Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 15 Listopad 2016, 15:50 Układ chłodzenia problem.
Witam.
Ostatnio wymieniałem chłodnice wody na nowa ze wzgledu na dziure.
Zamontowałem nowa oraz napełniłem płynem chłodzącym.
Następnie odpalilem silnik do zagrzania i powoli odkręciłem korek od wlewu plynu i dopełniłem brakujący plyn.
Teraz mam dziwna przypadłość ponieważ podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego i wyskauje komunikat na desce rozdzielczej. Gdy odkrece korek na ciepłym silniku słychać bulgoczenie i poziom płynu sie automatycznie podnosi do góry. Tak samo płyn się podnosi jak auto wystygnie po podróży.
Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna i jak prawidłowo odpowietrzyć uklad w 2.0hdi.
Rury od chłodzenia są twarde ale nie aż tak aby nie dało się ich ścisnąć.
Dodam jeszcze taką informację bo dziś wykonałem prawie 200km i wyglada to tak jakby płyn chłodzący uciekał przez korek tzn jakby ciśnienie wypychało go. Cały zbiorniczek był mokry i poniżej widziałem na łączeniu blach płyn chłodzący.
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 15 Listopad 2016, 19:06
Na lewo od przepływki masz taki jakby wentyl rowerowy na termostacie.
Drugi taki zaworek jest prawdopodobnie (nie pamiętam) na rurkach wchodzących grodzią do nagrzewnicy. Włączyć silnik ustawić na ogrzewaniu najwyższą temperaturę z minimalnym nawiewem jak się włączy wentylator chłodnicy odkręcać zaworki aż zacznie lecieć płyn.
Można wcześniej odkręcać zaworki ale jak się nagrzeje to jeszcze raz sprawdzić.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 21 Listopad 2016, 13:49
Czy jak zostanie plyn do korka zbiorniczka to nie bedzie za duzo? Na zbiorniczku jest min i max.
Dzisiaj postanowilem pobawic sie z ttm ukladem chlodzenia i tak wlalem plyn na pod korek zbiorniczka i uruchomilem silnik. Odkrecilem zaworek przy termostacie i przez chwile slychac bylo syczenie i wyplynal plyn. Tak samo bylo przy zaworku nagrzewnicy.
Tak wygladaja przewody po otwarciu termostatu
https://youtu.be/fSyQHpLCin0
Mój samochód: citroen xsara picasso
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: b/g
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Listopad 2016, 07:31
Po rozgrzaniu płyn trochę zwiększy swoją objętość, po ostudzeniu nie może być go mniej w zbiorniczku wyrównawczym jak jest kreska minimum .Zawsze sprawdzasz na zimnym silniku jaki jest poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum