Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 III - blokuja sie hamulce na wszystkich kolach.
Autor Wiadomość
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 12 Lipiec 2023, 19:23   C5 III - blokuja sie hamulce na wszystkich kolach.

Witam,

mamy ze szwagrem problem z jego C5 (2013 rok, automat). Blokuja sie hamulce na wszystkich czterech kolach po niedlugiej jezdzie. Wymienilismy wszystkie cztery tarcze, klocki, zregenerowalismy jeden zacisk, w ktorym byla popekana oslona i naszlo troche syfu. Wymienilismy pompe hamulcowa bo na nia poczatkowo padly podejzenia, poniewaz gdy podciaga sie noga pedal, to hamulce lekko puszczaja. Niestety nic sie nie zmienilo i nadal blokuja sie kola po doslownie kilku hamowaniach i dopiero poluzowanie odpowietrznikow zbija cisnienie.
Serwo jest szczelne. Ostatnie, co wpadlo mi do glowy, to pompa ABS. Jako, ze nie znalazlem zadnego bezpiecznika od tej pompy, odlaczylem jeden z czujnikow ABS bo o ile sie orientuje, po pojawieniu sie bledu, nie powinien byc on wogole zalaczany, a wiec pompa nie powinna pracowac ? Niestety odlaczenie czujnika rowniez nic nie dalo.

Troche juz rece opadaja. Moze ktos ma jakis pomysl, gdzie mozna szukac przyczyny ?

Pozdrawiam i z gory dzieki za podpowiedzi.

Pawel

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Lipiec 2023, 19:54   

hatson napisał/a:
poniewaz gdy podciaga sie noga pedal


Opisales bardzo dziwne zjawisko: tak nie powinno byc. Pedal powinien zawsze wracac do najwyzszej pozycji, ograniczonej przez konstrukcje stelaza, na ktorym jest zamontowany. Jesli dajesz rade podniesc go wyzej, to problem moze polegac na zlej pracy serwa (jego zaworu sterujacego), albo zlej regulacji sztycy wciskajacej tlok pompy hamulcowej. Ona moze zbyt daleko wciskac ten tlok i po rozgrzaniu sie plynu w systemie, plyn nie moze cofnac sie do zbiorniczka, zwiekszajac cisnienie w ukladzie, zaciskajace klocki . Zdarza sie tez tak, ze w bloku ABS zacinaja sie zaworki sterujace , powodujace problemy z hamowaniem, ale nigdy nie spotkalem sie z tym w Citroenie ( bardzo czesty przypadek w Oplu , Corsa D). Pare razy mialem problem z tym, ze hamowalo tylko jedno kolo, a do innych nie bylo przeplywu w bloku. Nigdy jednak nie spotkalem sie z tym , aby hamulce zaciskaly sie. Takie zjawisko czesto zdarza sie przy starych przewodach hamulcowych, ktore blokuja przeplyw plynu, ale najczesciej dzieje sie tak na jednym kole. Inne dzialaja normalnie. Sprobuj odlaczyc serwo od podcisnienia (ostroznie, bardzo slabe hamulce!!) i sprawdz, czy objawy beda takie same. Jesli nie pojawia sie - serwo do dokladnego sprawdzenia. Jesli pojawia sie - wtedy sprawdzilbym ustawienie trzpienia na laczeniu pompy z serwem, jego dlugosc. Jesli auto ma znana historie i nigdy nikt nie grzebal w pompie i serwie , nie powinno byc z tym problemu. Jednak znajac pomysly mechanikow, trzeba wszystko brac pod uwage.
Mysle jednak, ze cos dzieje sie z serwem, z jego zaworek sterujacym. Jesli pedal zapada sie ( jest mozliwosc podniesienia go noga), to ewidentnie cos zle dziala z zaworem serwa. Odlaczenie podcisnienia od serwa powinno dac odpowiedz.

Kiedys, przy hydrailice to byl normalny objaw zuzycia zaworu hamulcowego. Teraz jest to jednak zwykly system hamulcowy , wspomagany serwem i tu szukalbym problemu.

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 12 Lipiec 2023, 21:30   

Dzieki za tresciwa odpowiedz. Puchnace przewody juz kiedys przerabialem w innym aucie ale tak, jak mowisz, to raczej maloprawdopodobne, zeby stalo sie to w czterech jednoczesnie. Te puszczanie hamulcow po podciagnieciu pedalu tez mnie zdziwilo, dlatego postawilem poczatkowo na pompe i nieprawidlowo pracujacy w niej tloczek lub peknieta sprezyne. Wymienilismy wiec pompe, tak jak napisalem ale nic to nie zmienilo. Jednak musze zaznaczyc, ze te cofniecie pedalu, to raczej jest takie silowe i nie jest tak ,ze jest jakis luz. Poprostu jak go sila pociagne to odpuszcza ale nawet nie ma widocznego luzu. Podcisnienie z serwa juz odpinalem i nie ma roznicy, przy wymianie pompy ogladalem sprezyne w serwie na ile to bylo mozliwe i tez raczej wygladala na cala. Auto jest w rekach szwagra juz kilka lat i nic przy hamulcach ostatnio nie bylo grzebane. Ktos mi jeszcze podpowiedzial, zebym przyjzal sie czpieniowi, ktorym mocowany jest pedal do tej dzwigni, ktora idzie do serwa. Zobacze to jeszcze ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc.

Dzieki, pozdrawiam

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 13 Lipiec 2023, 11:21   

Czyli jeszcze podsumowujac twoje informacje, to szukac problemu raczej przed pompa ABS, czyli od strony pedalu

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 13 Lipiec 2023, 14:38   

No wiec jestem po kolejnych ogledzinach. Tak wiec zarowno z podlaczonym i odlaczonym podcisnieniem, kola blokuja sie po pewnym czasie. Pomaga podciagniecie pedalu w obu przypadkach. Sciagnalem oslony w kabinie i gdy reka podciagam pedal, to widac, ze te ten trzpien z serwa jeszcze kilka milimetrow sie cofa. Wszystko wiec chyba wskazuje na serwo ?

Pozdrawiam
Pawel

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Lipiec 2023, 21:34   

Sprawdz, czy czasami nie jest zle zamontowany czujnik swiatla stop. Pedal hamulca powinien byc w takiej pozycji, aby byl lekki luz miedzy koncem popychacza , a zaworem w serwie. Jesli ktos nieumiejetnie wymienil czujnik stopu, pedal moze naciskac na zawor w serwie i zmuszac serwo do pracy. To w polaczeniu z zagrzaniem sie plynu hamulcowego moze powodowac hamowanie ( wzrost sily hamowania. Jesli ten przypadek jest niezalezny od podlaczenia podcisnienia , serwo raczej jest dobre. Problem lezy w niewlasciwej pozycji pedalu, a tu wina moze byc po stronie wylacznika swiatla stopu. Pedal musi miec minimalny luz do ruszenia serwa. Inaczej beda dzialy sie cuda. Nawet takie, jak tutaj. Na tym bym sie koncentrowal. Jakos ten ABS nie przemawia do mnie. Nigdy nie mialem z tym problemu w Citroenie.

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 13 Lipiec 2023, 21:47   

ABS tez wykluczylem. Czujnik juz ogladalem i jest minimalny luz, zreszta chyba by sie swiatlo stopu palilo ? Przy lekkim nacisnieciu pedalu mozna wyczuc ten moment otwarcia zaworka w serwie. W sumie nie sprawdzilem, czy wyczuc go mozna rowniez, gdy hamulce sie zablokuja. Byc moze wlasnie jest wtedy pedal w zlej pozycji ale to by jednak oznaczalo serwo, co ? Szczelnosc szczelnoscia ale czy np. peknieta sprezyna nie powodowalaby niepelnego cofanai sie pedalu ?

Jest tam wogole jakas mozliwosc regulacji ? Ogladalem to z grubsza i nie widze takiej mozliwosci. Wychodzi trzpien z serwa, jest zaczepiony o dzwignie pedalu i tyle. W samym mehanizmie pedalu tez nie widze mozliwosci regulacji.

Pozdrawiam
Pawel

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lipiec 2023, 04:14   

przepraszam że sie wtrącę w dyskusje, moim zdaniem jeśli coś powoduje blokowanie naraz wszystkich czterech kół i awaria wystąpiła nagle to do podmiany lub weryfikacji są tylko trzy elementy, pompa hamulcowa, serwo pompy hamulcowej i ewentualnie choć mało prawdopodobne że pompa abs, czy przed tą awarią nic nie było robione przy aucie co by mogło spowodować zagięcie lub zatkanie przewodu hamulcowego na powrocie do pompy hamulcowej?, może poduszka silnika była wymieniana i mechanik nieostrożnie naciągał łapką silnik aby włożyć poduszkę i zagoił przewód hamulcowy? no tak gdybam ;-) , jeśli tylko tył by blokowało to jeszcze do podmiany byłby korektor siły hamowania

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Lipiec 2023, 07:43   

To jest normalny system hamulcowy : nie ma przewodu powrotnego do pompy i nie ma korektora sily hamowania. Powrot plynu nastepuje w pompie, a korekcja realizowana jest ABSem i systemem ESP. Predzej ESP ogranicza moc silnika przychamowaniem samochodu. Bardzo ciekawy przypadek. Mozliwe, ze glupieje elektronika, a moze po prostu gdzies zostal popelniony prosty blad montazowy przez mechanika. Mysle, ze warto byloby podejrzec parametry w ABS w czasie jazdy. Moze tu tkwi problem, ze ESP widzi zla wartosc jakiegos parametru i hamuje samochodem? Ciezko to wszystko ogarnac na odleglosc.

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 14 Lipiec 2023, 19:10   

Waldek40: Raczej stalo sie to nagle. Faktycznie bylo grzebane w poblizu przewodow bo wymieniany byl silownik zawieszenia ale to zbyt duzy odstep czasu, zebym mogl na to zwalic wine. ABS jednak bym odposcil bo wystarczy doslownie troszke pohamowac przy delikatnej jezdzie wokol komina, kiedy to ABS wogole sie nie zalacza i blokowanie kol nastepuje. Dodatkowo te dziwne zachowanie z pedalem, ktorego podciagniecie luzuje kola. Zostaje faktycznie pompa i servo. Pompe wymienilismy na nowke ATE, a serwo jest szczelne ale zamowilismy nowe i bedziemy wyciagac stare z auta. Porownamy ich zachowanie na sucho i najwyzej odeslemy to kupione, jesli to bedzie bledna diagnoza. Byc moze jednak pekla sprezyna w serwie ale z drugiej strony jest kurcze jeszcze przeciez dosc mocna sprezyna w samej pompie, ktora chyba by raczej wcisnela trzpien w serwie. Nie wiem. Wczoraj w sumie dopiero pierwszy raz sam siadlem za kierownica bo tak, to szwagier jezdzil i dawal relacje. Nie mam porownania, jak bylo wczesniej ale pedal ma jak na moj gust krotki skok. W moich autach ruch pedalu hamulca jest dosc duzy, a tutaj doslownie 2 - 3 cm. i potem twardy jak kamien. Jest tak caly czas, nawet zanim zablokuja sie kola, wiec teoretycznie jeszcze cisnienie nie jest nabite w ukladzie.

Pozdrawiam
Pawel

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 16 Lipiec 2023, 16:04   

Odkrecilem caly zespol pedalow ale kurcze nie wiem, jak wypiac trzpien z serwa z tego plastikowego mocowania. Nie chce czegos polamac. Jest jakis patent na wypiecie tego trzpienia z tej kostki ?

Pozdrawiam
Pawel

 
 
hatson

Mój samochód: Chevrolet Trailblazer
Poj. silnika (cm3): 4200
Paliwo: Benzyna
Wersja:: LTZ
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 12 Lip 2023
Posty: 8
Skąd: Szczecin / Berlin
Wysłany: 18 Lipiec 2023, 20:54   

No wiec aby nie zostawiac otwartego watku male podsumowanie. Przyczyna bylo jednak serwo. Juz po wyciagnieciu go i porownaniu z nowym bylo widac, ze inaczej pracuje. Mialo wyraznie mniejszy zakres pracy, jakby je cos w srodku blokowalo. Zostawilem stare, zeby je rozciac z ciekawosci i zobaczyc, co sie tam podzialo w srodku. Teraz jest ok, auto normalnie hamuje, pedal ma odpowiedni zakres pracy. Szczerze, to znalazlem doslownie jeden watek na amerykanskim forum, gdzie gosciu opisywal taka sytuacje, gdzie wlasnie serwo blokowalo hamulce.

Dzieki i pozdrawiam

Pawel

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Lipiec 2023, 21:22   

hatson, ZUCH :-D

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA