Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
c5 2.0hdi problem z silnikiem
Autor Wiadomość
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 17:04   c5 2.0hdi problem z silnikiem

Witam w mojej C5 po zimie wynikło parę problemów z silnikiem a dokładniej samochód bardzo kiepsko odpala na zimno muszę go naprawdę długo kręcić żeby zapalił w porównaniu z tym co było przed zimą, ale co ciekawe zapala prawie tak samo przy -17oC jak i przy +10oC jak jest w tej chwili co jest trochę dziwne, druga sprawa to same kręcenie silnika nawet nie mogę tego nazwać kręceniem tylko rzężeniem ledwo ledwo kręci silnikiem i już po zapaleniu przez ok niecałą sekundę z komory silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by rzężenia (podejrzewam że ten dźwięk wydobywa się z rozrusznika) i trzecia sprawa silnik jest dość mułowaty przy wyższych obrotach czyli 3000obr-w górę porównując przed zimą jak dostawał 3000obr to dostawał konkretnego kopa a teraz nie. I na koniec zauważyłem pod maską ślady oleju a dokładniej pod filtrem powietrza co widać na zdjęciu które dorzucam ale nie zauważyłem ubytku oleju w silniku.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź co jest winą dolegliwości mojej cytrynki i jak mogę się tego pozbyć.



doładowanie c5.jpg
Plik ściągnięto 223 raz(y) 194,87 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 17:21   

Rozrusznik do roboty. Prawdopodobnie skonczyly sie tulejki i bendix nie wraca na czas.
Za duze luzy i prawdopodobnie w momencie rozruchu idzie na zwarciu. Temu tez bedzie kiepsko krecil.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 21:27   

sidek15, Wygląda na to, że tak jak pisał Jacoll - masz rozrusznik zużyty. Nowe tulejki, szczotki i przeczyszczenie komutatora - spowodują, że nabierze wigoru i silnik będzie szybko odpalał. Niskie obroty rozrusznika powodują zbyt niską temperaturę sprężonego powietrza i tym sposobem utrudniony zapłon.
Co to tego filtra to wygląda na to, że masz jakąś nieszczelność na tym plastiku. Może jest poniżej jakieś połączenie i tam są niewielkie ubytki oleju.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 16:03   

no to rozrusznik do regeneracji będe miał zajęcie na weekend a jeżeli chodzi o zamulenie silnika co radzicie ja myślałem żeby się dobrać do zaworu EGR ale także chodzi mi po głowie dziura w itercoolerze w miejscu gdzie jest właśnie ta plama oleju oraz problem ze zmianą geometrią turbiny

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA