Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia II
Autor Wiadomość
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Październik 2019, 09:26   

Jeśli schemat, na którym się opieramy jest prawidłowy to sterowanie jest masą.

Jeśli te dwa przewody, które ćwiczysz są sterującymi to niezależnie, który z nich będzie rozłączony (drugi złącz), będą się zamykać WSZYSTKIE zamki tylko jedna strona nie będzie wysterowywać. To test 1.
Test 2 - zamień przewody.

Jeśli w ten sposób wyeliminujesz te przewody, a tak mi się wydaje, bo zbyt wiele już zabawy z tym...
to otwórz przelotkę drzwi i podając masę powinieneś znaleźć właściwy pin. Zacznij od najniższego.

Jeśli znalazłeś pin to masz dwa wyjścia - montaż centralki bliżej drzwi (co powinno być wygodniejsze) lub bliżej oryginalnej centralki, ale tam (jak piszesz) "dojście okropne".

Jeśli chcesz ten pin znaleźć przy centralce to odpinasz wtyk i mierzysz oporność na samej wiązce.

Dalej zostaje próba nową centralką i z przekaźnikiem...

Podobno da się to podłączyć bez przekaźnika, ale to inny temat. Nie chcę teraz mieszać.
Jak zlokalizujesz przewody sterujące i będziesz ciekaw, poszukam.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 23 Październik 2019, 17:58   

Ogarniam temat od nowa
Wychodzi mi na to że centralny jest sterowany jednak plusem
Przewód Texton(centralka)-siłownik przecięty
Nie otwiera nie zamyka z kluczyka(słychać w nim pykanie)
Przewód od strony Textona daje plusa przy otwieraniu z kluczyka
Przewód od strony siłownika daje plusa przy zamykaniu(chyba steruje zamknięciem centralką pozostałych zamków)
Przewód siłownik -Texton połączony ponownie,zamyka i otwiera z kluczyka(siłowniki sterują centralką)
Masa podana na żółte przewody z centralki pilota nie steruje
Plus podany na żółte przewody,kabel Texton-siłownik przecięty,przewód biało-czarny z centralki pilota podany podpięty do przewodu na siłownk, z pilota otwiera
Przy zamykaniu,przewód biały z pilota podany na przewód do Textona nic nie daje ,robi się chyba zwarcie
Aby zamknąć z kluczyka należy ponownie połączyć kabel Texton-siłownik inaczej nie działa
Na połączonym kablu Texton-siłownik nie działa otwieranie z pilota(robi się chyba zwarcie)
przy tym słychać coś z tyłu chyba wlew paliwa
Żeby otworzyć z pilota trzeba ponownie rozłączyć kabel Texto-siłownik
Jak to ugryźć

_________________
KK
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Październik 2019, 23:31   

audikom napisał/a:

Przewód Texton(centralka)-siłownik przecięty
Nie otwiera nie zamyka z kluczyka(słychać w nim pykanie)
Przewód od strony Textona daje plusa przy otwieraniu z kluczyka
Przewód od strony siłownika daje plusa przy zamykaniu(chyba steruje zamknięciem centralką pozostałych zamków)
Przewód siłownik -Texton połączony ponownie,zamyka i otwiera z kluczyka(siłowniki sterują centralką)


Rozumiem, że to jeden test. Test jednego z przewodów, które reagowały i uznałeś wcześniej za sterujące.
Moim zdaniem ten przewód nie jest sterujący, ponieważ gdyby był np. z drzwi prawych to jego przecięcie nie miałoby wpływu na pracę centralnego zamka przy wysterowaniu z drzwi przeciwnych, czyli lewych. I na odwrót. Samo rozłączenie jednego z przewodów sterujących dałoby taki efekt.
Patrząc na schemat wydaje mi się, że wybrałeś któryś z przewodów 620 lub 621.

Nie rozumiem co się dalej dzieje...
Czy próbowałeś łączyć nowy sterownik? Jeśli tak, to w której konfiguracji?

audikom napisał/a:

Masa podana na żółte przewody z centralki pilota nie steruje
Po co? Wg którego schematu połaczeń?

audikom napisał/a:

Plus podany na żółte przewody,kabel Texton-siłownik przecięty,przewód biało-czarny z centralki pilota podany podpięty do przewodu na siłownk, z pilota otwiera
Zółty i zółto czarny powinien w tym układzie iść do stałego plusa. Tak jak do minusa nie tylko biały, ale i biało czarny.
To mnie upewnia, że to któryś z przewodów 620 lub 621. Wygląda na to, że przy niewielkich poprawkach możesz mieć otwieranie na tym przewodzie.
Jednak zamykanie trzeba wykonać na drugim z TYCH przewodów.

audikom napisał/a:

Przy zamykaniu,przewód biały z pilota podany na przewód do Textona nic nie daje ,robi się chyba zwarcie
Aby zamknąć z kluczyka należy ponownie połączyć kabel Texton-siłownik inaczej nie działa
Na połączonym kablu Texton-siłownik nie działa otwieranie z pilota(robi się chyba zwarcie)
przy tym słychać coś z tyłu chyba wlew paliwa
Żeby otworzyć z pilota trzeba ponownie rozłączyć kabel Texto-siłownik
Jak to ugryźć


To potwierdza co wyżej napisałem.
Nie rozumiem tylko dlaczego zrezygnowałeś ze sterowania masą i jej brakiem?
Sprawdzenie kilku pinów w przelotce drzwi (idąc od dołu 2-3 pinów) nie jest dużym problemem. Ale ok.

Wracając do dzisiejszych testów zrobiłeś moim zdaniem ten układ:


Z tym, że połączenia do siłownika na schemacie to przewody 620 i 621, czyli główne sterowanie wszystkich siłowników.
Tak to rozumiem, i powiem, że zajęło mi to sporo czasu. Niestety nie wiem jak doradzić, żeby znaleźć drugi przewód. Ale jeśli to zrobisz to pomijasz zupełnie istniejącą centralkę Textona.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Październik 2019, 17:51   

Znalazłem drugi przewód ,ten jest zamykający
Także musi być przecięty między Textonem a siłownikiem aby zamykał , sygnał podaje z nowej centralki na tę część od siłownika,do otwarcia z drugiego przewodu otwierającego musi być ponownie połączony
Czyli tak jak na pierwszym otwierającym
Teraz muszę znaleźć rozwiązanie co będzie na przemian przerywać i łączyć te dwa obwody

_________________
KK
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Październik 2019, 10:59   

audikom, co tam? Jak tam? Ogarnąłeś?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Październik 2019, 20:36   

Ogarnąłem
Dziś poskładałem tę pajęczynę
Wychodzi że sterowanie plusem,dałem dwa przekaźniki,po jednym na każdy przewód do siłownika
Trudne,bo nikt nie wie od czego poszczególne przewody z dużej kostki na Textonie
Możliwym jest że sterowanie przychodzi z drugiej kostki obok,tego też nikt nie zna
Schematy po angielsku trudne do ogarnięcia dla świerzaka
Jak by ktoś miał pojęcie gdzie,jaki odbiornik sygnału z kluczyka,tamtędy by było pewnie łatwiej
Kolejny problem to podłączenie do sygnalizacji kierunkami
Wydłubałem po bólach przełącznik awaryjnych,zdemontowałem radio,przełącznik wyciągnąłem na zewnątrz
Znalazłem kabelki na kierunkowskazy
Podłączyłem do prawej strony działa
Po podłączenie do lewej strony,robi się jakieś sprzężenie bo w nowej centralce coś piszczy/warczy , kontrolki nie świecą
Tak że sygnalizacje zamknięcia/otwarcia mam jednostronną
Tego jeszcze nie złożyłem,może coś jeszcze się uda zdziałać,jak po drodze co nie zepsuje
Chcę założyć jeszcze woltomierz taki malutki,zmieści się po obróbce w wolny klawisz obok awaryjnych
Ktoś ma pojęcie jakie się teraz zakłada proste,tanie,bez kabli, czujniki cofania
Tyle tymczasem,pytać jestem trochę bardziej doświadczony o tę robotę

_________________
KK
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Październik 2019, 09:26   

audikom napisał/a:
Ktoś ma pojęcie jakie się teraz zakłada proste,tanie,bez kabli, czujniki cofania

Montuję takie: https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5295
Normalne chińskie za około 50zł. W kilku samochodach założyłem, w każdym działają i żaden nie uległ awarii, a czasem ułatwiają życie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Październik 2019, 09:31   

Jeśli chodzi o woltomierz to ja mam w gnieździe zapalniczki ładowarkę samochodową za około 50zł(w sumie w jednym z gniazd :-D bo dołożyłem w dobie techniki że więcej urządzeń czasem w aucie potrzebuje prądu)

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Październik 2019, 17:35   

Montuję takie: https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5295\

Rozumiem że kabel do wyświetlacza musiałeś ciągnąć przez całe autko
Bo te kable to mnie najbardziej denerwują po ostatnich przejściach
Porozglądam się ,obacze co tam w temacie teraz proponują

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA