Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 MK1 2.0 nie odpala
Autor Wiadomość
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30 Wrzesień 2023, 22:27   C5 MK1 2.0 nie odpala

C5 MK1 2.0 16v DCRFNC
Witam,
jak w temacie auto nie odpala. Co prześwietlone:
- cewka i świece sprawne, iskra odpowiednio raz na 1 i 4 oraz na 2 i 3 cylindrze;
- pompa paliwa sprawna, paliwo bije z listwy wtryskowej;
- rozrusznik kręci, apka pod ELM327 pokazuje lekko ponad 100rpm obrotów;
- przy rozruchu napięcie nie schodzi poniżej 9.5V, mierzone multimetrem, aplikacja pokazuje identycznie;
- nowy czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu wyczyszczony;
- przepustnica wyczyszczona heh;
- sprawdzone bezpieczniki - sprawne, wymieniony BSM, nie dało to nic :/
- błędów brak.
Dodam że przed problemem przejechałem ponad 3.5 tyś km po Włoszech w tydzień i jechało się bezproblemowo, ktoś ma pomysł?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 1 Październik 2023, 12:47   

Na Twoim miejscu sprawdzilbym immo. Tak to juz jest w tym modelu, ze gdy napiecie przy rozruchu spada ponizej 10 V wlacza sie immo i nie ma szans na odpalenie samochodu. Nie wiem , czy ELM sprawdzisz stan immo, byc moze mozna odczytac, czy silnik ma zezwolenie na start?
Radzilbym wymienic baterie na lepsza, albo podlaczyc kable z innego auta , najlepiej na pracujacym silniku. Odczekac okolo 1 min. w celu odblokowania immo ( jesli jest odblokowane powinien reagowac pilot na otwarcie i zamkn. samochodu) i dopiero wtedy probowac uruchomic silnik.

Jesli nie tu jest przyczyna, powodem moze byc czujnik polozenia walka - czyszczenie nic nie da , jesli Hallsensor nie pracuje poprawnie. Nie jestes w stanie sprawdzic jego poprawnosc bez oscyloskopu. Mozesz probowac podmienic na inny, ale musisz miec dawce. Nowe nie sa tanie.

Troche to dziwne diagnozowanie Citroena ELM327. Do niego potrzebne sa bardziej zaawansowane testery, najlepiej Lexia/diagbox.
Pomijam , oczywiscie usterke mechaniczna, np. zerwanie paska rozrzadu. Zreszta mozesz probowac odpalic na samostarcie, albo plaku, czy tez zmywaczu do hamulcow. Jesli odpali na chwile, mechanika wykluczona. Problem raczej w zbyt slabej baterii.

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 1 Październik 2023, 13:02   

Ok, spróbuję zaraz podmienić aku z innego auta.
Sprawdzam ELM327 bo nic innego nie mam, kiedyś jak wywalało APF to Piston pokazywał kod błędu a teraz cisza. Samo immo działa bo na pilota reaguje normalnie ale spróbuję na innym aku za jakąś godzinkę dwie i dam znać.
Aha noi dla informacji bez czujnika wałka rozrządu czy EGRa też nie pali heh, czujnik wału korbowego sprawny, bez niego nie widzi obrotów.

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 1 Październik 2023, 15:35   

Więc tak, pod innym aku nie odpalił.
Podładowałem swój niecałe 3h i odpalił :)
Check engine mruga, silnik szarpie, Piston wychwycił wypadanie zapłonu (wielokrotne :/ ). Nwm czy cewka do wymiany czy jak, iskra widoczna gołym okiem tak jak pisałem wcześniej.
Economy mode chociaż ustąpił po wychwyceniu obrotów heh

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Październik 2023, 18:02   

Emek|PL, W innym temacie dałem filmik gdzie wypadanie zapłonu to były świece(dwa nowe komplety były wadliwe nowe co skutkowało poważnym naprawami bo brak błędów) Trzeci komplet nowych świec skończył awarie i od świec wymiany bym zaczął..Najtańsza opcja -u siebie dawałem Boscha dla peugeta.W filmie też była iskra widziana gołym okiem ale znikała w cylindrze..

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 1 Październik 2023, 23:22   

Problem zniknął po ponownym montażu cewki, musiałem wczoraj jakoś krzywo fajki nałożyć, że nie było styku ze świecą (XD?) i palił na 3 gary.

sasun71 mam obecnie świece boscha, izolator taki szary, mieszanka wydaje się być dobra, ani świec ani cewki wymieniał nie będę obecnie.

Po ponownym montażu odpalił na strzała, przepalił starą benzynę, trochę pokopcił i wszystko git, błąd P0300 zniknął.Pochodził dobre 30-40 minut, przez pierwsze kilka/kilkanaście minut silnik cykał (czytałem, że to szklanki najprawdopodobniej, choć i przed tą awarią silnik tak pracował, może tylko ciszej choć to pewnie moja wyobraźnia teraz tak do odczuwa), po rozgrzaniu cykanie wyraźnie ustało. Jutro postaram się podesłać filmiki z pracy silnika.
Rozejrzę się za nowym aku (bo problemem chyba faktycznie jest spadek poniżej 10V przy rozruchu) i po powrocie na chatę dam znać.
Dzięki za pomoc @dejnekomirek @sasun71

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 2 Październik 2023, 12:29   

C5 jest bardzo wrazliwe na slabe akku. Mialem kilka sztuk i pare razy mialem podobne problemy. Przy slabym akumulatorze podczas krecenia pojawia sie krotki dzwiek ostrzegawczy i immo jest zablokowane. Malo tego , nawet gdy aku jest dobre, przy podlaczaniu klem trzeba odczekac ponad 1 minute, aby immo odblokowalo sie. Pamietam moj strach, gdy po odlaczeniu baterii w celu wymiany lewej zarowki reflektora i ponownym podlaczeniu auto nie chcialo odpalic. Po prostu . Po wewnym czasie odpalilo normalnie ( w czasie uzbrajania immo zaplon powinien byc wylaczony, inaczej immo ciagle bedzie zablokowane). Przy montazu cewki trzeba zwracac uwage na prawidlowe ulozenie nasadek gumowych, inaczej grozi przebicie iskry do masy i problemy zpraca wszystkich cylindrow. Dobrze , ze tylko tyle bylo przyczyna, a uporczywe krecenie spowodowalo wlaczenie immo. Ten inny akumulator po podlaczeniu pewnie natychmiast kreciles rozrusznikiem przy aktywnym immo. Gdy ladowales oryginalny bylo duzo czasu na rozbrojrnie blokady. Wyzsze napiecie umozliwilo bezproblemowy start. Zaloze sie, ze u Ciebie po wylaczeniu silnika bardzo szybko wylacza sie radio i przejscie w safe mode, chociaz ten problem moglo tez spowodowac rozladowanie akumulatora dlugim kreceniem rozrusznika. Warto to monitorowac, szczegolnie przed zima

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2 Październik 2023, 14:40   

Akurat temat z minutowym czekaniem po podłączeniu Aku i pięciominutowym czekaniem po odpięciu Aku znam i przestrzegam, czekam nawet więcej. Nie znałem tylko tego że sterownik nie pozwoli na odpalenie poniżej 10v. Auto od 2018 w rękach a taki babol, wstyd xD.
Problemem tego nowego Aku z innego auta była jego słabość, nie zakręcił nawet rozrusznikiem za bardzo - 48 Ah z Fabii. Nowe Aku zakupić i tyle noi pomyśleć o tych szklankach chyba czas zacząć.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 2 Październik 2023, 15:46   

Raczej zrobic plukanke silnika i napelnic swiezym olejem , a najlepiej przy kazdej zmianie oleju. Olej zmieniac przynajmniej co 15 tys. km i minimum raz w roku. Zobaczysz, ze szklanki ucichna. One sa dlugowieczne, to osady olejowe utrudniaja im zycie. U mnie silnik pracowal jak sieczkarnia, teraz jest cisza - co prawda wlalem tez Ceramizer, ale to po drugiej plukance ucichlo. Olej teraz czysty dlugi czas.

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2 Październik 2023, 16:03   

Olej pewnie też pomoże, zwłaszcza, że stale jest 10w40 jak u poprzednika, bałem się zmienić do dołu na 5w40 żeby jakich nagarów nie rozpuścić, bo teraz wycieków zero. Ale wymianę z płukanką to się zrobi na pewno.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 2 Październik 2023, 16:24   

10w40 do tego silnika nie jest dobry. Najlepiej 5w40 stosowac. A mozna tez i 5w30. To jest powod stukania popychaczy, bo nagar przytyka zaworki w nich. Czesto jest to tez powod wypadania zaplonow, szczegolnie zaraz po uruchomieniu. Innym powodem jest nieszczelnosc ukladu wydechowego, a szczegolnie pekanie kolektora , ktory osloniety jest oslona blaszana i slabo slychac nieszczelnosci. Nieszczelnosc powoduje falszowanie wskazan sond i rozjezdzanie sie mapy silnika. Szczegolnie jest to niebezpieczne w silnikach zasilanych LPG. Prowadzi do wypalenia zaworow czesto.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Październik 2023, 18:47   

Emek|PL, Ja zmieniłem Xsare z 10/40 na 5/40,to samo peugota 207 bo oba na takich olejach kupiłem-negatywów zero a plusy zimą podczas rozruchu..

 
 
Emek|PL

Mój samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Wrz 2023
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 4 Listopad 2023, 20:27   

Witam po dłuższym czasie,
wymieniłem oliwę na Total 5W40 razem z płukanką od Teca. Olej ładny, żadnych syfów nie ma. Po odpaleniu silnik cisza, nic nie cyka, pracuje równo. Za to po nagrzaniu słychać regularne rytmiczne stukanie (?) na niskich obrotach, po wkręceniu go na >1500 rpm dźwięk niknie albo już go nie słychać. Dźwięk jest wyraźnie słyszalny z okolic pokrywy zaworów choć podczas płukanki będąc w kanale można odnieść wrażenie że z miski, od spodu silnika. Gdyby to była panewka to w oleju raczej by jakieś wióry były? A w oleju jak pisałem, nic się nie świeci, magnes nic nie zbiera.
Aha noi potrafi wywalić APFa z P0352 - cewka zapłonowa B, sam silnik mocy nie traci, idzie jak przecinak.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 4 Listopad 2023, 22:50   

Jesli myslisz, ze po plukance natychmiast zmieni sie wszystko w silniku , to masz duza wyobraznie. Plukanka tak nie dziala - ona tylko zmieksza osady, co pozwala swiezemu olejowi usuwac te zlogi. Czesto , po wlaniu swiezego oleju robi sie on bardzo szybko czarny, bo wlasnie rozpuszcza stare osady. Warto nawet duzo wczesniej wymienic olej na swiezy po paru tysiacach km. Jesli cos zlego dzialo sie ze szklankami, daj im troche czasu, czasami efekt dostrzegany jest po kilkunastu tys. km.
Odnosnie panewek , co ma zbierac magnes , gdy kompozycja jest niemagnetyczna? Po drugie sladow szukaj na dnie miski , po jej zdemontowaniu, no i uszkodzona panewka wydaje charakterystyczny odglos przy zmianie obciazenia walu korbowego.
Blad P0352 swiadczy o uszkodzeniu cewki zaplonowej , albo problemie z jej okablowaniem, wzglednie ze sterownikiem.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 4 Listopad 2023, 22:59   

Na Totalu klepały mi zawory,a był zmieniany co rok
Zmieniłem rok temu na Elfa,bez płukanki,problem zniknął,w tym roku ponownie zalałem Elfa,zawory nie klepią
Straciłem głoszony przez innych szacunek do Totala, w dodatku Elf tańszy

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA