Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapchany uklad chlodzenia Berlingo 2, 1.4 Pb 2007
Autor Wiadomość
Orzelpolski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berlingo Furgon
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Nowa sól
Wysłany: 18 Styczeń 2024, 07:56   Zapchany uklad chlodzenia Berlingo 2, 1.4 Pb 2007

Cześć,


Mam problem z układem chłodzenia. Nikt nie chce podjać się naprawy bo uważa że jest to normalne w tych samochodach. Niedogrzane, 70st srednia temp. pracy, na wskazowce i na elm.


 Wymienilem 3 termostaty, temp otwarcia 89st. 

Wymienilem rozrzad z pompą wody.

Wymieniłem czujnik temperatury.

Wymieniłem płyn chłodzący.

Wymieniłem korek ciśnieniowy przy zbiorniczku wyrównawczym.

Po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego syczy cisnienie.


Nagrzewnica grzeje i to szybko.


>>>>>{Bardzo dziwna rzecz, kiedy jest temperatura 70st na elm i na wskazowce otwiera sie termostat i puszcza obieg duży. Nieoryginalny czujnik temperatury jest za krotki i nie styka? <<<<<


Z korka opowietrzajacego po odkręceniu przy nagrzewnicy saczy się woda na jalowym, a jak przygazuje dopiero robi się ciśnienie. Wydaje mi się że płyn słabo krąży w ukladzie.



Rozkład temperatury węży po otwarciu termostatu i pracy 10min, rozkłada się następująco: 

wszystkie weze gorace prócz -------węża dolnego, bocznego od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, zimny. ---------


Waż dolny od chlodnicy do silnika cieply.


Uklad jest prawdopodobnie zapchany, ale gdzie?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 18 Styczeń 2024, 08:34   

Witam. Wszystko , co opisales jest normalne i podobne w kazdym silniku. Nie rozuimiem, dlaczego uwazasz, ze system jest zapchany? Albo inaczej - podaj , gdzie wedlug Ciebie jest problem? Wystapienie nadcisnienia po nagrzaniu sie ukladu jest normalnym objawem - ten uklad jest cisnieniowy ( rozgrzewajacy sie plyn rozszerza sie ). Zle byloby , gdyby cisnienia nie bylo - swiadczyloby to o nieszczelnosci ukladu, np. korka w zbiorniczku. Gdyby cisnienie po uwolnieniu narastaloby dalej, byloby to nienormalne i swiadczyloby o nieszczelnosci glowicy, czy tez jej uszczelki. W Twoim przypadku nic o tym nie meldujesz, a to jest dobry symptom i gwarancja, ze uklad jest sprawny. Otwieranie sie termostatu przy temp. 70 °C swiadczy albo o nieprawidlowym czujniku (oszukuje), albo o niesprawnym termostacie ( to , ze pisze na nim 89°C nie swiadczy, ze jest sprawny). Z drugiej strony, jesli silnik szybko nagrzewa sie do tych 70° jest pozytywem i mysle, ze jest wystarczajace do uznania prawidlowosci ukladu jako sprawny. Brak ruchu plynu w zbiorniczku moze swiadczyc o braku przeplywu w przewodzie odpowietrzania chlodnicy - on moze byc zapchany ( to dosc czesty przypadek). Jesli ogrzewanie dziala dobrze , pompa obiegu jest sprawna i nie szukalbym zadnego problemu w ukladzie chlodzenia.

 
 
Orzelpolski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berlingo Furgon
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Nowa sól
Wysłany: 18 Styczeń 2024, 08:43   

Dziękuję.

Niedawno kupiłem auto i rozwiazuje kolejne problemy z nim.


Nie chodzi mi o wąż odpowietrzajacy na górze, tylko pod nim, ten gruby, który wchodzi do zbiorniczka wyrównawczego, wyślę zdjęcie zaraz.


Latem, jak kupiłem auto, jak było ciepło, to auto na postoju zawsze pokazywało 95st i załączał się wentylator. Za to w biegu temp pracy 70st. Auto oglądał mój znajomy i porównywalismy do takiego samego silnika w citrenie c3 i tam po odkreceniu odpowietrznika płyn się wylewał, a nie tak jak u mnie sączył. Coś jest nie tak! Nigdy tak z żadnym autem nie miałem. Musiał go ktoś nieumiejetnie naprawiać.

Mam jeszcze drugi problem. Z gasnacym silnikiem. Mianowicie, jak przekrecam kluczyk w stacyjce klapka przepustnicy powinna się uchylić, a ona się zamyka i auto odpala i gaśnie. Muszę duzo gazu wcisnąć aby nie zgasł po odpaleniu. I to dzieje się tylko na zimnym silniku! :O BŁĘDÓW ZERO NA KOMPUTERZE. Czytałem, że czasem nieoryginalne radio moze powodowac takie ekscesy. Mam nie wyłącxone w czasie odpalania i nie pomaga. Chyba będzie trzeba jes fizycznie rozłaczyć? Faktycznie mam niefabryczne radio.




Jeszcze raz:

1.Jak jest zimno, temp pracy max w czasie jazdy 70st, na wysokich obrotach dobija do 90. Tu uwaga jak Zgasze silnik po dluższej jezdzie temperatura się podnosi do 90st.
2. Jak jest cieplo temp na jalowym powyż 95st załacza się wentylator. W czasie jazdy do 75
3. Odpowietrzanie jego to tragedia, sa 2 odpowietrzniki, ten na nagrzewnicy sie sączy, dopiero na wysokich obrotach zaczyna leciec z niego płyn. W tym samym silniku w innym aucie bez odpalenia jest fontanna, takie duze cisnienie. U mnie się sączy z odpowietrznika przy nagrzewnicy.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 18 Styczeń 2024, 18:17   

Moim zdaniem masz zapchany odpowietrznik chlodnicy - wlasnie ten cienki przewod idacy do zbiornika i cos nie tak z termostatem. Albo jest zle zamontowany i jest na nim nieszczelnosc, albo faktycznie zbyt wczesnie sie otwiera. Z kolei problem z odpalaniem na zimno to typowy objaw zlej pracy czujnika temp. , albo zly odczyt temp. silnika przez sterownik . Zajzyj testerem do wartosci temp. silnika na zimnym silniku. Pewnie pokazuje z 30 do 40° przy niskiej temp na zewnatrz. Sprawdz tez temp. powietrza w dolocie i ewentualnie temp. paliwa ( w tym silniku chyba nie ma tego). Mozliwe, ze sterownik silnika nie wlacza trybu ssania (wzbogacania mieszanki i podnoszenia obrotow.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2024, 18:36   

Z częściami to jest tak że ja kiedyś do malucha miałem nowy czujnik oleju i nie działał(kolejny kupiłem),a kolega miał ostatnio awarie w traktorze ,zapalała się kontrolka wiec kupił czujnik ciśnienia w hydraulice bo siłowniki działały więc nie było spadku mocy,zamiennik za 40zł i nadal kontrolka świeciła..kupił oryginał za 100zł i kontrolka zgasła,a oba te same parametry pracy i dedykowane do modelu traktora;)

 
 
Orzelpolski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berlingo Furgon
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Nowa sól
Wysłany: 20 Styczeń 2024, 18:09   

dejnekomirek napisał/a:
Moim zdaniem masz zapchany odpowietrznik chlodnicy - wlasnie ten cienki przewod idacy do zbiornika i cos nie tak z termostatem. Albo jest zle zamontowany i jest na nim nieszczelnosc, albo faktycznie zbyt wczesnie sie otwiera. Z kolei problem z odpalaniem na zimno to typowy objaw zlej pracy czujnika temp. , albo zly odczyt temp. silnika przez sterownik . Zajzyj testerem do wartosci temp. silnika na zimnym silniku. Pewnie pokazuje z 30 do 40° przy niskiej temp na zewnatrz. Sprawdz tez temp. powietrza w dolocie i ewentualnie temp. paliwa ( w tym silniku chyba nie ma tego). Mozliwe, ze sterownik silnika nie wlacza trybu ssania (wzbogacania mieszanki i podnoszenia obrotow.
jaki ma wplyw czujnik temperatury silnika na uchylenie dekla w przepustnicy? Serio ma?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 20 Styczeń 2024, 19:47   

To moze powiesz mi, co Twoim zdaniem kieruje tzw.ssaniem przy rozruchu zimnego silnika? Chyba, ze krasnoludek, to wtedy wymien go na inny egzemplarz, bo ten Twoj wyraznie sie leni! Orzelkupolski zrobiles mi dzien! I nie dekla uchylenie , a przepustnicy w dolocie. Steruje nia silnik krokowy, albo zawor wolnych obrotow w zaleznosci od rozwiazania. Ilosc obrotow jest sterowana wskazaniem temp. silnika. Sklad mieszanki tez, zreszta.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Styczeń 2024, 12:12   

Ja mam nawet zamiar wymienić sondę którą widać wyżej na foto bo po zapchanym katalizatorze który ledwo dawał radę rozpędzić z błaganiem ten silnik do 90 ,po moim przepale pod czerwone pole na każdym biegu przy braku błędów daje rade jechać 135 i sie zaczyna zbierać jak powinien,bo czytałem że ta sonda ma wpływ na dawkowanie do silnika paliwa itd.A podejrzewam że jest zaklejona mając krótkie trasy i to że ma 15lat. Ale czekam na wiosnę bo żona akurat zaczyna użytkować auto sporadycznie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA