Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Listopad 2010, 09:43 Wentylator w C5
Mam problem z wentylatorem w C5 2,0 HPI mianowicie startuje przy każdym odpaleniu silnika bez względu na temperaturę na zewnącz jak i silnika i chodzi ok.4 minuty wystarczy,że zgaszę auto i odpalę z powrotem.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Listopad 2010, 08:02
Oki popróbuje na różnych ustawieniach i zobaczymy jakie będą efekty.
Tylko nie bardzo rozumiem co ma do tego wentylator na chłodnicy i dlaczego wcześniej tak się nie działo ?
Mój samochód: Citroen C5 Break mk II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX - "Islands Bell"
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 24 Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Listopad 2010, 09:42
Grigori, co prawda mechanik ze mnie żaden, ale z obserwacji swojej "panienki" mogę rzec, iż nawet z włączoną opcją odparowywania szyby, wentylator chłodnicy u mnie nie startuje. Wychodzi na to, że musisz dalej szukać przyczyn tej przypadłości, niekoniecznie w ustawieniach nawiewu .
_________________ Złota myśl Huberta - "Skakać każdy może, ale my mamy Hydro"
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Listopad 2010, 23:55
grigori333,
Tu raczej wygląda na problemy ze sterownikiem wentylatorów. Po prostu coś mu odbija. Skoro nie kręci cały czas a tylko 4 min to chyba jeszcze nie problem
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Listopad 2010, 04:18
grigori333, To nieźle to sobie wymyślili. Chłodzenie zgaszonego silnika he he. Myślałem, ze to tylko w Polonezach zastosowano...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 20 Listopad 2010, 10:26
robson napisał/a:
Chłodzenie zgaszonego silnika he he.
Tak do końca to nie wiem czy tak ma być bo zdania są podzielone.
Taka sytuacja zaczęła się dziać po reanimacji komputera i część twierdzi ,że przed było źle bo się nie włanczał a inni ,że teraz jest źle ,że się włancza.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Listopad 2010, 21:46
Widocznie te typy tak mają (Xantie) No ale tak jak kolega grigori333, pisze, to na pewno w tej C5 to jakieś anomalie są.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 Break mk II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX - "Islands Bell"
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 24 Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2010, 15:06
W mojej C5 tez bądź co bądź benzynie, przy mocnym zgrzaniu silnika (szczególnie w okresie letnim) wentylator tez chodzi po wyłączeniu zapłonu. Notabene Skoda Felicja ze "starym" silnikiem 1,6 volkswagen (ten 8 zaworowy) ma to samo. I wbrew śmichom na mój rozum ma to jednak sens (szybsze zbicie temperatury cieczy chłodzącej w momencie gdy posiada ona już niebezpieczną temperaturę
_________________ Złota myśl Huberta - "Skakać każdy może, ale my mamy Hydro"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum