Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: robson
11 Listopad 2010, 12:04
silnik hdi xantia
Autor Wiadomość
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 2 Listopad 2010, 09:39   silnik hdi xantia

xantia 2.0 hdi kombi 2000r jak zimny odpala normalnie podczas jazdy czuc jak samochod cos wstrzymuje chce jechac i wstrzymuje go ale spokojnie dodajac gazu rozpedza sie 150-170km jednak jesli chce wyprzedzac i dodam gwaltownie gazu auto gasnie momentalnie i na biegu nie odpali nawet po ponownym wlaczeniu zaplonu trzeba chwile odczekac i krecic rozrusznikiem zapali ale ciezko i dalej jedzie jak wyzej na wolnych obrotach silnik pracuje w kazdej sytuacji idealnie i na postoju w calym zakresie obrotomieza silnik pracuje bez zarzutu i nie gasnie.Prosze o pomoc co moze byc przyczyna

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 2 Listopad 2010, 11:35   

polecam:

Poradnik HDI Lusnia (peugot polska)

i podepnij się pod komputer to może wiele wyjaśnić i zawęzi poszukiwania

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 2 Listopad 2010, 14:03   

na forum tyle sie naczytalem ze wyszlo pompa cisnieniowa po wymianie bylo to samo no ale i tak czeka hdi komputer ale tez bylo ze regulator cisnienia a rowniez wyszlo po komputerze ze wszystko dobrze a awaria byla moze jeszcze cos ktos doradzi

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 2 Listopad 2010, 14:16   

przepływomierz sprawdzony ?
EGR sprawdzony ?
filtry sprawdzone?
czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzone?
połączenia elektryczne do czujników i zaworów sprawdzone?

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 2 Listopad 2010, 18:35   

nie zabardzo wiem gdzie tego szukac filtry wymienione paliwa i powietrza ale mialem cos takiego wracalem z niemiec i zgasl mi pierwszy raz podnioslem maske a tam wszystko w ropie jedna z rurek puszczala na duzych obrotach i tak dojechalem do domu mechanik dokrecal rurki i w pewnym momencje kontrolka (silniczek) zgasla i silnik jest suchy jednak problem zostal dzis wyjalem pompe ze zbiornika troche wylecjalo z niej brudu ale nie umialem rozlaczyc rurki od przelewu i nie dostalem sie pod silniczek wyplukalem tylko kilka razy lecjaly nieczystosci ale nie pomoglo to

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 2 Listopad 2010, 19:12   

jeżeli masz taką możliwość to wymień tą rurkę która puszczała (może się okazać że dalej puszcza, tyle że powietrze)

w poradniku Lusni (drugi post) masz opisane i narysowane gdzie szukać elementów

i jeszcze inne pytanie nieczystości leciały skąd z przelewu czy z pompy?

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 2 Listopad 2010, 20:00   

bylu w pompie tam gdie jest silniczek a z rurkami to bylo tak jadac do niemiec puscila pierwsza ale auto nie reagowalo zobaczylem to na miejscu poluzowalem i docjagnalem ja i bylo dobrze a to co zalalo caly silnik to jak wracalem przy predkosci gdzies 170 i nie wiem czy ostatnia czy trzecia bo nie bylo widacwszystko mokre bylo jeszcze nie ruszalem ich jutro odkrece i dokrece zobacze co to da

[ Dodano: 2010-11-02, 21:11 ]
w zadnej z opisanych sytuacji silnik nie dymi jest bardzo dobry nie bierze oleju nalewam 4.5l i wymieniam po 20tys dolewam 0.5 przez 20 tys przy wymianie mam stan a z tego poradnika wynika ze zawor regulujacy cisnienie znajdujacy sie w pokrywie filtra jak jest niesprawny to daje takie same objawy jak niesprawna pompa wys. cisnienienia a jak go sprawdzic?

[ Dodano: 2010-11-03, 13:15 ]
a jak rozebrac pompe po wyjeciu ze zbiornika aby oczyscic filter wstepnego oczyszczania paliwa

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:19   

keram969, jedyne wyjście to sprawdzić ciśnienie za filtrem paliwa. Będziesz wtedy miał obraz pracy pompy i zaworu regulującego.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 4 Listopad 2010, 11:33   

ten zawor na filtrze to paliwo idzie do pompy wysokiego ale wracac nie powinno?rozchodzi sie czy to ma byc jeden kierunek do pompy tak ale cofac nie

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 4 Listopad 2010, 14:19   

jeżeli masz w jedną stronę do pompy wysokiego, w drugą przelew i nie ma prawa się cofać



Bez tytułu [800x600].jpg
Plik ściągnięto 460 raz(y) 84,76 KB

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 4 Listopad 2010, 19:22   

zdjalem rurke z filtra ta co idzie do pompy (niskie cisnienie) zalozylem wezyk na ten kruciec od filtra i dmuchnalem w kierunku filtra i poszlo a kierunek paliwa jest odwrotny bo idzie do pompy czy to oznacza ze ten zawor jest uszkodzony bylem u mechanika co naprawia citroeny i stwierdzil ze na 100% regulator cisnienia na pompie wysokieg

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 4 Listopad 2010, 19:45   

jeżeli mechanik stwierdził, że na 100% regulator ciśnienia na pompie wysokiego, to powiedz mu żeby wymieniał, ale jeżeli to nie pomoże to mu nie zapłacisz (ciekawe czy wtedy będzie taki tego pewny) cytat z poradnika serwisowego-Zasilanie silników HDI
"Awaria regulatora w obudowie filtru paliwa daje takie same objawy jak uszkodzenie pompy wysokiego ciśnienia"
dzisiaj albo jutro podeślę ci link do tego poradnika (tylko wsadzę go na google bo ma 39MB)

Zasilanie silników HDI Poradnik serwisowy

Ostatnio zmieniony przez tomektb 4 Listopad 2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Listopad 2010, 20:07   

keram969 napisał/a:
kierunek paliwa jest odwrotny bo idzie do pompy czy to oznacza ze ten zawor jest uszkodzony

Jak dmuchniesz w przewód, to normalne że cofnie się paliwo do pompki. Nie ma żadnego zaworu zwrotnego, więc tak się będzie działo. Sprawdź manometrem ciśnienie po przekręceniu kluczykiem. Może właśnie być przyczyna w tym, że regulator ciśnienia daje właśnie zbyt niskie ciśnienie. Drugą sprawą może być wydajność tej pompki, ale skoro pisałeś, że ją wymieniałeś to zakładam, że jest dobra.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 4 Listopad 2010, 20:32   

nie dmuchnalem w kierunku pompy tylko w kierunku filtra bo w deklu filtra ma byc zawor cisnieniowy i uszkodzenie jego daje takie same objawy co awaria pompy cisnieniowej wezyk ktorym idie paliwo z filtra do pompy cisnieniowej zdjalem przy pompie i w niego dmuchnalem w kierunku pompy i powinno trzymac czy nie? a mechanik na taki uklad nie pojdzie bo jest tylko jeden tu

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 4 Listopad 2010, 20:41   

jeżeli dmuchniesz od strony pompy wysokiego to pójdzie przez przelew do zbiornika (chyba, jutro sprawdzę), nie powinno cofać ropy do filtru (co do powietrza to nie wiem czy ten zawór jest tak szczelny, sprawdzę jutro w pracy bo chyba jeszcze został mi połamany dekielek obudowy)

pociągnij poradnik, poczytaj tam też jest przekrój obudowy filtru paliwa.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA