaleźć metodą prób i błędów łatwo ale wolałbym mieć pewność, że na konkretnych pinach powinna być przejście. Zakładając, że faktycznie problem leży w przejściu czyli nie znajdę przejścia na jednym z dwóch przewodów to też dobrze by było wiedzieć ewentualnie na który pin kłaść nowy przewód.
Może ktoś ma taką wiedzę, bo po materiałach które znalazłem nie ma nigdzie zaznaczonych pinów odpowiedzialnych za szynę CAN.
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Luty 2016, 13:59
Może dla potomnych się przyda i podzielę się wiedzą którą na ten moment posiadam.
Rozgryzłem ustrojstwo pod względem podłączeń w moim aucie. Informacje od Jackoll jak najbardziej poprawne i dodatkowo znalazłem, że fabryczne czujniki powinny mieć 1600 ohm znamionowo +/- 10%. 16 i 19-masa, 17 i 18-zasilanie, 11-Linia K, 14- czujnik hamulca, 15- + po zapłonie, 20 i 21 lampki ABS i trakcja. Gdy ktoś by miał ESP to jeszcze jest czujnik żyroskopowy 10- + po zapłonie, 30- sygnał, 28- masa czujnka. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić czy na 14 pojawia się + po naciśnięciu hamulca i 15 czy pojawia się + po zapłonie i ewentualnie czy kontrolka na zegarach się zapali przy zwarciu do masy.
Pozostaje jeszcze pytanie odnośnie pinu 11 czyli linia K. Poszperałam i znalazłem parę dziwnych dla mnie rzeczy. Otóż według pewnych źródeł ABS komunikuje się przewodowo (linia K) z zegarami a zegary już multiplexowo z BSI. Według innych źródeł ABS komunikuje się bezpośrednio z BSI. I tu jest mały zgrzyt który chciałbym do weekendu wyjaśnić bo jak będę sprawdzać kable chciałbym jak najlepiej wiedzieć co robić, bo być może uda mi się ten problem w końcu rozwiązać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum