Wysłany: 1 Kwiecień 2011, 13:19 radio gra tylko na zapłonie;/;/
witam problem polega na tym po przekręceniu kluczyka na zapłon radio włącza sie i ładnie wsystko gra po odpaleniu auta też natomiast gdy kuczyk jest w stacyice ale nie jest przekręcony na zapłon to nie moge właczyć radia automatycznie sie wyłancza jak ustawić żeby wyłanczało sie dopiero po wyjęcu kluczyka a nie wyłanczało sie gdy on jest w stacyjce ale nie przekręcony?? z góry dzięki za pomoc
dudu
Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: diesel
Wersja:: Furio
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 50 Skąd: Pleszew
Wysłany: 1 Kwiecień 2011, 15:37
Pin 4 z kostki prądowej ISO (zazwyczaj kolor żółty - potrzymanie) idzie do stacyjki i po przekręceniu jej podaje 12V na radio.
Wystarczy, że przepniesz ten kabel w stacyjce do odpowiedniego styku.
Rozumiesz? Teraz nie wiem, czy dany styk nie będzie już wykorzystany.
Jeśli tak, to podłączysz podtrzymanie przez przekaźnik.
patrzyłe do stacyjki idą same biało czerwone kable ;/;/;/ a zakupiłem radio " http://allegro.pl/navihea....html?source=oo " i wyglądam to tak po przekręceniu kluczyka prąd 12 v jest na czarnym i czerwonym kablu a po wyjęciu kluczyka jest na tym żułtym i czerwonym spięcie czarnego i żółtego pali bezpiecznik
dudu
Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: diesel
Wersja:: Furio
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 50 Skąd: Pleszew
Wysłany: 1 Kwiecień 2011, 16:35
Napięcia zawsze mierz w stosunku do masy (czyli karoserii - np. stacyjki)
Kolego patrzmy na piny, nie na kolory.
Pin 8 musi iść do masy.
Na pinie 7 musi być ciągle 12V
na pinie 4 napięcie powinno iść przez stacyjke. Można też odciąć napięcie z pinu 4 i podać je z pinu 7. Wtedy radio będzie ciągle grało i wyłączać je będziesz ręcznie.
i pupcia podłącze miałem tak jak na zdjęci wyżej i nadal włancza sie tylko na zapłonie ;/;/
a jak je podłączyć na krótko da sie ?? zebym je wyłączał na sam
w dodatku jak zamieniłem miejscami czarny z żułtym to palił mi bezpiecznik ciągle ten sam co jest odpowiedzialny za zegar i temp.po prawej stronie kierownicy...;/;/
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 01:23
Gniazdo -
A: Zasilanie
1. tel. mute
2. pilot (masa)
3. pilot
4. Podtrzymanie
5. Sterowanie anteną automatyczną
6. Podświetlenie (+12 V)
7. Zasilanie (+12 V)
8. Masa (-)
Tu masz rozkład wyprowadzeń w radyjku.
O ile się nie mylę to podtrzymanie, na nóżce nr 4, to jest cały czas zasilanie. Może po prostu po wyłączeniu zapłonu nie masz wcale napięcia +12V ?!
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 09:28
Przy braku napięcia +12V radio by nie ruszyło, Aby radio działało cały czas wszystkie zasilania muszą być podpięte bezpośrednio z bezpiecznika. Aby zasilanie było cały czas, gdy kluczyk jest w stacyjce należy zasilania (nr.7) podpiąć przez odpowiedni styk w stacyjce.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
wygląda to tak po przekręceniu kluczyka za kabelku żółtym i czerwonym jest zasilanie a po przekręceniu stacyjki bez zapłonu prąd jest tylko na kabelku czerwonym i radio się wyłącza zastanawiam sie nad zmostkowaniem tych przewodów lub pociągnięci zasilania z akumulatora a jeśli chodzi o stacyike to ktoś przy niej grzebał bo kable zasilające są bez kostek izolacją owinięte i zastanawiam sie bo idzie drógi pęk takich samych kabli
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 23:14
bartek1080 napisał/a:
prąd jest tylko na kabelku czerwonym i radio się wyłącza
Wygląda na to, że coś z radyjkiem się dzieje. Pozostaje podać na stałe napięcie ale wtedy, niestety nie wyłączy się po wyłączeniu stacyjki. A dlaczego tak kombinujesz?! Nie wystarczy jak masz kluczyk przekręcony aby posłuchać radyjka na postoju? W końcu to głównie słucha się podczas jazdy. No a jak działa wyłączanie po wyciągnięciu kluczyka - nigdy nie zapomnisz wyłączyć radia
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
chodzi o to że po zgaszeniu silnika radio sie resetuje a ja częstawo stoje na postoju lub ze znajomymi w mieście i słuchamy muzyki a po przekręceniu na zapłon wszystko mi sie włancza kontrolki itp a akumulator bardzo szybko pada
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 23:23
bartek1080 napisał/a:
radio sie resetuje
Jak to radio się resetuje?! Musisz kod wciskać od nowa?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
nie po prostu wyłancza składa sie monitor i jak włącze zapłon to znów się włancza ale zegar sie zeruje a nie mam radia oryginalnego bo było tam JVC ale od paru dni mam takie Naviheaven NA-7095
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum