Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie prawy przód
Autor Wiadomość
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Październik 2016, 08:40   

Ja dość prostym sposobem namierzyłem problem. Wziąłem jedną ręką złapałem jak najwyżej sprężynę i zacząłem bujać budą. W lewym kole na sprężynie nie czuje nic natomiast na prawej był wyczuwalny taki przeskok, ogólnie było czuć, że gdzieś jest luz.

Rozkręciłem podszybie aby dostać się do górnej części i na lewym jak złapałem za ten talerzyk na górze było w sumie ok, leciutko pracował natomiast na prawym robiąc to samo talerzyk dość mocno się ruszał.

Teraz spróbuje tą śrubę na amorku dokręcić bo być może przez te lata się poluzowała ale niestety aby to zrobić trzeba mieć zmyślne klucze bo imbusem 7 trzeba trzymać tłok a kluczem 21 kręcić śrubą a miejsca tam jak na lekarstwo.

Tylko u mnie częstotliwość stuku zmienia się wraz z prędkością.

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2016, 13:36   

Jak widzicie stukanie cały czas mnie wpienia.

Zleciłem wymienienie całej poduszki i łożyska kolumny no cóż przez chwilę było cacy ale ten upierdliwy stukot powrócił (szkoda, że tak wypłata nie ma). Dziś podjechałem na stacje diagnostyczną i sam osobiście patrzyłem czy nie ma luzów na jakiś gruszkach i nic. Końcówki drążków, drążek kierowniczy, sworzeń wahacza no po prostu żadnych luzów.

Diagnosta jedynie co wskazał, że dla niego tylna tuleja wahacza prawego ma trochę większy skok (nie nazwał tego luzem) niż lewa strona i stwierdził, że może to bo naprawdę nie mógł się do niczego przyczepić jak by nawet chciał.

Pytanie do was czy orientujecie się czy taka wymiana to jakaś skomplikowana rzecz? Według rysunków i zdjęć tej tulei wnioskuje, że to nic trudnego ale zanim bym się do tego zabrał wolę zaciągnąć opinii czy opyla się to robić samemu czy lepiej oddać do warsztatu ?

Szczerze mówiąc jak się okaże, że to nie to to 30 zł za tuleje to nic strasznego ale jak dojdzie jeszcze robocizna to kolejna stówa w plecy i stukot na pokładzie.

 
 
Axomaniak

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna-gaz
Wersja:: Hatchback 5drzwi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17 Listopad 2016, 18:51   

Witam ja też walczyłem ze stukotem z prawej strony powymieniałem gumy wahaczy,sworznie,końcówkę drążka, poduszkę amortyzatora i nic dalej stukało na dziurach i przy skręcie w lewo :-/ . Problem odkryłem przy wymianie poduszek silnika,okazało się,że górna poduszka się odkręciła.

 
 
waldxm

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna /gaz
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1999
SKYPE - login: waldxm
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 171
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Listopad 2018, 10:53   stuki

mam też problem z stukaniem mianowicie po asfalcie małe dziury itp a już wymieniłem oprócz końcówek drążka wszystko łącznie z amorami poduszkami i łożyskami i dalej puka i puka

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Listopad 2018, 06:32   

waldxm, a maglownica i gumy na stabilizatorze ?
Jeżeli chodzi o Xsarę Picasso to jeszcze są różnice w poduszkach - mocowaniach amortyzatorów.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
waldxm

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna /gaz
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1999
SKYPE - login: waldxm
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 171
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Listopad 2018, 08:01   stuki

tzn jaka jest różnica na poduszkach a wczoraj znalazłem duży luz na jarzmach też tak może mocno stukać

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Listopad 2018, 12:41   

Była akcja serwisowa dla Picasso w pierwszych wypustach. Mianowicie miseczki metalowe które są w poduszkach od góry były wyższe i niższe i z tymi niższymi był problem że stukały, zaczęto wymieniać na wyższe i stukanie znikało. Takie informacje mam z ASO.
Jeżeli jest to prawdą to miseczki OEM 5033 79 DO OPR 09092 stukały, a OEM 5033 77 OD OPR 09093 już nie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Listopad 2018, 13:51   

Apropo poduszek: mnie kiedyś w xsarze się zluzowała nakrętka kwadratowa i też poduszka stukała a nie elementy zawieszenia.Po dokręceniu cisza..wykryte tylko dlatego że kazałem ruszać przód /tył a ja robiłem nasłuch skąd ten stuk przy otwartej masce silnika bo normalnie nie widoczne było,a zawieszenie przejrzane na wskroś;)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA