Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 Picasso I
Autor Wiadomość
Toshiro
Toshiro

Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Exklusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 25 Lut 2024
Posty: 2
Skąd: Francja
Wysłany: 26 Luty 2024, 18:16   C4 Picasso I

Witam Wszystkich Serdecznie. Jestem tu nowy. Posiadam C4 Picasso 16 HDI 82 kW . Czy ktoś z Was śledził w czasie rzeczywistym napięcie ładowania w swoim autku ? Ostatnio włożyłem do gniazda zapalniczki ładowarkę USB w której jest voltomierz i tak całkiem przez przypadek zauważyłem dziwne rzeczy. Z tego co mi wiadomo prawidłowe napięcie powinno oscylować w granicach 14 do 14,4 V. U mnie podczas jazdy na światłach mijania napięcie jest ok 14 - 14,2 V. Jak przejdę na światła dzienne to mam 14,7- 14,9. A podczas zjazdu z górki kiedy zdejmuję nogę z gazu i jadę na biegu podskakuje do 15,1 - 15,2. Zastanawiam się teraz czy jadąc tak przez dłuższy czas np w górach nie dojdzie do jakiegoś uszkodzenia w instalacji. ? Mam ten samochód od niedawna i na szczęście nie jezdziłem nim zbyt dużo. Co o tym myślicie ? Pozdrawiam

_________________
Piotrek
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Luty 2024, 20:50   

Toshiro, Witam:)Według mnie masz już inteligentne ładowanie :mrgreen: Nie przestrasz się jak zobaczysz 12v w czasie jazdy w trasie aby i czasem jak doładuje aku nawet po zapłonie a jak włączysz światła to skoczy np.13.4v ładowanie by po ich wyłączeniu spaść z powrotem;) i też tak mam jak opisujesz w tym ładowanie 15.1v .Moje to C4 b7 -tu nie ma już alternatora na starych zasadach..

 
 
Toshiro
Toshiro

Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Exklusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 25 Lut 2024
Posty: 2
Skąd: Francja
Wysłany: 26 Luty 2024, 21:58   

Dzięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie. Ale nie mogę tego pojąć np że po dwudniowym postoju ładowanie po uruchomieniu jest rzędu 12,5 V

_________________
Piotrek
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2024, 22:37   

Alternator ma ograniczona moc. Po odpaleniu silnika w aucie, ktore troche stalo, napiecie moze spasc nawet ponizej 12V, alternator prad ladowania reguluje napieciem. Chodziles do szkoly to troche fizyke powinienes znac. 12.5 V swiadczy , ze ladowanie dziala. Taka wartosc napiecia to minimum , ktore powinien miec dobry akumulator. Druga sprawa, ze ta regulacja jest ekologiczna, Ona dba o jak najnizsze zuzycie paliwa, Wazne, ze auto funkcjonuje i nie szukaj problemu

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Luty 2024, 20:45   

Toshiro, Po przekluczeniu stacyjki zaczynają świece chyba i mam spadek poniżej 12v,odpalam i nadal mam 12v jak auto jeździło więcej dzień wcześniej (odczyt w rozruch to nawet 11.5v zanotowane przez miernik) ,jadę kawałek i nic,chyba że włączę światła mijania zaczyna coś ładować;) tak ma np dwa dni po trasie ,a jak już jazda koło komina to ładowanie wzrasta po odpaleniu na np:13.4 bywa że na max 15.1v .A doświadczenia mam z tym od zakupu czyli ponad dwa lata :-D

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2024, 22:46   

No i teraz wiem, dlaczego żarówki się w tych nowszych samochodach jarają ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Marzec 2024, 19:34   

robson, Byle jakie to się jarały w Xsarze przy 14.4v ,jak przeszłem na żarówki Philipsa +30% to miałem spokój i lepsze światło ,to samo na C4 mam spokój..Jak sąsiad kupował marketowe to klękał przy kole i nadkolu co tydzień by dostać się długim kluczem do żarówki-jak mu powiedziałem że niech zmieni na lepsze droższe to klęczy aby w kościele :mrgreen:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA