Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzenia w uszczelce 2,5TD
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 02:20   Uszkodzenia w uszczelce 2,5TD

Po 15 latach służby, uszczelka pod głowicą już nie wytrzymała. Ładnie to widać na załączonych obrazkach :(








_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 10:06   

Ładne fotki :)
Nowa uszczelka zamontowana ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 23:16   

Autko jeździ już od końca lata ;) Słyszałem, że w oryginale zakładano uszczelki firmy Reinz, więc takową zakupiłem Jakież moje pozytywne zaskoczenie było, jak okazało się, że jest właśnie taka uszczelka pod głowicą! 15 lat wytrzymała, więc nie będę ryzykował innej :-P Na dodatek, okazuje się, że firma nawet wali daty na uszczelkach.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 23:23   

Skoro uszczelka wytrzymała tyle lat to chwalić producenta jak i kierowce również :->

 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:13   

U mnie najprawdopodobniej też padła uszczelka i dmucha między 3 a 4 cylindrem.
Odkąd kupiłem XM to więcej stoi niż jeździ, ale się łatwo nie poddaję :) .
Da radę ściągnąć głowicę bez kanału? Wątpliwości mam przy odkręceniu turbosprężarki od wydechu.
Pasek rozrządu trzeba ściągać cały, czy da radę odkręcić koło na wałku rozrządu z przymocowanym paskiem?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:23   

KinioPP, Ja nie mam kanału. W dodatku wszystko robię na ulicy ;) Da radę wszystko zrobić. Dla chcącego - nic trudnego :lol:
Pasek najlepiej poluzować przed demontażem czegokolwiek.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 13:41   

Ja mam przy bloku kawałek podwórka :)
Niestety z miękką ziemią więc do podnoszenia auta trzeba rozkładać płyty.
Jutro zacznę demontaż i postaram się porobić foto.

Czy normalne jest, że po podniesieniu jednej strony XM'a to ucieka ciśnienie z zawieszenia?
Po spuszczeniu podnośnika zawsze opada na sam dół.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Marzec 2011, 16:24   

KinioPP napisał/a:


Czy normalne jest, że po podniesieniu jednej strony XM'a to ucieka ciśnienie z zawieszenia?
Po spuszczeniu podnośnika zawsze opada na sam dół.


Jeżeli chcesz podnieść na lewarku musisz wcześniej dać na maksa do góry(górny serwis) bo inaczej ciśnienie ucieknie.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Marzec 2011, 18:23   

grigori333 napisał/a:

Jeżeli chcesz podnieść na lewarku musisz wcześniej dać na maksa do góry(górny serwis) bo inaczej ciśnienie ucieknie.


Kurde no to mam mały zonk bo jest teraz w pozycji do jazdy i część elementów już w bagażniku :) .
Trzeba będzie zrobić tak, by był podniesiony tylko raz :) .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA