Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Listopad 2013, 14:26
Zrzucenie linki nic nie dało, obroty były nadal za wysokie.
Przekręciłem śrubą zaznaczoną na poniższym zdjęciu o 1 obrót w lewo ( odkręciłem ją ) i już jest wielka poprawa, bo obroty troszkę spadły. Teraz pozostało mi przez kilka dni wszystko poobserwować i zobaczymy co będzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2013, 18:26
wojtis1990, Znakiem tego coś w pompie się przestawiło (zużyło) i potrzeba regulacji. Może to być także wina samego paliwa. Zatem zrób tak:
Na gorącym silniku (ok 90st.) ustaw obroty jałowe, takie jakie powinny być. Dajmy na to 700 - 750 obrotów ale strzelam. To nie muszą być obroty jakie podaje fabryka ale takie przy których będzie silnik jeszcze równo pracował i nie gasł. Po tym zabiegu - nadal na gorącym silniku - załóż linkę. Musi być ona naprężona ale nie może podnosić dźwigni. Zaobserwuj wtedy czy na zimnym silniku linka podniesie dźwignię i nie będzie się ona opierać na śrubie. Jak tak się stanie - znaczy automat ssania jeszcze sprawny. Jeżeli nie drgnie i nie zmieni obrotów na zimnym silniku - trzeba będzie pomyśleć o wymianie.
W czasie dużych mrozów może ciężko palić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Listopad 2013, 16:58
wojtis1990, mechaniczne czy elektryczne ale reauguje na zimno nawet jak zasuwam i wrzuce na luz, są jakiś czas wyższe a potem tak jak dla rozgrzanego juz wracają ,w końcu przepływomierz ma dane o zimnym powietrzu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum