Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 28 Styczeń 2024, 14:59
Dałem do warsztatu w celu sprawdzenia szczelności wężyków i sprawności wiązek elektrycznych przy czujnikach i zaworach związanych z ciśnieniem doładowania.
Podobno pod tym względem jest ok, sztanga gruszki chodzi, temperatury powietrza wróciły do normy (nie mam jak tego zweryfikować), a samochód wrócił do mnie jeszcze słabszy niż przed.
Nie wiem czy zniknęły błędy dotychczasowe P2562 i P0102, ale objawiły się nowe:
P1351 - dwie świece żarowe do wymiany, raczej bez związku z tematem wątku
P0299 - zbyt niskie ciśnienie doładowania, już raczej na temat.
Właściciel warsztatu stwierdził, że miał zbyt mało czasu i proponuje, żeby zostawić samochód na kolejne 2 dni samochód, będą szukać.
Jakoś nie zyskali mojego zaufania (nie mają nawet właściwego interfejsu i oprogramowania), więc poszukam kogoś innego, kto nie tylko ogarnie diagnostykę, ale również mechanikę.
Jakieś polecane miejsca na Mazowszu mile widziane.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 08:59
Dokladnie taka. Dzieki niej szybko odkryjesz anomalie w podcisnieniu. Janusze przykladaja palec do wezyka , a mechanik podlacza to urzadzenie i jest w stanie sprawdzic wszystko: podcisnienie przed elektrozaworami, wydajnosc pompy na wolnych i na obrotach, szczelnosc wszelkiego rodzaju silownikow pneumatycznych, zachowanie sie zaworow , itp... Krotko mowiac , podstawa w diagnostyce systemow sterowania podcisnieniowego.
Co prawda ten silnik ma tylko trzy elementy sterowane podcisnieniem, ale i tak bez pompki dobra diagnoza to utopia.
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 09:46
To jeszcze trochę pomarudzę.
Mógłbyś wylistować te 3 elementy sterowania podciśnieniem?
Masz na myśli tylko zawory, czy również czujniki.
Mechanik twierdził (z czym się nie zgadzam), że w tym silniku (RHJ) jest tylko jeden zawór sterujący ciśnieniem doładowania (ten pod alternatorem).
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 19:05
Sterowanie podcisnieniem jest w turbo (ustawienie VTG) , no i obie przepustnice powietrza doladowanego i powietrza doladowanego z intercoolera. One musza pracowac prawidlowo , steruja przeplywem powietrza do kolektora ssacego. Mozesz miec uklad bez bajpasa , wtedy beda dwa elementy - turbo i klapa gaszaca. Czesto uszkodzenie membramy w silowniku powoduje zanik podcisnienia wtedy , kiedy zawor otworzy przeplyw do silownika, a to powoduje zanik podcisnienia w calym systemie i brak sterowania turbina, np. i niskie cisnienie doladowania. Ten stan powoduje przejscie silnika w stan awaryjny (brak mocy) , ale bez zapalenia OBD. Przeladowanie tez powoduje stan awaryjny, ale zapala sie natychmiast blad OBD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum