Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia 2.1TD silnik
Autor Wiadomość
HaTaKe

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Październik 2011, 16:14   Xantia 2.1TD silnik

Witam , problem polega na tym ze silnik zaczal mi nie rowno chodzic - przez jakas chwile skacze sobie na obrotach a po dodaniu gazu zaczyna normalnie chodzic , wiec co to moze byc ?

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Październik 2011, 16:44   

Czy to się dzieje przy zimnym silniku? Czy przy ciepłym też( przy biegu jałowym ).

 
 
HaTaKe

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Październik 2011, 17:25   

tylko przy ciepłym..

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 8 Październik 2011, 19:06   

HaTaKe,
Być może zasysa powietrze ,stąd to "falowanie" obrotów ( oring w zbiorniku paliwa,przewody,filtr paliwa... )

 
 
HaTaKe

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Październik 2011, 20:54   

A moze być tak ze którys z wtryskow jest zasyfiony ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Październik 2011, 11:21   

HaTaKe napisał/a:
A moze być tak ze którys z wtryskow jest zasyfiony ?

W tym przypadku spalanie było by stukowe z powodu wcześniejszego zapłonu.
Powodem może być także, w twoim przypadku, źle ustawiony zapłon i zbyt późny wtrysk. Przy zimnym silniku nie ma wtedy problemu ale po nagrzaniu właśnie silnik będzie nierówno chodził. Bezpośrednim tego powodem może być czujnik temperatury silnika i przez to złe odczyty przez komp. Jeżeli czujnik jest uszkodzony to komputer nie ma szans na przyspieszenie zapłony, zaraz po nagrzaniu się silnika do prawidłowej temperatury pracy. Najlepiej by było jak byś podłączył auto do Lexii i zobaczył co jest grane.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
HaTaKe

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Październik 2011, 17:35   

Wymienilem świece , filtr paliwa i wszystko smiga :)

dzieki wszystkim za pomoc ...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA