Witam,
nie dawno zauważyłem że po zamknięciu samochodu (przez około 90sek ),a także podczas jazdy świeci się delikatnie trzecie światło stopu.
W lampkach od oświetlenia wnętrza wymieniłem żarówki na diodowe i one także lekko świecą podczas jazdy.
To samo jest z oświetleniem tablicy z tyłu - zapalą się na 2 sekundy a potem lekko się tlą.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Listopad 2011, 21:52
Może z tym światłem stopu, to te typy tak mają? Może to światło dodatkowo służy, jako pozycyjne, do czasu zanim naciśnie się pedał hamulca? Odnośnie wnętrza, to sterowanie tymi światłami jest elektroniczne. Żarówki są przecież ściemniane powoli, po zamknięciu auta. Nawet po całkowitym zamknięciu, idzie przez nie minimalny prąd, który wystarcza do wysterowania diod.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 22 Listopad 2011, 00:40
tomasgruby, w nowych autach wszystko kieruje komputer , i moim zdaniem diody stawiają inny opór , i dlatego komputer dostaje fałszywe informacje powrotne i wysyła inne dawki prądu na poszczególne urządzenia . To tak jak byś długo słuchał radia , komputer odłączy wszystko co możliwe i zostawi w akumulatorze wystarczający prąd do odpalenia . Wyciągnij diody i wsadź żarówki powinno minąć
W lagunie w sadziłem diody na postoje i po przejechaniu paru metrów komp wywala komunikat brak postoju a one świeca i to ładnie
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 22 Listopad 2011, 01:19
Na 99% przyczyną są diody. Dlaczego, dlatego że mają dużo mniejszą moc, a co za tym idzie dużo mniejszy prąd jest potrzebny do ich świecenia. Dlatego komputery pokazują błędy, bo dla nich płynący prąd jest zbyt mały. Dlatego diody świecą w układzie oświetlenia kabiny. Układ elektroniczny pozostawia szczątkowy prąd, przy którym żarówka się już nie zapali, natomiast dioda świeci w pełni.
Dla przykładu w żarówce 5W płynie prąd o natężeniu 0,360A
Porównywalna dioda ma moc około 0,48W i płynie przez nią prąd o natężeniu 0,035A, czyli 10 razy mniejszy.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum