Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEMY sfera(konżektor) wspomaganie
Autor Wiadomość
bajtekch

Mój samochód: bx19tgd
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 48
Skąd: puszczykowo
Wysłany: 6 Luty 2016, 14:42   PROBLEMY sfera(konżektor) wspomaganie

witam uszczelnialem sfere oraz wymienialem listwe wspomagania po montarzu i prubach odpowietrzenia ukladu wspomaganie dziala w polowie prawidlowo(przycina sie i czuc opur) a zawieszenie z poczatku sie nie podnosilo a teraz reaguje tylko tyl.
Jak prawidlowo odpowietrzyc bodz co trzeba pokoleji zrobic by zaczelo dzialac jak powinno
pozdrawiam

_________________
wiem...
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 6 Luty 2016, 19:19   

bajtekch napisał/a:
uszczelniałem sferę
W jaki sposób?
bajtekch napisał/a:
Jak prawidłowo odpowietrzyć
Śrubką nr 12 na konżektorze

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
bajtekch

Mój samochód: bx19tgd
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 48
Skąd: puszczykowo
Wysłany: 7 Luty 2016, 11:14   

z uszczelki od powrotu kapalo i ja wymienilem(uszczelke)
tak kolego robilem ta sruba na odbalonym i zgaszonym silniku bo ruznie pisza i nic i to po kilka razy

_________________
wiem...
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Luty 2016, 19:55   

Czy z pod śrubki syczało powietrze .
Jak z poziomem płynu LHM , czy była duża dolewka .
Listwa wspomagania to ,rozumiem jako przekładnia kierownicza .
Czy na pewno szczelna w środku .

_________________
KK
 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Luty 2016, 20:28   

i jeszcze czy pali się stop?

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
bajtekch

Mój samochód: bx19tgd
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 48
Skąd: puszczykowo
Wysłany: 7 Luty 2016, 21:46   

tak syczy za kazdymn razem raz wiecej raz mniej
dolalem narazie 2litry
listwa czyli wspomaganie kierownicze
tak listwa jest napewno ok jezdzila w innym aucie do samego konca
jak jest dzwignia na dole to nie a jak chce podnoscic to tak pali sie

_________________
wiem...
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Luty 2016, 22:15   

"jak jest dźwignia na dole to nie a jak chce podnosić to tak pali się" czyli nie nabija odpowiedniego ciśnienia w układzie lub brak LHM .
Dolewka była spora , radził bym jednak sprawdzić poziom (sprawdza się chyba na opuszczonym ) i go pilnować .
Wycieków rozumie nie ma . Przekładnie podłączyć źle raczej się nie da ( choć człowiek potrafi ) , może jednak jest felerna jak stała długo na sucho mogła się rozszczelnić . Na pracującym silniku zobacz jej przewód powrotny czy mocno leje .
Można jeszcze spróbować zalać pompę tz. odpiąć ten elastyczny przewód od zasilania pompy i nalać tam płynu . Pompę powinno być słychać że pracuje .
Śrubkę odpowietrzenia poluzuj odpal i niech chodzi , a ty przełączaj na różne poziomy i obserwuj do skutku aż się podniesie .

_________________
KK
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Luty 2016, 07:49   

audikom napisał/a:
radził bym jednak sprawdzić poziom (sprawdza się chyba na opuszczonym ) i go pilnować

Z tego co ja się orientuję to poziom LHM sprawdza się na MAX w górze.
audikom napisał/a:
Przekładnie podłączyć źle raczej się nie da

Oczywiście że się da, można zamienić przewody.
Cytat:
Śrubkę odpowietrzenia poluzuj odpal i niech chodzi , a ty przełączaj na różne poziomy i obserwuj do skutku aż się podniesie .

To hydro sie podniesie jak sie odkręci magiczną 12 ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 8 Luty 2016, 09:19   

Wojtuś trza było wczas coś doradzić .
Jeśli się nie podnosi można na opuszczonym ( jak jest za dużo to się przeleje) a tu chodzi cz y w ogóle jest dużo .
Przewody nie wiem czy wystarczą długością aby je pomylić .
Śrubkę oczywiście co jakiś dłuższy czas należy dokręcić i sprawdzić czy pompa się odzywa a auto próbuje się ponieść . Bywa że odpowietrzenie trwa dłuuugo .
Nie wszystko wytłumaczyłem jasno do końca jestem tylko byłym użytkownikiem tego sprzętu a nie instruktorem , jednak jak widać chętnym do pomocy .

_________________
KK
 
 
bajtekch

Mój samochód: bx19tgd
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 48
Skąd: puszczykowo
Wysłany: 8 Luty 2016, 11:07   

obecnie wyciekow lhmu juz nie ma bo wlasnie po to wymienialem magiel i uszczelnialem sfere jak wyzej pisalem wspomaganie dziala w polowie(w 50%) i slychac je dosc glosno a co do podnoszenia sie to reaguje tylko tyl na wszystkie poziomy.
Dziekuje wszystkim chetnie doradzajacym;)

_________________
wiem...
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 8 Luty 2016, 11:40   

Jaką masz pompę 6+2 czy starszą?
Sprawdź przewód zasilający pompę czy nie zasysa powietrza po drodze i czy w zbiorniku nie ma "piany". Jeśli masz na kanale auto to zobacz czy łącznik plastikowy od korektora przedniego jest na miejscu dla pewności. Po odpaleniu skręć kierownicę na maksa i tak trzymaj, u mnie jak były problemy z podnoszeniem to przy takim ruchu przód zaczął się podnosić.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 8 Luty 2016, 11:44   

Czy kontrolka stop przy włączonym silniku świeci , przygasa , mruga , gaśnie ?
Wygląda to na zbyt małe ciśnienie , zapowietrzenie itp.
Posprawdzaj i zrób to co napisałem wcześniej .
Możesz jeszcze sprawdzić czy przy robocie nie spadło cięgło z korektora przedniego .
Zajrzyj do zbiornika LHM przy pracującym silniku czy mocno leci z powrotów .

_________________
KK
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Luty 2016, 17:53   

Co tam słychać w tym temacie .
Jeżeli problem rozwiązany należało by poinformować jak, co by inni potrzebujący mogli kiedyś z tej wiedzy korzystać .

_________________
KK
 
 
bajtekch

Mój samochód: bx19tgd
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 48
Skąd: puszczykowo
Wysłany: 14 Luty 2016, 13:42   

p[roblem z maglownica rozwiazany okazalo sie ze silownik cieknie
wiec zostal problem z podnoszeniem sie przodu bo tyl zaczol pracowac ladnie
i szukam rozwiacania i niemoge do niczego dojsc
nie odzywalem sie bo mialem urwanie glowy

_________________
wiem...
 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Luty 2016, 17:49   

zobacz czy plastikowe cięgno nie spadło z korektora

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA