Musiałem kupić nowy bagnet do sprawdzania poziomu oleju i teraz mamy pytanie. Do którego miejsca powinien on się chować w miarce? Na zdjęciu zaznaczone 1 lub 2. Jest to ważne bo moj stary miał ułamaną końcówkę i pokazywał wiekszą ilość oleju niż nowy, który wchodzi płyciej.
Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990 Pomógł: 19 razy Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 202 Skąd: Radom
Wysłany: 24 Październik 2015, 22:02 bagnet zx 1.4
Witaj,praktycznie w każdym bagnetcie masz chwytak i coś takiego jak ująłeś między 1 a 2,to coś to służy po to aby bagnet ciaśniej trzymał się w rurce i przy więkrzych przedmuchach silnika nie wyskoczył z niej.
Widziałem na własne oko jak kierowcy ratowali się wiążąc bagnet drutem do czegoś tam aby nie wysówał się podczas pracy silnika np.wczasie jazdy.
Reasumując bagnet chowamy w rurkę po strzałkę w nr 2-a
Pozdrawiam
No to jest trochę kicha bo mi się nie mieści Ale też nie pypada. Poprzedni też wchodził luźno bo był sparciały/połamany. no nic będę musiał coś wymyślić . Dzięki za odpowiedź.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Październik 2015, 22:49
tomn222 napisał/a:
No to jest trochę kicha bo mi się nie mieści
W takim razie masz zły bagnet. Tak jak koledzy piszą, bagnet wchodzi do rurki po kołnierz. Zawsze.
Porównaj długość obu bagnetów - starego i nowego. Pamiętaj, że różnica długości bagnetu taka jak pomiedzy znakami min/max to ok. 1,5 litra oleju.
Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990 Pomógł: 19 razy Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 202 Skąd: Radom
Wysłany: 24 Październik 2015, 23:19 bagnet zx 1.4
Nie załamuj się,tym bardziej nie popadaj w depresję ,jeśli nie zakupiłeś towaru w serwisie CITROEN-a,a domyślam się że nie to rzemiosło nie wykonane jest w 100%-tach z oryginałem,więc co za tym idzie......
Jeśli się nie mieści to ukształtuj sam "karbowankę" do średnicy otworu rurki i git,
chyba że jest jeszcze różnica w długości a to już poważniejsza sprawa
Pozdrawiam
Sprawa rozwiązana i kupiony bagnet jest OK. Musiałem tylko zmniejszyć średnicę tych karbów i wchodzi do poziomu "2". Długośc miarki bagnetu w oryginale to ok. 515mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum