Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Źle wykonana usługa - reklamacja.
Autor Wiadomość
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 11:24   Źle wykonana usługa - reklamacja.

Hej,
Jest taka sprawa. Pod koniec września byłem w pewnym zakładzie samochodowym na wymianę amortyzatorów z tyłu (plus inne drobiazgi). Dziś natomiast podjechałem do innego warsztatu aby postawić auto na ścieżce bo coś się tłucze (podejrzewam McPhersony) i ewentualnie zostawić je na naprawę.
Jednak na ścieżce wyszło, że przednie amorki mają sprawność L: 86% oraz P:79% (gdyż mama zapomniała mi powiedzieć, że jednak robiła amorki i nie mają magicznych 150.000 km jak sądziłem). Ale wyszła śmieszna sytuacja z tyłem. Mianowicie rzekomo nowe amortyzatory mają sprawność L:67% oraz P:46% co kwalifikuje je do wymiany. Pan mechanik poinformował mnie, że jeżeli naprawa była wykonana w terminie krótszym niż jeden rok mam prawo ubiegać się o reklamację. Dodam, że na wszystkie usługi i części mam faktury (imienne). A w tej jak wół widnieje: "Amortyzator tył, ilość 2 szt., cena jedn., netto, vat, wartość brutto" z datą 25 września 2015.
I powiedzcie mi czy jest jakaś szansa na reklamację usługi? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć aby przez tak niewielki przebieg amorki się tak okrutnie zjechały. Amortyzatory z tyłu były robione przy przebiegu 176.400. Obecnie mam 180.250.
Mam wydruk z dzisiejszej ścieżki na ewentualne potwierdzenie.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 11:36   

MarcinLbn napisał/a:
Dodam, że na wszystkie usługi i części mam faktury (imienne).

Nie widzę problemu z reklamacją... gorzej jest w przypadku braku świstka... ale jak jest papier na wykonaną usługę, to od razu bym jechał.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 11:42   

Papiery mam na wszystko. Nawet paragony z Inter Cars za końcówki drążków czy inne pierdółki jak olej. Tylko Wojtek nie wystawia mi faktur ale akurat mam do niego zaufanie, że naprawi porządnie :)
Jednak mam obawy przed ewentualnym pozostawieniem im auta na naprawę reklamacyjną. Zwrot kosztów wchodzi w grę czy nie?

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 11:49   

MarcinLbn, Bez problemu możesz złożyć reklamację jak i na części tak i na usługę.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 11:57   

MarcinLbn napisał/a:
Zwrot kosztów wchodzi w grę czy nie?

Wszystko zależy od mechanika, jak on to widzi. Miałem jedną taką sprawę i trzeba iść do sądu, a sprawa się ciągnie. Jest dużo nieuczciwych mechaniorów bo przecież nie pójdziesz do sądu bo to koszty trzeba wziąć rzeczoznawcę, sąd może jednak powołać rzeczoznawcę niezależnego a to wszystko kosztuje i za kilka stów raczej się macha ręką.

Tu bym jednak stawiał na winę amorków, albo jeszcze jedno belka OK?

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 12:22   

rewers napisał/a:
Wszystko zależy od mechanika, jak on to widzi. Miałem jedną taką sprawę i trzeba iść do sądu, a sprawa się ciągnie. Jest dużo nieuczciwych mechaniorów bo przecież nie pójdziesz do sądu bo to koszty trzeba wziąć rzeczoznawcę, sąd może jednak powołać rzeczoznawcę niezależnego a to wszystko kosztuje i za kilka stów raczej się macha ręką.

Jeżeli chodzi o prawników to na szczęście kilku znamy więc raczej pomogą.
Co do belki to jest dobra. Koła nie są w negatywie, łożyska wymienione nie dalej jak w zeszłym roku. Anyway dziwne, że w ciągu 4000 km rzekomo nowe amortyzatory tak straciłyby sprawność...
No ale nic, pojadę, zapytam się, przedstawię wydruk i zobaczymy co będzie.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 13:42   

Reklamacje zawsze można składać. Trzeba bylo i z amortyzatorami do mnie przyjechać. Ty miałbyś taniej i ja bym zarobił. :-P

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 13:50   

Nie bój żaby, przyjadę bo mam ręczny do poprawienia (za wysoko łapie i słabo hamuje). A z reklamacją wybiorę się do mechaniorów po weekendzie.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 23:20   

A ja inaczej zapytam. Skad wiesz ze na badaniu maszyna pokazala prawde? Ja mialem po ponad 70 % jak cos mi stukalo a amortyzatory okazaly sie totalnym szmelcem. Na nowych amortyzatorach wynik 80% ale auto na drodze 100% lepiej niz na starych. Bierzmy z przymruzeniem oka te cyferki na badaniu amortyzatorow. One maja za zadanie pokazac roznice jakichś parametrow miedzy lewą i prawą strona osi.
Czy pan diagnosta sprawdzil przed badaniem amortyzatorow cisnienie w kolach? Czy bylo prawidlowe? Czy auto bylo odpowiednio obciazone? Tzn pewnie jakby sie zaglebic w parametry to zapewne musialby sie zgadzac nacisk osi na podloze. Jak mozesz pojedz na diagnostyke i napompuj kola po 3 atm. A potem upuść cisnienie do 2 atm i porownaj wyniki badania tlumienia amortyzatorów.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 09:41   

karola44-81 napisał/a:
Skad wiesz ze na badaniu maszyna pokazala prawde?

Szarpaki w SKP nie są homologowane w żaden sposób i podają wyniki losowe, oderwane od rzeczywistości? Rozumiem różnicę o 2 czy 3%. Ale skoro amortyzatory założone pod koniec września z przebiegiem 4000 km mają 60 i 40% sprawności to chyba nie jest to wina szarpaków w Stacji Diagnostycznej...

karola44-81 napisał/a:
Ja mialem po ponad 70 % jak cos mi stukalo a amortyzatory okazaly sie totalnym szmelcem. Na nowych amortyzatorach wynik 80% ale auto na drodze 100% lepiej niz na starych.

Gdybym nie pojechał wczoraj do SKP to pewnie dziś auto miałoby wymienione amortyzatory z przodu "z nowych na nowe" albo na jakieś używki. Bo tam tak właśnie robią. Po robieniu tyłu różnicy nie zauważyłem i już wiem dlaczego...

karola44-81 napisał/a:
Czy pan diagnosta sprawdzil przed badaniem amortyzatorow cisnienie w kolach?

Tak.

karola44-81 napisał/a:
Czy bylo prawidlowe?

Tak.

karola44-81 napisał/a:
Czy auto bylo odpowiednio obciazone?

Tak.

karola44-81 napisał/a:
Jak mozesz pojedz na diagnostyke i napompuj kola po 3 atm. A potem upuść cisnienie do 2 atm i porownaj wyniki badania tlumienia amortyzatorów.

Jedyne co zrobię to pojadę na Choiny i zapytam się co mają zamiar robić z tym fantem. Bo ja tego tak nie zostawię :)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 18:39   

Pan w serwisie od amorków powiedział, że u nich wszystko jest ok i tak ma być, a różnica 21% między jednym, a drugim to tak ma być i jest dobrze. 46% w pierwszym badaniu to w zasadzie nie ma się czego czepiać. Na szarpakach u nich wyszło, że wszystkie cztery amortyzatory mają sprawność po 66%. Zero procent różnicy (wiem, że są różne metody badań i wyniki mogą być różne ale idealnie 4 x 66%?). Nie wiem czy jest sens kopania się z koniem i toczenie boju wraz z ewentualną reklamacją.

W piątek jadę na przegląd rejestracyjny, a po tym wszystkim jeszcze raz na szarpanie zawiasem...
I jak na złość zdechło mi światło stopu z lewej strony. Tak skorodowane wszystko, że ojeju. Jutro powalczę papierem ściernym i 'kontaktem' ;)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 19:46   

MarcinLbn napisał/a:
W piątek jadę na przegląd rejestracyjny, a po tym wszystkim jeszcze raz na szarpanie zawiasem...

Po co skoro na przeglądzie auto przejedzie przez szarpaki ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 21:00   

wojtis1990 napisał/a:
Po co skoro na przeglądzie auto przejedzie przez szarpaki ?

Po to, że coś się tłucze :P

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 21:11   

MarcinLbn napisał/a:
wojtis1990 napisał/a:
Po co skoro na przeglądzie auto przejedzie przez szarpaki ?

Po to, że coś się tłucze


To niech na przeglądzie ci powie co się tłucze i tak go będzie szarpał, chyba że lubisz kasę wydawać...

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 14 Styczeń 2016, 08:36   

rewers napisał/a:
To niech na przeglądzie ci powie co się tłucze

Mało prawdopodobne, że znajdzie... :-P

MarcinLbn, a jak się auto zachowuje ? Spierdziela na zakrętach cy cuś ?
Może to nie amory... ino coś inszego... :roll:
Najlepiej na konał i samemu sprawdzić wszystkie podejrzane elementy układanki.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA