Witam,
Czy ma ktoś może schemat stacyjki do C5 X7 kombi (nie wiem czy ma to znaczenie) końcówka 2008?
Potrzebuję się wpiąć jednym przewodem zasilania do kamery z zasilania "po załączeniu stacyjki".
Pozdrawiam,
Bartek
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2023, 18:13
Nie prosciej bedzie podlaczyc sie do zapalniczki (wlacza sie po zaplonie) , albo do BSI? Pamietaj, ze auto ma CAN i takie dzikie podlaczanie moze zaburzyc prace elektryki, a nawet samochodu.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Luty 2023, 18:54
W C4 II jest mało miejsca ze zapalniczki więc zastosowałem coś podobnego tyle ze inna markarozdzielacz 12v usb tyle że dokupiłem odpowiedniej długości kabel do kamerki gdzie jeden pasuje koniec do kamery a drugi ma zakończenie usb.W ten sposób mam wolne gniazdo 12v,kontrole ładowania i jeden wolny usb ,w trasie kiedy ładuje lub podtrzymuje inne telefony pod wolne gniazdo 12v idzie hub na kilka usb między siedzenia i wszyscy zadowoleni.Oczywiście ładowarka o odpowiedniej mocy i szybkości ładowania.W xsarze zamocowałem z gniazda zapalniczki do boku od strony pasażera rozgałeznik na 4 gniazda 12v,wtedy była wpięta kamera bezpośrednio zasilaczem i trzy wolne pod ładowarki usb. Chyba że ma się miejsce na większy wypas;)
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2023, 21:32
Takie rozwiazanie wykorzystuje gniazdo zapalniczki. Ja mialem na mysli podlaczenie sie do przewodow zapalniczki, jako zrodla pradu. Przy wiekszym poborze pradu mozna troche podniesc moc bezpiecznika i dalej mozna korzystac z samego gniazda. Latwiejszy dostep i mniejsze niebezpieczenstwo pogmatwania instalacji samochodu. Do tego stacyjka w C5 steruje tylko przekaznikami w BSI , co ogranicza mocno obciazanie przewodow dochodzacych do stacyjki, sa po prostu zbyt cienkie. Lepiej wykorzystac zasilanie w BSI po wlaczonej stacyjce, albo zasilanie zapalniczki.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Luty 2023, 22:35
dejnekomirek, Jeśli chce mieć tylko podłączony kabel to dolutowanie się do zapalniczki nie jest problemem bo te roczniki mają ją raczej po zapłonie,W xsarze mam kiedy chce gniazdo zapalniczki,działa nonstop. Większość osób nie zadało by tematu .Wybrałem więc bezpieczne rozwiązanie dla auta i jego instalacji
bsw
Mój samochód: C5 II X7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DIESEL
Wersja:: TOURER
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Sie 2022 Posty: 4 Skąd: Imielin
Wysłany: 12 Luty 2023, 19:08
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Najbardziej się właśnie bałem, że podpięcie "byle gdzie" może coś narozrabiać w układzie elektrycznym.
Podpięcie się pod zapalniczkę wydaje się najbardziej odpowiednie w moim przypadku, zwłaszcza że z niej nie korzystam.
Pozostaje tylko znalezienie jakiegoś stałego +12V w jej pobliżu żeby nie ciągnąć dodatkowych kabli.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Luty 2023, 20:35
bsw napisał/a:
Pozostaje tylko znalezienie jakiegoś stałego +12V
Podpialbym sie do BSI , do zasilania z akumulatora. Jest to wtyczka z dwoma czerwonymi, grubymi przewodami. Wystarczy na jednym przewodzie dolutowac kabel i zaizolowac. Bezpiecznik juz jest na tych duzych , pod BSM pod maska. Ciagniecie z pod maski wiaze sie ze znalezieniem przelotki w scianie czolowej, co wcale proste nie jest. Przy BSI masz i duzo miejsca i jestes juz w kabinie.
Zastanawiam sie jednak , po co potrzebujesz te +12V , jak masz juz podlaczenie kamery? Przeciez szukales punktu podpiecia po stacyjce? Kamera powinna miec wewnetrzne zasilanie na ewentualne problemy parkingowe. W czasie czuwania ( na podlaczonym zasilaniu ) pobiera ponad 1 A pradu, co przy dluzszym postoju moze niezle rozladowac akumulator. Nie wiem , jaka kamere podlaczasz, ale tak jest prawie z wszystkimi.
bsw
Mój samochód: C5 II X7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DIESEL
Wersja:: TOURER
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Sie 2022 Posty: 4 Skąd: Imielin
Wysłany: 20 Luty 2023, 08:28
Dzięki za odpowiedzi.
dajnekomirek, kamera ma funkcję parking. W tym celu potrzebuje zasilanie "stałe" jak i "po stacyjce".
bsw
Mój samochód: C5 II X7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DIESEL
Wersja:: TOURER
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Sie 2022 Posty: 4 Skąd: Imielin
Wysłany: 20 Luty 2023, 09:36
Niestety w przypadku mojej kamery 7omai, nie ma ona zasilania wewnętrznego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum