hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 24 Listopad 2015, 21:36 przerywa na jałowym - delikatnie czuć podczas jazdy
Witam
ostatnio byłem na regulacji u gazownika z racji że silnik gorzej się zbierał i czasem zdażyło mu się zatrząść po zmianie z gazu na benzyne czy z benzyne na gaz.
Mechanik stwierdził że mapa gazu nie jest zgodna z mapą benzyny i trzeba regulować. Regulacja odbyła się podczas jazdy - mapy pokryły się. Niestety na drugi dzień samochód zaczął dziwnie pracować na jałowych i podczas jazdy. Na jałowym trzęsie a pukniecie w pedła gazu wprawia silnik w zawirowanie/trzęsienie. Dopiero łagodne dodawanie gazu pozwala silnikowi normlanie wkręcać się na obroty. Po nagłum wcisnieciu jałowego jest przyduszenie i normalne wzrastanie obrotów. Zmieniłem przerwe na świecach z 0,9 na 0,8 lecz bez większych zmian. Wyczyściłem także przepustnice ale robie to czesto wiec jest czysta.
W czasie jazdy czuć mimo wszytko takie minimalne przerywanie ale dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie wiec chyba sama regulacja wiele tu nie zmieniła tzn nie popsuła.
Kiedyś miałem objaw że wypadał zapłon przy mocniejszym wciśnięciu gazu poniżej 2tys obr i to zazwyczaj na dwójce. Kupiłem wtedy używaną cewkę i wymieniłem- objaw ustał.
Nie wiem co teraz się dzieje, czyżby cewka znów padała? Czy może przyczyną jest słaby akumulator który po jednym dniu postoju przy niskich temperaturach po prostu słabo kreci?
świece wymienione 3 tys km temu i było ok. Nowe equyem rfn58hz
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Listopad 2015, 21:49
w cewce są takie sprężynki jak je wyciągniesz to spróbuj je lekko rozciągnąć i wsadzić z powrotem, czasem pomaga jak sprężynka przez zimno się wciągnie(minimalnie lub będzie sztywna i się nie wpasuje w świecę) i może mieć słaby styk ze świecą lub nie trafia w świecę...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 28 Grudzień 2015, 09:31
niestety nic nie pomogło, musze jechac do gazownika jednak, to raczej tam jest problem.
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 26 Styczeń 2016, 12:00
jednak miałeś racje - to była cewka.
Padła całkiem miała przebicie które było widac pod maską. Cewke rozebrałem i oddaliłem od siebie przewodu w cewce. Od tego problemu wystepował także fakt przerywania przy przyspieszaniu na gazie. Jakby ktos chciał rozebrać swoją cewke i naprawić - służe pomocą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum