Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZX] Bębny z tyłu
Autor Wiadomość
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 4 Październik 2016, 20:43   [ZX] Bębny z tyłu

witam,

Czy ma ktoś jakiś dokument lub mógłby opisać jak ściągnąć bęben z tyłu? Potrzebuję wyregulować hamulec ręczny bo linka jest naciągnięta, ale łapie bardzo późno i jest słaby.

Dzięki :)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Październik 2016, 22:07   

Może okładziny już masz zjedzone albo bębny, zdejmuje się prosto.
Odkręcasz dużą nakrętkę i opukujesz bęben, powinien zejść, jak nie to przez otwór po śrubie koła szukasz samoregulator, rozkręcasz płaskim śrubokrętem kółeczko i powinien zejść. W ekstremalnych przypadkach trzeba drzeć ściągaczem i walić młotem, mnie sie raz łożysko zapiekło i musiałem grzać.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 5 Październik 2016, 20:28   

Podstawa to cofnąć szczęki. Czyli przez otwor po srubie wkladasz srubokret i obracasz zebatka az do konca. Jak szczeki odpuszczą to zdjecie bebna to nuz formalność.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
tomn222

Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 94
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 5 Październik 2016, 20:35   

Właściwie to problem jest taki, że szczęki są cofnięte bo jak były wysunięte to po rozgrzaniu (dłuższej jeździe, nawet po autostradzie) hamulec "łapał" i koła przestawało się obracać.

Bęben pewnie zejdzie ładnie. A jakieś wskazówki dotyczące regulacji odległości tych okładzin?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Październik 2016, 22:20   

tomn222 napisał/a:
A jakieś wskazówki dotyczące regulacji odległości tych okładzin?

Same się ułożą, po to jest samoregulator, przy zakładaniu bęben ma swobodnie wejść, nie może ocierać. Zostaw delikatny luz, resztę zrobi mechanizm szczęk jeżeli wszystko będzie czyste i będzie pracowało.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Październik 2016, 22:42   

tomn222, zanim założysz bęben na miejsce sprawdź czy te samoregulatory działają. Wystarczy kilka razy ręczny zaciągnąć i zmierzyć suwmiarką czy się reguluje czy nie. Albo jedna osoba w aucie zaciąga a ty patrzysz. Bo jak źle złożysz to niepotrzebnie drugi raz będzie trzeba wszystko zwalać. Konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, ale można strzelić babola :D

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 7 Październik 2016, 11:05   

Z tym że regulator dziala przy hamulcu zasadniczym. Nie ma nic wspolnego z hamulcem postojowym..
Prawidlowo dzialajacy samoregulator zadziala i sprawdzamy tylko i wylacznie z zalozonym bebnem hamulcowym.
Skladzasz jak powinno być i pompujesz pedalem. Jak dziala prawodlowo powinno byc slychac klikanie pod bebnem. Po kilku razach powinno przestac klikac. To znaczy że wszystko zadzialalo. Oczywiście podstawa oceny jestvskutecznosc hamowania.
Kopalnia wiedzy pogladowej na tematy zwiazane z wymiana regeneracja hamulca bebnowego jest youtube.
Jezeli okaze się ze do wymiany masz przynajmnie dwa elementy składowe w jednym kole to zdecydowanie polecam Ci zakupić "trw superkit" lub jego tańszy odpowiednik od Boscha. Co to dokladnie jest trw superkit dowiesz się po wpisanu w Google.
W skrocie. W pudełku dostajesz zmontowany cały hamulec bebnowy. Wyciagasz z pudełka i montujesz, odpowitrzasz i w drogę.
Bosch wychodzi taniej. Do xp prawie 100 zl taniej. W dwóch autach zakladalem. Wydaje sie drogo ale po podliczeniu poszczegolnych czesci, czasu ,nerwów i efektu koncowego zdecydowanie warto.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA