ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 2 Grudzień 2015, 16:14 Zmiana przełożenia skrzyni biegów w sterowniku - czy moż
Witam
Musiałem wymienić skrzynię biegów - auto to Citroen C-Crosser 2.2 Hdi 2007 bo padła
regenerowana, którą kupiłem ma prawdopodobnie niewłaściwe koło 6 biegu - na tym biegu nie działa tempomat (na pozostałych się załącza). Kilku speców potwierdziło że koło 6 biegu może mieć te same wymiary co ori lecz większą będź mniejszą ilość zębów stąd inne przełożenie i bałagan w sterowniku gdyż zaprogramowane prędkości przy poszczególnch obrotach silnika się różnią. Wyjścia są 2 (chyba) - jedno to oddać skrzynię do poprawki - lecz po 6 tygodniach bez auta (to historia na inną okazję - 3 - krotna nieudana regeneracja mojej skrzyni) nie uśmiecha mi się to / a drugie wyjście to ponoć zmiana przełożenia dla 6 biegu skrzyni w sterowniku (w oryginale jest 0,790) teraz w związku innym kołem jest inaczej. Bardzo często jeżdżę autostradą i tempomat jest koniecznością. Czy parametr przełożenia można podmienić za pomocą Lexii ????
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Grudzień 2015, 19:11
Ciekawi mnie , gdzie trafiaja sie tacy fachowcy, ktorzy twierdza, ze przelozenie zmienia sie przez rozna ilosc zebow, przy tej samej srednicy??? Klania sie maszynoznastwo. Istotna jest srednica zataczania kola zebatego i przelozenie zalezy od roznicy promieni kol zebatych, ilosc zebow nie ma zadnego znaczenia, najwyzej zmieniony bedzie modul i kola nie beda do siebie pasowac. Oczywiscie liczy sie ilosc zebow do przeliczenia przelozenia, ale przy tym samym module srednica kola zalezy od ilosci zebow. Inaczej przekladnia nie moze pracowac.
Powodem braku tempomatu na 6 biegu musi byc cos innego, mozliwe, ze brak jest sygnalu o zapieciu tego biegu.
Zamiast cudowac ze zmiana przelozenia w sterowniku, lepiej czas poswiec na dokladna diagnostyke skrzyni. Nie da sie tego zrobic Lexia, ale duzo za pomoca Lexii mozna dowiedziec sie o pracy skrzyni.
ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 2 Grudzień 2015, 23:16
Czyli jak rozumiem możliwym jest iż para kół 6 biegu została łącznie podmieniona na inną (para o innej średnicy i ewentualnie ilości zębów). Sprawdzałem dzisiaj jeszcze zestawienie prędkości km/h przy 1000 obrotów na minutę w oparciu o manual i wychodzi iż na biegach 1-5 wartości są zbieżne z serwisówką a na 6 biegu zamiast ca. 53 km/h jest przy 1000 obrotów ca 60 km/h co moim zdaniem świadczy o innym przełożeniu dla tego biegu. Zdziwiło mnie również dziś gdy jechałem 160 km/h a obroty były ca 2500 rpm. Jasne - może i spalanie jest wówczas mniejsze ale te mpomatu brak
ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 21 Grudzień 2015, 13:52
Dla potomnych.
Potwierdziło się moje przypuszczenie - w skrzyni były niewłaściwe tryby 6 biegu. Po zmianie skrzyni (z właściwymi przełożeniami) - tempomat działa na wszystkich biegach. Tempomat nie działał bo sterownik nie znał przełożenia 6 biegu i głupiał (pokazywał że jest na biegu jałowym). Teraz jest już OK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum