Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 15:12 ZAPYTANIE O KOŁO PASOWE NA WAŁ W CITROEN XSARA 2.0 HDI
Witam, ostatnio miałam wymieniany w mojej xsarze rozrząd i faktycznie śmigała lepiej. Ale mechanik powiedział mi że muszę wymienić koło pasowe na wale i mikro-pasek. więc po tej wymianie zaczęło auto mi głośniej klekotać, nasila to się przede wszystkim przy dawaniu gazu. czy ktoś z was miał podobny problem?? za odpowiedz będę wdzięczna
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Kwiecień 2011, 10:45
Koło dwu-masowe to nic innego jak dwa kawałki metalu, koło i obręcz koła, zwulkanizowane i połączone gumą Jeżeli się to rozwulkanizuje ze starości lub guma zacznie się deformować - będzie szarpać paskiem. Koło pasowe będzie nie centryczne i będzie rzucać nim na boki. Jedyne wyjście to wymienić element, choć to pewnie nie mało kosztuje... Słyszałem, że w tym modelu dwumasowe koło pasowe wału korbowego, mniej więcej co 80tys nadaje się do wymiany. No i w silnikach HDI, z początku produkcji, miało wadę konstrukcyjna i kończyło się po przebiegu 60-80 kkm. Na dodatek potrafiło się zepsuć, nie dając żadnych, wcześniejszych sygnałów ostrzegawczych... Skutkowało to, w najlepszym przypadku, zerwaniem paska osprzętu i tyle... W gorszych przypadkach uszkodzeniem rozrządu przez kawałki kola... A to już kosztowna awaria. Zatem pewnie wcześniej nie dawało znać o sobie ale jak mechanik ruszył to. to zaczęło się tak objawiać. Dobrze może, że sie tak stało i nie staniesz na drodze, tylko wymienisz to wczas
Oryginały są drogie ale występuje dużo podróbek, które wcale nie są gorsze a koszt na FAG to ok. 225zł w tej chwili.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tak to wszystko było wymieniane łącznie z kołem pasowym a auto z dnia na dzień, (tak mi się wydaje) jakby głośniej chodziło,a już od wymiany zrobiłam 2 tys km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum