been1
Mój samochód: xantia hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 21:52 HDI czujnik ciśnienia na szynie-problem
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem xantii HDI. Kilka dni temu zapaliła się kontrolka silnika więc podjechałem do znajomego podpiąć się pod kompa. Zczytany błąd to P0190.
Niestety nie daje się on skasować.
Wyczytałem że ten błąd oznacza uszkodzenie w obw czujnika ciśnienia na magistrali. Czujnik posiada złącze 3 pinowe. Masa, zasilanie 5V i wyjście sygnału (pin2-środkowy) W Poradniku serwisowym znalazłem że wartość napięcia na wyjściu czujnika może wynosić od 0-5V zależnie od ciśnienia. W moim aucie wynosi 0,18V niezależnie od obrotów.
Czy ktoś może potwierdzić lub sprawdzić jak waha się napięcie na tym czujniku w czasie pracy silnika? Sprawa ważna bo nie chcę wydawać kasy nie mając pewności że czujnik jest padnięty. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 01:29
been1, Jeżeli napięcie się nie zmienia to chyba nie znaczy od razu, że jest uszkodzony ten czujnik (choć może tak być), tylko, że jest stałe ciśnienie na wyjściu z pompy Spróbuj sprawdzić jak to wygląda na zgaszonym silniku. Na pewno będzie to jakaś skrajna wartość (0V lub 5V). Poza tym, to jakie są objawy? Co się dzieje podczas jazdy?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
been1
Mój samochód: xantia hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 11:41
Zapomniałem dodać że nap. na wyjściu czujnika jest stałe zarówno przy zgaszonym silniku jak i pracującym w zakresie od wolnych do ok 2700. Wynosi jak podałem 0,18V i nie zmienia się nawet minimalnie. Myślę że jakies zmiany ciśnienia na magistrali występują więc czujnik powinien wysyłać info do kompa.
Co do objawów to po długiej trasie (ok1700km) zgasiłem silnik i wszystko było ok, na drugi dzień po zapaleniu silnika nie zgasła kontrolka "check engine" Silnik pracuje w trybie awaryjnym, kontrolka świeci cały czas, obroty max 2700.
Tak jak pisałem błąd P0190 skierował moje poszukiwania w stronę tego czujnika, a teraz chciałbym się upewnic co do diagnozy.
Trochę ciężko z tym jezdzić , a pozatym lubię mieć sprawne auto.
Dzięki "robson" za zainteresowanie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 12:48
been1 napisał/a:
Zapomniałem dodać że nap. na wyjściu czujnika jest stałe zarówno przy zgaszonym silniku jak i pracującym
Zatem sam sobie już odpowiedziałeś, bo jeżeli
been1 napisał/a:
napięcie na wyjściu czujnika może wynosić od 0-5V zależnie od ciśnienia
to na pewno masz ten czujnik padnięty....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
been1
Mój samochód: xantia hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Wysłany: 13 Styczeń 2011, 07:58
Teoretycznie wszystko jest jasne, ale z doświadczenia wiem że teoria nie zawsze sprawdza się w praktyce. A że nie mam doświadczenia z elektroniką samochodową to chciałem się upewnic o słuszności diagnozy.
Wczoraj zamontowałem nowy czujnik i oczywiscie trochę pomierzyłem i poeksperymentowałem. Podaję wyniki, może komuś się przydadzą.
-Przy odłączonym czujniku-silnik pracuje, świeci "check engine"
-czujnik podłączony, ale nie wkręcony w listwę-silnika nie da się uruchomić (komp widzi że nie ma cisnienia)
-czujnik wkręcony, podłączony-napięcie na wyjściu (pin środkowy) względem masy wynosi:
silnik niepracujący-0,5V; silnik pracuje- 0,1V.
Dziekuję za zainteresowanie i pomoc. Gratuluję świetnej strony, dużo się tutaj dowiedziałem o swojej księżnej.
Cieszy nas taka opinia. Idź bracie i głoś chwałę o naszym forum. Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego forum //robert //robert
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum