Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 17:04 c5 2.0hdi problem z silnikiem
Witam w mojej C5 po zimie wynikło parę problemów z silnikiem a dokładniej samochód bardzo kiepsko odpala na zimno muszę go naprawdę długo kręcić żeby zapalił w porównaniu z tym co było przed zimą, ale co ciekawe zapala prawie tak samo przy -17oC jak i przy +10oC jak jest w tej chwili co jest trochę dziwne, druga sprawa to same kręcenie silnika nawet nie mogę tego nazwać kręceniem tylko rzężeniem ledwo ledwo kręci silnikiem i już po zapaleniu przez ok niecałą sekundę z komory silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by rzężenia (podejrzewam że ten dźwięk wydobywa się z rozrusznika) i trzecia sprawa silnik jest dość mułowaty przy wyższych obrotach czyli 3000obr-w górę porównując przed zimą jak dostawał 3000obr to dostawał konkretnego kopa a teraz nie. I na koniec zauważyłem pod maską ślady oleju a dokładniej pod filtrem powietrza co widać na zdjęciu które dorzucam ale nie zauważyłem ubytku oleju w silniku.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź co jest winą dolegliwości mojej cytrynki i jak mogę się tego pozbyć.
Rozrusznik do roboty. Prawdopodobnie skonczyly sie tulejki i bendix nie wraca na czas.
Za duze luzy i prawdopodobnie w momencie rozruchu idzie na zwarciu. Temu tez bedzie kiepsko krecil.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 21:27
sidek15, Wygląda na to, że tak jak pisał Jacoll - masz rozrusznik zużyty. Nowe tulejki, szczotki i przeczyszczenie komutatora - spowodują, że nabierze wigoru i silnik będzie szybko odpalał. Niskie obroty rozrusznika powodują zbyt niską temperaturę sprężonego powietrza i tym sposobem utrudniony zapłon.
Co to tego filtra to wygląda na to, że masz jakąś nieszczelność na tym plastiku. Może jest poniżej jakieś połączenie i tam są niewielkie ubytki oleju.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 16:03
no to rozrusznik do regeneracji będe miał zajęcie na weekend a jeżeli chodzi o zamulenie silnika co radzicie ja myślałem żeby się dobrać do zaworu EGR ale także chodzi mi po głowie dziura w itercoolerze w miejscu gdzie jest właśnie ta plama oleju oraz problem ze zmianą geometrią turbiny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum