Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Grudzień 2022, 20:58
Pompa i jeszcze raz pompa. Ona musi dawac ograniczone cisnienie regulowane zaworem. Inaczej przy skreconych do oporu kolach wywalaloby ten dekiel, albo rozsadzaloby weze. W przekladni nie ma zadnego zaworu, jest tylko rozdzielacz na walku od kierownicy, rozdzielajacy plyn na wspomaganie w lewo, albo w prawo , w zaleznosci od skretu kierownicy. Ewidentnie problem w pompie. Jestes pewien, ze kreciles w dobra strone? Moze gwint jest lewoskretny? Obejrzyj to dokladnie. Prawdopodobnie cos blokuje ten zawor i wtedy dochodzi do rozsadzenia zaslepki.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 8 Grudzień 2022, 21:07
Mam nawyk że gdy nie wiem jaki jest gwint to kręcę raz w lewo a jak nie idzie to w prawo.
I ani rusz
Dla tego zamówiłem i jutro ma przyjść to się okaże.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 9 Grudzień 2022, 18:26
Dla potomnych
Tak wygląda zaworek kompletny w pompie
Tak wygląda sam zaworek i podejrzany zielony nalot
Tak wygląda moja pompa.
Widać ślady przytarcia
Pompa z allegro przyszła.
Na razie wspomaganie działa ale zaczynają się problemy z siłą wspomagania na wolnych obrotach . Raz jest a za chwilę słabnie.Po dodaniu gazu powraca.
Przypuszczam że znowu zaworek ale tym razem w drugą stronę .
Jeżeli się będzie powtarzać to zmieniam sprężynę na tą w mojej starej .
W końcu mam części zapasowe oprócz zaworka
Bo to objaw słabej sprężyny.
To nie pomoże to wymieniam na nową.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Grudzień 2022, 18:51
Mnie w xsarze pompe(inna pompa) uratował nowy płyn i Xado do wspomagania a też myślałem zdobyć używaną , a jeździ do dziś bez ingerencji mechanicznej ..to tak kiedy widzę jednak prawy gwint zaworka Brawo:)
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 9 Grudzień 2022, 19:15
Ten zaworek po prawej to pikuś , on bez problemu się odkręcił.
Ale ten drugi
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Grudzień 2022, 09:47
Adam1965, Fabryka ma pewnie jakiś przyrząd pozwalający to bezszkodowo skręcić/złożyć
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 10 Grudzień 2022, 17:48
sasun71 napisał/a:
Fabryka ma pewnie jakiś przyrząd pozwalający to bezszkodowo skręcić/złożyć
Pewnie tak.
Dzisiaj wymieniłem pasek i rolkę napinacza.
Rolka z Febi ma za wąskie łożysko i dali do tego podkładkę która i tak była za cienka.
Musiałem dawać swoją grubszą bo po założeniu i dokręceniu rolka kiwała się na boki.
Pasek też miałem problemy.
Pasek Continental 6PK1564 taki mam według katalogu i taki też mi dobrał pan w sklepie .
I żeby nie było kolorowo to tak jakby za krótki.
Mianowicie przed ściągnięciem starego cofnąłem napinacz , inbus 5 w otworek w napinaczu aby go zablokować . Pasek zszedł luźniutko. Był stary więc rozciągnięty.
Ale nowy dosłownie na milimetry nie wejdzie .
Musiałem popuścić rolkę prowadzącą i gdy dostała luzu bocznego to udało mi się go nasunąć.
Ze starego ( oryginał) jedynie co można było odczytać to że francuski.
Po wyjęciu inbusa napinacz napiął pasek ale poszedł do przodu bardzo niewiele jakiś centymetr od położenia zablokowania..
Nie popatrzyłem gdzie pasek był wyprodukowany.
Jutro sprawdzę.
Na razie pompa działa i nie robi skoków w sile wspomagania.
Ale dużo lżesze jest kręcenie niż byo na starej
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 11:25
Adam1965, Xsara kombi w moim roku 2000 uległa modyfikacji,jak ktoś nie wiedział to sprzedał krótszy pasek i wszystko cierpi,ja w swoim wydaniu do połowy roku mam dłuższy..tu też tak może być. Nie mam sprecyzowanego Twego auta, ale taki też mnie wyświetla i jest dłuższy pasek Dla danego modelu widzę minimum trzy paski i nawet krótszy niż masz w tej chwili.Tyle katalogi u sprzedawców Najlepiej miara krawiecka i zmierz stary po obwodzie. Zużył się raczej aby na rowkach
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 14:24
Stary jest o 1cm dłuższy
Ma 1573 mm
A nowy 1564 mm.
Tylko tyle że strasznie sztywny.
Może jak popracuje to zmięknie
Ale w sumie można zwariować z tymi katalogami
Według tego co mi podałeś są takie dla mojego Vin.
Więc 1564
A po wpisaniu kodu paska wychodzi taki
No i ja mierzyłem pasek po zewnątrz a jak się mierzy?
Dla czego wklejanie obrazków jest nie po takiej kolei jak chcę?
Tylko odwrotnie.
Odkręciłem ten drugi zaworek ale wkleszczach morsa
Gwint jest prawy.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 15:01
Katalogi dla PSA sa jeszcze w miare. Sprobuj dobrac hamulce dla VW, a szczegolnie dla T4. Czesto musialem najpierw sprawdzac stare , mierzyc wymiary i podawac przy zamawianiu, a i tyk nie bylo pewnosci do konca. Najbardziej przeraza mnie wycofywanie produkcji czesci po paru latach. Duzo jeszcze jezdzi samochodow w idealnym stanie do ktorych juz nie mozna kupic czesci. W PSA tez.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 16:05
W Oplu nie miałem takiego problemu.
Miałem 7zap Opel i według niego wyszukiwałem części i się nie zawiodłem.We Facie też.
Cóż inna motoryzacja i trzeba się jej uczyć.
Ale co do paska to patrząc na niego to widać że jest grubszy.
Patrząc na przekrój.
I to też może mieć wpływ na cięższe zakładanie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 19:04
Adam1965, Po diagnozach na allegro masz dobry pasek:)
Ostatnio zmieniony przez sasun71 11 Grudzień 2022, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 19:11
Tak też myślę.
Trochę tych pasków w życiu wymieniłem u siebie i znajomych ale nigdy z takim pasowaniem ciasnym paska nie zakładałem.
To auto mnie ćwiczy nieźle ale bardzo go polubiłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum