Jak wiadomo, wszystkie XMy MKII mają padnięte wyświetlacze (nieczytelne). Otóż jest to niezły dylemat, gdyż nowy wyświetlacz w serwisie kosztuje ok 1400zł. No a auto bez niego nie wygląda ładnie. Wszystkie incydenty związane z kontrolkami są dodatkowo odnotowywane w tym wyświetlaczu. Dodatkowo jeszcze mamy RDS z radyjka i całkiem przyjemnie się patrzy na wprost, niż odrywając oczy z drogi, zerkać na radio, które jest gdzieś nisko w głębi.
Postanowiłem wspólnie z kolegą Wodniczkiem, z tych wszystkich względów, naprawić wyświetlacz incydentów. Niestety problem jest w taśmie łączącej wyświetlacz z płytką. Zakupienie nowej wiązało się z niemożliwością. Zatem nasza wspólna inicjatywa przeniosła się na poszukiwania tejże tasiemki. Po wielotygodniowych poszukiwaniach, Wodniczek namierzył takową. Udało mi się zakupić taką tasiemkę, znalezioną na EBAYu. Koszt 34€ ale naprawdę warto!
Poniżej wkleiłem fotkę z aukcji. z tego względu, że linki do starych aukcji po prostu znikają.
http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...em=180613599658
Także jak ktoś chce to może sobie taką tasiemkę zakupić i zrobić sprzęcik. Hula po tym jak ta lala! Zatem poprawiamy fabrykę, bo ta tasiemka to już nowoczesny patent i gwarancja dożywotnia
A wiecie dlaczego wyświetlacze nie psuły się we wcześniejszych wersjach XMów. Otóż chcieli zaoszczędzić i użyli tańszej, węglowej tasiemki zamiast silikonowej taśmy przewodzącej.
Zobaczcie jak wyglądało to w MKI:
Na pierwszy rzut oka płytki wyglądają podobnie.
Ale wyświetlacz jest sterowany z dwóch stron poprzez wąską i krótką gumkę przewodzącą.
Poniżej widok płytki:
A tu widać gumeczkę, która dotyka wyświetlacz LCD:
A na tym zdjęciu, jeszcze wyraźniej widać gumkę i jej raster (ok 1mm)
A teraz MKII i problematyczny wyświetlacz incydentów...
W MKII zastosowali właśnie tą nieszczęsną tasiemkę:
W MKII jest tylko jedna strona łącząca wyświetlacz LCD z PCB:
Tylko mała gumeczka dociska tasiemkę z płytką i wyświetlaczem LCD:
A poniżej nowy patent - nowoczesna przewodząca, taśma silikonowa:
tasma_do_incydentow.jpg Aukcja z tasiemką ;)
Plik ściągnięto 854 raz(y) 260,65 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2011, 16:20
Aby nie zaśmiecać forum technicznego, dalszy ciąg tematu został przeniesiony. Jeżeli kogoś interesuje jeszcze zakup tasiemki do wyświetlacza incydentów, to zapraszam TU
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2011, 16:31
Ostatnio naprawiałem wyświetlacz koledze Wodniczkowi i okazało się, że miał bardzo ubogą wersję wyświetlacza incydentów bo bez RDS. O dziwo, po zainstalowaniu pełnej, wypasionej wersji, radyjko komunikowało się z wyświetlaczem bez żadnych, dodatkowych przeróbek kabli
Poniżej fotki, które wszystko wyjaśniają:
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 01:58
Wodnikczek, Twa wersja to chyba już przewyższa fabryczną wersje exclusive
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Sierpień 2011, 13:23
Automach napisał/a:
Ja nie mam tego problemu jeszcze być może że mam autko z 91 roku
W MKI ten problem w ogóle nie występuje. To przypadłość niestety nowszych wersji...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mariuszek
Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 213030
Paliwo: diesel gaz benzyna
Wersja:: hachback break hachback
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 1 Skąd: Bukowa Spólne
Wysłany: 1 Sierpień 2011, 14:08
Witam wszystkich
Zaproszony przez Robsona, też coś napiszę:
Regenerowałem w swoim samochodzie XM 2000 3.0 24V wyświetlacz który nie wyświetlał prawie nic (4 linijki) teraz wyświetla prawie wszystkie (4 linijki) za sprawą mojej niewiedzy, gdybym to robił dziś byłby zupełnie sprawny.
Opis jest prosty, pomijam demontaż wyświetlacza z samochodu, bo każdy sobie da z tym radę
1. Rozkręcamy urządzenie i delikatnie odklejamy taśmę od płytki drukowanej (nie od płytki wyświetlacza)
2. Zwykłym uniwersalnym rozcieńczalnikiem usuwamy ścieżki na końcu taśmy, nie wszystko tylko tę część która ma bezpośredni kontakt z płytką drukowaną
3. Udajemy się do sklepu z elektroniką i kupujemy lakier do napraw ścieżek ogrzewania np: tylnej szyby
4. Domalowujemy ścieżki igłą pod lupą (niektórzy może jeszcze nie muszą z lupą, ja tak ), oczywiście wcześniej czytamy. jak to się robi z konkretnym lakierem. Jaki lakier użyłem ? Nie pamiętam, dla dociekliwych odszukam nazwę.
5. Składamy wszystko do kupy, nie kombinujemy z gumkami, zostają stare, nie dokręcamy wkrętów "na chama", wszystko jak było wcześniej i mamy nowy wyświetlacz:)
I to w zasadzie wszystko, może o czymś zapomniałem to pytajcie
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 20:01
Czy próbował ktoś zlikwidować ściemnianie, jak się przełącza światła, bo za dnia to tragedia jest i prawe nic nie widać na wyświetlaczu. Dzisiaj przy okazji naprawy drugiego wyświetlacza, zamiast żarówek zamontowałem diody. Też się ściemnia po przełączeniu świateł, ale w znacznie mniejszym stopniu. Miałem na początku odwrotnie folie założoną i miałem czarny tekst i jasne tło. Zastanawiam się właśnie, czy nie lepiej wygląda na negatywie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Sierpień 2011, 09:56
jedras.gda napisał/a:
Czy próbował ktoś zlikwidować ściemnianie
ja tak zrobiłem ale w nocy znowu razi
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum