Panowie, mam taką mokrą fantazję żeby sobie swojego BX'a doprowadzić do porządku, tak od a - z.
U wielu mechaników byłem w Warszawie, ale nie byłem u najbardziej znanego w Waw Pana vorbrodt'a, tak więc wybrałem się, zostawiłem auto i poprosiłem o wycenę napraw związanych z silnikiem. Dostałem telefon że mogą mi to zrobić za 5000 pln
No cóż to troszkę dużo za ogarnięcie chyba najprostszego silnika świata...
(wierzę że byłoby to tam zrobione dobrze, ale mimo wszystko to kupa szmalu)
W samochodzie, tak na oko trzeba by:
-wymienić wszystkie uszczelki silnika, bo cieknie
-wymienić pierścienie i uszczelniacze trzonków zaworowych, bo pali olej jak smok
-być może ogarnąć głowicę, bo coś tam dzwoni, może to tylko kwestia regulacji
-wiadomo że do tego dochodzą wymiany wszystkich pasków, filtrów i pewnie jakieś pierdulety się znajdą ekstra
-ogarnąć hydro:
*wyczyścić regulatory prześwitu
*podobno maglownica ma wycieki (w sumie jakby mi to wykręcili to mogę sam powymieniać uszczelki)
*ogarnąć gumowo- stalową rurkę bo zaczyna się pocić
*podobno konżektor też się poci (ale to jak mi wykręcą to też mogę sam uszczelki powymieniać)
-ogarnąć blacharkę:
+tylna krawędź bagażnika ma dziurkę i okolice haku od wydechu do zrobienia/+może coś na tylnym pasie
+nadkole środek przy odpowietrzeniu baku jest rdza
+trochę przedni pas pod chłodnicą do poprawy
+wewnątrz przednich nadkoli u góry, okolice śrub od siłowników
+tylny most można by wypiaskować i pomalować
+opcjonalnie zderzaki, spoiler, i jakieś pojedyncze miejsca na nadwoziu
Generalnie mówimy o samochodzie, który nie jest totalnym trupem co można wywnioskować z opisu wyżej, wygląda dobrze i jeździ całkiem wporzo, myślę że bardziej dolega mu pesel niż przebieg (140 tyś.)
Planuję jeszcze jechać / napisać do:
-Zielonki, ul. Marecka 94
-Białobrzegu, ul. Reymonta 19
-i na Zagójska 7A w Wawie
no i szukam blacharza...
Ktokolwiek się bawił w coś takiego, zna koszta?
Ceny części znam, generalnie są tanie jak barszcz...
Poniżej sprawca zamieszania
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 21:03
Nie chcę się rozpisywać roboty sporo, ale można na raty to robić- piszesz że sporo sam możesz zrobić.
MarlonB napisał/a:
+tylny most można by wypiaskować i pomalować
w BX-ie nie ma mostu!
MarlonB napisał/a:
*podobno maglownica ma wycieki (w sumie jakby mi to wykręcili to mogę sam powymieniać uszczelki)
Trzeba to dobrze poskładać i ustawić, jakby to było proste regeneracja nie kosztowała by 500 zł.
Ogólnie uważam, że cena trochę wygórowana.
Kaczor
Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 77 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 21:07
Do takiej, można nawet powiedzieć renowacji trzeba znaleźć warsztat gdzie lubią stare samochody. Ostatnio Vorbrodt doprowadzał mojego Kaczora do ładu. Sprawa dotyczyła złej pracy na benzynie ( szarpanie w czasie jednostajnej jazdy na niższych biegach). Przy okazji wyczyścił błędy w komputerze , wymienił rozrząd, ustawił zawory, nabił gruszki . No i nie powiem przy płaceniu bolało i to mocno. Samochód stał tydzień i w tym czasie powoli go robili. Oprócz normalnego serwisowania samochodów zajmują się takimi wiekowymi autkami.
W sprawach zawieszenia korzystam z serwisu Śliwowskiego w Zielonce. Ale jak kiedyś wspomniałem na temat remontu silnika (uszczelka pod głowicą) to nie zauważyłem entuzjazmu. Serwis przyjmuje takie wiekowe samochody ale bardziej dla sentymentu Pana Franciszka.
Jeśli chodzi o części to faktycznie nie są drogie ale w większości używane i mocno wyeksploatowane
Z serwisu blacharskiego niestety też musiałem korzystać i robiłem to w Auto Wróbel w Radiowie. Ceny standardowe . Jakość wykonania bez uwag
W celu obniżenia kosztów staram się wiele rzeczy robić sam korzystając z porad kolegów z forum a po wykonaniu satysfakcja gwarantowana
Wierzę w to że mam na tyle ładny egzemplarz że jeśli włożę w niego 6 tysięcy to on tyle będzie wart (jak nie więcej) i jeżeli już mam coś przy nim robić to od razu wszystko od a do z.
Z resztą od kiedy Citroeny mają cokolwiek wspólnego ze zdrowym rozsądkiem...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Październik 2017, 23:17
MarlonB, Taki samochód będzie raczej bezcenny
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie zniechęcaj się jak jest mało skorodowany. Musisz znać miejsca gdzie rudej szukać. Ale jeśli myślisz że ktoś robi prezent i robi Bx za pół darmo.. Kwota 5 tysięcy za blacharke, sporo pracy w hydro i remont silnika to dosyć odpowiednia kwota. Fajnie ze przybywa posiadaczy którzy ratują Bx.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 12:59
Byłem w Wiedniu i na autostradzie widziałem kila szt BX-ów!!!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Czy naprawiłeś BX? Mam dobry adres na hydraulikę, niestety w Olsztynie, mam dobrego blacharza z dobrymi cenami w Morągu. Miałem 2 BX, niebieski TZD 1,9 wolnossący, jeszcze nie miałem doświadczeń z dieslem. Zawód - ówczesny mechanik do wymiany uszczelki bez planowania głowicy, źle dokręcona głowica 2 tkm pękł wałek ozrządu. Drugi ciemnozielony turbo diesel. Pierwszy samochód użytkowany przez syna po zrobieniu prawka. Niestety kolejny błąd - uruchamianie na lince - pękł pasek rozrządu. Wtedy za duży koszt.
Nie wiem czy ktoś jeszcze siedzi na tym forum i czy kogoś to interesuję. Przy aucie jeszcze nic nie było robione ale robię bazę części. Brakuje mi jeszcze trochę dupereli od hydro i jakiś tam drobiazgów. Ale generalnie jest już tego prawie cały bagażnik i pół piwnicy mi ta nieszczęsna maska zajmuje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum