Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Berlingo 1.9D Czasem nie pali
Autor Wiadomość
Netserwer

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 23 Lut 2024
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2024, 09:30   Berlingo 1.9D Czasem nie pali

Cześć,
Mam Berlingo 2003 1.9D - najsłabszy silnik, bez dwumasy, najprostszy diesel.
Samochó jest po duzym remoncie - sprzęgło, rozrząd, wszystkie płyny i tona innego tałatajstwa. Świece i przewody jakoby sprawdzone. Samochód pięknie pali od pyknięcia. Niestety co kilka odpaleń nie chce startować. Kręcę, a on klekocze, jak by nie na wszystkich garach kręcił, raz nawet puścił kopacia z rury (siwy dym). Nie ważne, czy zimny, czy ciepły - i tak i tak raz na kilka odpaleń nie chce załapać. Parę razy pokręcę i w końcu za którymś razem odpali od cyknięcia.
Raz podczas jazdy na chwilę mi piknęło i dosłownie na 2 sekundy zapalił się wskaźnik "Check Engin", ale zaraz zgasł. Samochód jechał bez jakiegokolwiek problemu.
Nie widać żadnych błędów na teście.
Macie jakiś pomyśł? Ja postawiłem na czujnik położenia wału, ale nie mam pewności...
Dzięki za pomysły!

_________________
Maciek
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4280
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Kwiecień 2024, 17:33   

Sprawdź czy zawsze dociera ropa ,czy czasem nie ucieka po postoju,potem może czujnik wału bo widziałem kiedyś BMW ale ten problem gość pokazywał na wykresie jakiegoś urządzenia że są przerwy i problem z rozruchem..

 
 
Netserwer

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 23 Lut 2024
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2024, 17:15   

No to tak: czujnik wału wymieniony. Na razie te odpalenia co były, były OK: od cyknięcia na zimnym i ciepłym pali.
ALE! To nie wszystko, samochód jakby ożyło, lepiej reaguje na pedał gazu, chodzi jakby pewniej i szybciej się zbiera. Ja wiem, że 69 konie (jak był nowy ;-) to nie F1, ale teraz śmiga aż miło! Może to było to, co trzeba było zrobić...?

_________________
Maciek
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4280
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Kwiecień 2024, 21:28   

Netserwer, Dostawał komputer już pewnie błędy podczas pracy:) i robił co mógł :-D :-P Wspomniane BMW na filmie miało problemy z rozruchem a zachowywało się tak jak by brakowało mu ropy i po jakimś czasie zagadał i silnik chodził aż do następnego razu..

 
 
Netserwer

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 23 Lut 2024
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2024, 17:11   

Niestety kiszka. Teraz zrobił mi inny numer: podczas jazdy stanąłem na światłach, a on w jednej chwili pracuje normalnie, a w drugiej klekocze, dymi i jest bez mocy. Doczłapałem się do serwisu (jakieś 300 m) i zgasiłem silnik. Wychodzę z pracownikiem serwisu, a on odpala jak złoto...
Dziś podczas jazdy znowu zrobił się mułowaty, niby jedzie, ale ja mu gaz naciskam, a on zamiast wyrywać, człapie do przodu...
I co to za jakaś masakra???!

_________________
Maciek
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4280
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Kwiecień 2024, 20:03   

Netserwer, Miałem kiedyś straty mocy w fordzie 1.8diesel ,gasł ,lub nie chciał zapalić a po krótkim czasie odczekawszy zapalał,brudy w układzie spalinowym, w moim przypadku to coś co się wytworzyło przez lata zatykało mi otwór dolotowy do filtra paliwa,a kombinowałem z filtrem który był nawet nowy i pompą paliwa od wtrysków bo może luzy i fałszywe powietrze,po wyczyszczeniu układu sprężarką od baku do filtra miałem spokój do końca więc może kłopot jest w układzie paliwowym lub obudowie filtra paliwa co było przyczyną w xsarze 2.0diesel bo są zaworki zwrotne do baku i też auto słabe było a potem check.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Kwiecień 2024, 21:48   

Zobacz do EGR, zaślep go blaszką na chwilę. Kopci, więcej pali ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA