RomanRom
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: excklusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 01 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Lipiec 2022, 09:56 Xantia twardy przód
Dzień dobry witam wszystkich. Mam problem z zawieszeniem w Xantii 2,0/ Przód moi zdaniem stoi za wysoko. Rano jak ruszam to przez kilka klilometrów zawieszenie działa perfekcyjnie. Później zaczyna być twarde ale sprężyste. Za jakiś czas znowu jest dobrze. Ale znowu na chwilę. Proszę o pomoc.
_________________ Roman
RomanRom
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: Benzyna
Wersja:: excklusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 01 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Lipiec 2022, 17:49
Witam. Problemem w Xantii jest zawias przenoszacy ruch dzwigni wysokosci na korektor wysokosci. Jest to rozwiazanie stosowane tylko w Xantii i przynoszace duzo problemow ze wzgledu na korozje. Zapieka sie ulozyskowanie dzwigni posredniej (tulejka) i korektor ma tendencje do podnoszenia zawieszenia. Pomaga demontaz oski z dzwignia , usuniecie nalotu rdzawego i ponowne wstawienie dzwigni posredniej zawiasu. Najlepiej przyspawac oske punktowo. Oczywiscie jest to tylko jedna z metod naprawy, wazne jest aby dzwignia swobodnie poruszala sie na osi. Innym powodem takiego zachowania sie zawieszenia moze byc zabrudzony korektor, ewentualnie jego uszkodzenie.
Warto tez po naprawie ustawic zawieszenie na odpowiednia wysokosc, bo ma to tez znaczenie dla odczuwanej miekkosci zawieszenia, pomijajac oczywiscie stan sfer pod wzgledem cisnienia azotu w nich. Powodzenia
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 14:37
Witam, miałem ten problem kilka dni temu raz przód był trochę wyżej raz niby wszystko było dobrze i miękkość raz był trochę miększy raz twardy i problemem okazała się gruszka pękła membrana w prawej przedniej kuli, przy wymianie warto uważać, bo w moim przypadku cały silnik miałem w LHM mimo, że powoli wykręcałem. Oczywiście ciśnienie też spuszczone na głównym zaworze, a auto na najniższej wysokości. Najlepsze to, że po wymianie przednich sfer okazało się, że padły tylnie sfery ta sama akcja i też kula wystrzeliła, mimo że ciśnienie spuszczone. Przed wymianą sfer oczywiście warto sprawdzić i wykręcić kontrolnie "gruszki" oczywiście jeśli nic nie wystrzeli, to też nie znaczy, że sfery są w 100%sprawne. Na końcu oczywiście sprawdzenie ewentualnie wysokości i uzupełnienie LHM.
Ja mam podstawową hydraulikę, ale po wymianie gruszek, znikły dziury na drogach A do regulacji wysokości potrzebny jest kanał.
Taki sam mechanizm jest w GS, GSA, i XM ma podobny nawet kolektor pasuje. Bo sobie podmieniałem. Fakt ustawienie wysokości w Xantii jest stosunkowo czasochłonne.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 17:39
Małek napisał/a:
Taki sam mechanizm jest w GS, GSA, i XM
Nieprawda, te mechanizmy roznia sie i to bardzo od sterowania korektora w Xantii. W wymienionych pojazdach ruch dzwigni wysokosci bezposrednio ustawia polozenie korektora, a w Xantii jest dodatkowy "zawias " przenoszacy ruch dzwigni wysokosci na koncowke korektora. Zapiekanie sie osi tego zawiasu prowadzi do zaburzen w dzialaniu regulacji wysokosci. Czesto konieczne jest rozebranie calosci, rozruszanie polaczenia i nawet wspawanie oski zawiasu z powrotem. Korektory hydraulicze sa identyczne, roznia sie czasami ustawieniem koncowek. Warto je tez od czasu do czasu oczyscic, szczegolnie, gdy LHM nie byl zbyt czesto zmieniany.
Gruszki to odmienny temat i nawet uszkodzona nie ma wplywu na wysokosc pojazdu. Ma wplyw tylko na uginanie sie zawieszenia, na jego miekkosc. Membramy w starych sferach czesto byly nieszczelne i czesto wymagaly kontroli i korekcji cisnienia. Dopiero w C5 dopracowano konstrukcje sfery, gdyz staly sie praktycznie niezniszczalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum