Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia problem.
Autor Wiadomość
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 15 Listopad 2016, 15:50   Układ chłodzenia problem.

Witam.
Ostatnio wymieniałem chłodnice wody na nowa ze wzgledu na dziure.
Zamontowałem nowa oraz napełniłem płynem chłodzącym.
Następnie odpalilem silnik do zagrzania i powoli odkręciłem korek od wlewu plynu i dopełniłem brakujący plyn.
Teraz mam dziwna przypadłość ponieważ podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego i wyskauje komunikat na desce rozdzielczej. Gdy odkrece korek na ciepłym silniku słychać bulgoczenie i poziom płynu sie automatycznie podnosi do góry. Tak samo płyn się podnosi jak auto wystygnie po podróży.
Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna i jak prawidłowo odpowietrzyć uklad w 2.0hdi.
Rury od chłodzenia są twarde ale nie aż tak aby nie dało się ich ścisnąć.

Dodam jeszcze taką informację bo dziś wykonałem prawie 200km i wyglada to tak jakby płyn chłodzący uciekał przez korek tzn jakby ciśnienie wypychało go. Cały zbiorniczek był mokry i poniżej widziałem na łączeniu blach płyn chłodzący.

 
 
matolek26

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 37
Skąd: Zegrze
Wysłany: 15 Listopad 2016, 19:06   

Na lewo od przepływki masz taki jakby wentyl rowerowy na termostacie.
Drugi taki zaworek jest prawdopodobnie (nie pamiętam) na rurkach wchodzących grodzią do nagrzewnicy. Włączyć silnik ustawić na ogrzewaniu najwyższą temperaturę z minimalnym nawiewem jak się włączy wentylator chłodnicy odkręcać zaworki aż zacznie lecieć płyn.
Można wcześniej odkręcać zaworki ale jak się nagrzeje to jeszcze raz sprawdzić.

 
 
emswisnia


Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: aaaa
Wysłany: 21 Listopad 2016, 13:49   

Czy jak zostanie plyn do korka zbiorniczka to nie bedzie za duzo? Na zbiorniczku jest min i max.
Dzisiaj postanowilem pobawic sie z ttm ukladem chlodzenia i tak wlalem plyn na pod korek zbiorniczka i uruchomilem silnik. Odkrecilem zaworek przy termostacie i przez chwile slychac bylo syczenie i wyplynal plyn. Tak samo bylo przy zaworku nagrzewnicy.
Tak wygladaja przewody po otwarciu termostatu
https://youtu.be/fSyQHpLCin0

Po zagrzaniu silnika i zgaszeniu slychac takie cos z okolic korka zbiorniczka
https://youtu.be/RzXePQNvHk0

Teraz mam kilka pytan czy podczas odpalania i gaszenia poziom plynu bedzie sie zmniejszal i zwiekszal

_________________
Jest: Laguna 3 2.0DCI, Exeo 2.0TDI CR
Było:XP 2.0HDI, 207 1.6 HDI, Ibiza EVO1
Corsa C Cosmo 1.2, Punto 2 Sound 1.2 8v
 
 
darek44
Fight is my religion


Mój samochód: citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: b/g
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Listopad 2016, 07:31   

Po rozgrzaniu płyn trochę zwiększy swoją objętość, po ostudzeniu nie może być go mniej w zbiorniczku wyrównawczym jak jest kreska minimum .Zawsze sprawdzasz na zimnym silniku jaki jest poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA