Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 02:20 Uszkodzenia w uszczelce 2,5TD
Po 15 latach służby, uszczelka pod głowicą już nie wytrzymała. Ładnie to widać na załączonych obrazkach
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 23:16
Autko jeździ już od końca lata Słyszałem, że w oryginale zakładano uszczelki firmy Reinz, więc takową zakupiłem Jakież moje pozytywne zaskoczenie było, jak okazało się, że jest właśnie taka uszczelka pod głowicą! 15 lat wytrzymała, więc nie będę ryzykował innej Na dodatek, okazuje się, że firma nawet wali daty na uszczelkach.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 23:23
Skoro uszczelka wytrzymała tyle lat to chwalić producenta jak i kierowce również
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:13
U mnie najprawdopodobniej też padła uszczelka i dmucha między 3 a 4 cylindrem.
Odkąd kupiłem XM to więcej stoi niż jeździ, ale się łatwo nie poddaję .
Da radę ściągnąć głowicę bez kanału? Wątpliwości mam przy odkręceniu turbosprężarki od wydechu.
Pasek rozrządu trzeba ściągać cały, czy da radę odkręcić koło na wałku rozrządu z przymocowanym paskiem?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:23
KinioPP, Ja nie mam kanału. W dodatku wszystko robię na ulicy Da radę wszystko zrobić. Dla chcącego - nic trudnego
Pasek najlepiej poluzować przed demontażem czegokolwiek.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:41
Ja mam przy bloku kawałek podwórka
Niestety z miękką ziemią więc do podnoszenia auta trzeba rozkładać płyty.
Jutro zacznę demontaż i postaram się porobić foto.
Czy normalne jest, że po podniesieniu jednej strony XM'a to ucieka ciśnienie z zawieszenia?
Po spuszczeniu podnośnika zawsze opada na sam dół.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3599 Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Marzec 2011, 16:24
KinioPP napisał/a:
Czy normalne jest, że po podniesieniu jednej strony XM'a to ucieka ciśnienie z zawieszenia?
Po spuszczeniu podnośnika zawsze opada na sam dół.
Jeżeli chcesz podnieść na lewarku musisz wcześniej dać na maksa do góry(górny serwis) bo inaczej ciśnienie ucieknie.
_________________ niech moc będzie z DS
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 18:23
grigori333 napisał/a:
Jeżeli chcesz podnieść na lewarku musisz wcześniej dać na maksa do góry(górny serwis) bo inaczej ciśnienie ucieknie.
Kurde no to mam mały zonk bo jest teraz w pozycji do jazdy i część elementów już w bagażniku .
Trzeba będzie zrobić tak, by był podniesiony tylko raz .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum