Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławienie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Październik 2016, 09:18   Dławienie na zimnym silniku

Witam. Mam kilka problemów i pytan. Mianowicie auto dławi się na zimnym silniku, przy ruszaniu czyli na benzynie, dużo pali i brakuje jakby troche mocy. Przy regulacji gazu powiedziano mi że zauważyli zbyt długi czas otwarcia wtryskiwaczy, no więc pojechałem podłączyć go do kompa. Tam jeden błąd, zbyt bogata/uboga mieszanka. Koleś zalecił wymiane czujnika temp cieczy co uczyniłem na orginalny bosha. Wymieniłem też świece oraz filtr benzyny i gazu fazy lotnej. Drugi raz nie podlaczalem, jednak problem nie zginal. Macie pomysly co może być powodem tego wszystkiego?
Drugie pytanie.
Jaka jest prawidłowa temp pracy silnika? Bo u mnie wacha sie miedzy 70-80
Z góry dziękuje za pomoc

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Listopad 2016, 10:36   

Cześć,

podłącze się pod Twój temat bo mam ten sam problem. Zacząłem myśleć o czujniku temperatury ale zanim go wymienię chciałem znaleźć charakterystykę. Może ktoś z was zna takową bo w necie cisza na ten temat (numer 1338 A7). Będzie to pomocne.

U mnie jest tak, że moment go dusi i wtryski benzyny mam około 10 ms na jałowym później wracają na 5 ms i znów równo i tak co jakiś czas. Przy tym wszystkim reakcja na gaz jest zerowa.

Być może jest jeszcze inny czujnik który daje informacje to ECU o temperaturze silnika?

Ja dziś patrzyłem i według Toqua temp silnika miałem 10 st a na wyświetlaczu 5 st. dodatkowo podczas jady temp silnika utrzymywała się od 80 do 86 st.

Pytanie skąd jeszcze sterownik może brać info i decydować o zwiększeniu dawki paliwa ?

Dodam jeszcze, że kiedyś wymieniłem MAP sensor ale wtedy silnik w ogóle na PB nie chciał prawidłowo pracować niezależnie od temp. strzelał, dusił się itp.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 2 Listopad 2016, 15:39   

Czujniki powinny wskazywać opór rzędu 200 do 300 Ohm przy 90 stopniach i 2000 do 3000 przy 20 stopniach.
darius1990 napisał/a:
Przy regulacji gazu powiedziano mi że zauważyli zbyt długi czas otwarcia wtryskiwaczy,

Których?
MAMUTH napisał/a:
Pytanie skąd jeszcze sterownik może brać info i decydować o zwiększeniu dawki paliwa ?

Z czujnika temperatury powietrza. Oporność taka sama jak dla czujnika cieczy... przynajmniej tak mi podpowiadają ściągi :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Listopad 2016, 15:49   

Właśnie głównym problemem jest określenie charakterystyki czujnika. Ja szukałem po necie jakiś informacji i natknąłem się na zamiennik HELLA tego czujnika który podaje, że dla 25 st ma mieć 5 kohm ale czy tak ma oryginał ?

Ten problem ma jak temp zewnętrzna jest poniżej 10 st więc latem o tym zapominam a teraz znów wraca :) . Przynajmniej na gazie jest wszystko ok.

Ja jeszcze muszę EGR zobaczyć bo pamiętam, że jak raz szukałem to po czyszczeniu EGRu wtyczki nie wpiąłem i było ok. Później wpiąłem chodził ok ale po tygodniu wróciło do dziwnych rzeczy na dogrzewaniu.

Dziwi mnie fakt, że na LPG jest wszystko cacy a na PB czasem szaleje.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 2 Listopad 2016, 19:26   

MAMUTH, jakiej firmy masz wtryski LPG?
Może to nie wina czujnika...?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2016, 10:07   

Wtryski mam Barracudy więc jedne z lepszych, ale co one mają do tego ?

Przyszedł mi jeszcze pomysł do głowy aby w złączkę wpiąć zwykły rezystor 5kohm i zobaczyć co widzi sterownik. Jeżeli będzie widział 25 st to będziemy w domu :) . Ewentualnie potencjometr i zebrać charakterystykę czujnika z pamięci sterownika. Trochę od dupy strony ale wiadomo jakie wartości powinien mieć czujnik przy danej temperaturze.

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Listopad 2016, 12:39   

Jacoll napisał/a:
Przy regulacji gazu powiedziano mi że zauważyli zbyt długi czas otwarcia wtryskiwaczy,

Których?

Benzynowych

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2016, 15:49   

Darius a powiedz czy te czasy utrzymują Ci się ciągle czy jest to chwila jak czasy się wydłużają a później spadają ?

Czy po przełączeniu na LPG czasy PB zmieniają się ?

Przykładowo na PB masz 8 ms i Ci się dławi a jak przejdzie na LPG nagle czasy PB maleją do 5 ms ?

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Listopad 2016, 19:02   

O kurde to ja bym musiał spytać tego gazownika co mi regulował. Z tego co pamiętam to mówił właśnie tylko o wtryskach benzynowych, gazowe ok, i tylko tyle. Sory, ja sie za bardzo nie znam. Powiedział żeby go podpiać tam gdzie citroeny robią. Tam mi jeden błąd pokazali z tą bogatą/ubogą mieszanką, sprawdził jeszcze temp cieczy i pokazała 93, podczas gdy przejechałem do warsztatu 15 min po odpaleniu zimnego silnika i koleś mówi że za dużo, że niemożliwe i żeby czujnik wymienić. Czujnik wymieniony. Gazownik natomiast twierdzi że długie czasy otwarcia wtryskiwaczy to raczej niedogrzaniem silnika są spodowane niż wysoką temp. Więc ja już sie gubie

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 3 Listopad 2016, 20:17   

MAMUTH napisał/a:
Przykładowo na PB masz 8 ms i Ci się dławi a jak przejdzie na LPG nagle czasy PB maleją do 5 ms ?

Dokładnie o to chodzi... choć przyznam, że te 8 czy 5 to deko dużo. ;-) W silniku 1.8 16V w byłej X wtryski gazowe schodziły mi do 1.5 ms (o ile dobrze pamiętam), a wtryski PB miały (chyba) 2,3 ms. Przy odpalaniu na Pb autko kulało, bo miało za krótkie czasy wtrysków.
Dla tego pytałem o wtryski... barracudy mają dobre opinie i są szybkie, a to ważne.

Co do tej oporności czujnika, to nie podpowiem nic więcej... nie posiadam więcej danych... :-/

darius1990, wszystko znajdziesz w papirach od gazownika... lub książeczce serwisowej instalacji.
darius1990 napisał/a:
Z tego co pamiętam to mówił właśnie tylko o wtryskach benzynowych, gazowe ok,

Gazowe zawsze u gaziarza są ok... :-D
Teraz doczytałem, że masz wydłużone czasy :roll: to jednak lpg tu raczej nie miesza.
Jeżeli wymieniłeś czujnik i jest na 100% sprawny to może trza zerknąć na termostat... może silnik pracuje na dużym obiegu zaraz po odpaleniu... :roll: Dziwne jest jednak to, że po 15 minutach miał już ponad 90 stopni.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Listopad 2016, 21:14   

90 mial na komputerze przed wymiana czujnika. Na desce pokazuje okolo 75. Wymienie chyba termostat. Czujnik dwupinowy , tam jest roznica ktory pin pod jaki przewod??
A papirow od gaziarza nie mam bo po znajomosci regulowali, gdyz pracuje w ac stag jesli ktos kojarzy ;-)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Listopad 2016, 11:34   

darius1990 napisał/a:
Czujnik dwupinowy , tam jest roznica ktory pin pod jaki przewod??

Powinna być wtyczka, której i tak inaczej nie założysz. ;-)
Co do wymiany termostatu to w pierwszej kolejności sprawdź czy faktycznie jest uwalony... po co wywalać kasę na marne.
Odpal i sprawdzaj czy się gruby górny wąż idący od silnika do chłodnicy nie nagrzewa... on powinien łapać temperaturę dopiero jak zacznie się otwierać termostat.

Chodziło mi o fakturę montażu instalacji lpg... tam zazwyczaj są wpisane wszystkie elementy zamontowane w pojeździe.

Zapodaj VIN to zerknę jeszcze na podzespoły odpowiedzialne za pracę motorka... może cosik się dopatrzy. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Listopad 2016, 14:07   

Razem z czujnikiem powinna byc wtyczka?? Nie bylo, wiec mi dobrali w robocie taka ktora wlasnie inaczej zalozylismy hehe i kable pociagneli, to przylutowalem do tych z samochodu i tyle.
Stary czujnik tez byl lutowany i jeszcze zalany jakas zywica czy tam nie wiem czym.
Sprawdze dzis ta metoda ten termostat i napisze.
Vin VF7N0KFWB73900250
A z gazu to mam wtryski reg, reduktor tomasetto, czujnik ps 01 i sterownik stag 200-4

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Listopad 2016, 14:48   

Czujnik temperatury masz identyczny jak ja czyli taki zielony na dwa piny NTC. Jak piszesz, że miałeś lutowany i jeszcze czymś zalany to ktoś ładnie Ci namieszał.

Po vinie widać, że masz SAGEMa a więc do czujnika powinien dochodzić żółty i czerwony przewód. Na żółtym powinieneś mieć wymuszenie (domyślam się, że 12 wolt) a czerwony to sygnał zwrotny zależny od rezystancji. Kabelki powinny wychodzić z czarnej wtyczki komputera silnika na pinie 53 żółty a na 47 czerwony.

Jak mówisz, że było już pogrzebane to może warto sprawdzić co widzi komputer silnika.

 
 
darius1990

Mój samochód: Xsara II VTR
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Listopad 2016, 12:25   

Jacoll napisał/a:
darius1990 napisał/a:
Czujnik dwupinowy , tam jest roznica ktory pin pod jaki przewod??

Powinna być wtyczka, której i tak inaczej nie założysz. ;-)
Co do wymiany termostatu to w pierwszej kolejności sprawdź czy faktycznie jest uwalony... po co wywalać kasę na marne.
Odpal i sprawdzaj czy się gruby górny wąż idący od silnika do chłodnicy nie nagrzewa... on powinien łapać temperaturę dopiero jak zacznie się otwierać termostat.

Chodziło mi o fakturę montażu instalacji lpg... tam zazwyczaj są wpisane wszystkie elementy zamontowane w pojeździe.

Zapodaj VIN to zerknę jeszcze na podzespoły odpowiedzialne za pracę motorka... może cosik się dopatrzy. ;-)

A ile czekac z tym wezem?? Nie nagrzewa sie od razu. 10 min , pare przygazowek i dopiero cieply a na zegarze 70 st

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA