Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mhm
19 Październik 2010, 08:47
Dziwne odgłosy z przodu auta
Autor Wiadomość
Byh81

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Bielawa
Wysłany: 9 Październik 2009, 11:21   Dziwne odgłosy z przodu auta.

Witam. Chyba mi przypadła zasługa zacząć temat. Otóż przy pokonywaniu nierówności nagminnych na naszych polskich drogach słychać w aucie stuki nie są one głośne ale bardzo gęste, im wolniej jade tym się one nasilają. Podejrzewam że jest to jakiś drążek stabilizatora albo coś takiego. Niechce wymieniać niepotrzebnych rzeczy skoro mogą być dobre, więc zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Może ktoś miał podobny problem i się z tym uporał.

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Październik 2009, 13:06   Re: Dziwne odgłosy z przodu auta.

Byh81 napisał/a:
Witam. Chyba mi przypadła zasługa zacząć temat. Otóż przy pokonywaniu nierówności nagminnych na naszych polskich drogach słychać w aucie stuki nie są one głośne ale bardzo gęste, im wolniej jade tym się one nasilają. Podejrzewam że jest to jakiś drążek stabilizatora albo coś takiego. Niechce wymieniać niepotrzebnych rzeczy skoro mogą być dobre, więc zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Może ktoś miał podobny problem i się z tym uporał.


Tak to się nie da :) Albo będziesz w ciemno wymieniał łączniki stabilizatorów (IMHO warto od razu oba na raz - to nie jest duży koszt) i końcówki drążka kierowniczego, albo podjedź do mechanika na szarpaki i niech ci zdiagnozują co się dzieje.

_________________
"MHM"
Ostatnio zmieniony przez robert 9 Październik 2009, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 9 Październik 2009, 23:20   

Najlepiej podjechać na jakąś stacje gdzie mają trzepaki i kanał i wtedy maszyneria prawde ci powie za 20 albo 30 zł... I po kłopocie PS nie muszą to być drążki może to być np tuleja wachacza :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Październik 2009, 03:31   

A może i nawet sworzeń! Musisz to sprawdzić!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Byh81

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Bielawa
Wysłany: 10 Październik 2009, 14:17   

Dzięki Panowie za pomoc. Niedawno byłem na szarpakach i nic nie wykazały z zawiechą jest niby wszystko ok. Może pojade na inną stacje i sprubuje raz jeszcze go przetrzepać.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Październik 2009, 16:54   

Na szarpakach nic nie wyjdzie jak będzie to łącznik stabilizatora.
Ja tak miałem a tłukło już niemiłosiernie. Na przeglądach wszystko było zawsze perfekt. Sprawdź te łączniki ale możesz to zrobić jedynie wtedy gdy stabilizator będzie odciążony. Trzeba podnieść cały przód aby oba koła były w powietrzu. Wtedy można ręką sprawdzić czy sworznie kulowe w łącznikach mają luzy lub i nie...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Październik 2009, 07:19   

Żeby sprawdzić łącznik, nie trzeba podnosić całego przodu, wystarczy tylko żeby jedno koło było w górze, jednak w tym przypadku bez pomocy kawałka pręta lub rury 1/2 cala się nie obędzie. Jeżeli łącznik ma luzy to próbując go "rozciągać" będzie czuć wyraźne stuknięcie na pręcie - w tym przypadku dobrze zaparty pręta będzie działał jak wzmacniacz więc można wyczuć nawet najmniejsze luzy :)
Jako ciekawostkę można jeszcze dodać, że zazwyczaj tylko dolny sworzeń ulega uszkodzeniu, no chyba że jeździ się dłuższy czas na uszkodzonym, wtedy również i górny może paść.

Obawiam się, że może to jednak być również i luz na maglownicy, no ale najpierw sprawdziłbym te łączniki tym bardziej, że nie wymaga to dużo czasu i umiejętności - lewarek, pręcik i trochę chęci w zupełności wystarczą :)

 
 
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sierpień 2010, 16:04   

miałem podobną opcję coś mi cholernie stukało w jednym kole nie mogłem tego namierzyć okazało się że wyskoczyła blaszka która trzyma klocki hamulcowe w zacisku warto sprawdzić wystarczy tylko podczas jazdy na nierównościach zaciągnąć ręczny lekko jeżeli przestanie stukać to wiadomo co to :D

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA