Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Luty 2013, 20:22
Buger napisał/a:
po kilkukrotnym dodaniu gazu do ok 2500 obr/min.
... pompa wtryskowa zwiększyła pobieranie paliwa
Buger napisał/a:
Nagle zaczęło coś mocno stukac
Buger napisał/a:
Ponadto z rurywydechowej po każdych takich stukach mocno kopcił
... komputer nie potrafił ustawić dokładnego kąta podania wtrysku
Buger napisał/a:
pewnym momencie znowu zaczęlo stukać i jak dodałem gazu to ucichło
... nowe przewody które założyłeś przestały pobierać powietrze na złączach ,choć równie dobrze powietrze mogło dostawać się również z pod podkładek na wejściu pompy.Temat będzie powracał jeśli nie zlokalizujesz miejsca zasysania powietrza.
Teraz chyba wiesz dlaczego tak ważne jest by były założone tam przeźroczyste przewody.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Luty 2013, 09:23
Załóż z powrotem przed pompą przeźroczyste przewody,będziesz wtedy wiedział ( widział) dlaczego silnik źle pracuje. Załóż również na wyjściu,będziesz widział czy nie zasysa na ostatnim połączeniu ( wejściu ).
Wymieniłem wężyk między filtrem a pompą na przeźroczysty i podkładki mosiężne na nowe.
Odpaliłem i generalnie auto chodziło dobrze. W pewnym momencie zaczął trochę szarpać na wolnych obrotach ale po chwili wrócił do normy i pracował czysto.
Co prawda jeszcze trochę kopcił ale z czasem tylko przy dodawaniu gazu, jak utrzymywałem obroty lub puszczałem gaz i na wolnych obrotach nie kopcił. Podejrzewam że musiała się wypalić ropa z układu wydechowego.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Luty 2013, 09:43
A powietrze jest wężyku czy nie ma jak dodawałeś "gazu" ? Obserwowałeś czy się pojawia?
Napiszę to o czym wspominałem (i inni) - pompa wtryskowa typu Lucas Epic z elektroniczną nastawą podania wtrysku nie toleruje powietrza w układzie paliwowym.
Buger,
Wiesz gdzie znajduję się potencjometr "gazu" ?
Dodawaj obroty tak na przemian z "wolnych" i powyżej 3tys. obserwuj przeźroczyste wężyki paliwowe.
Natomiast zabrałem się za sprzęgło o którym pisałem wcześniej i mam małą zagrychę.
Jak ktoś ma doświadczenia w tym TEMACIE to proszę o pomoc.
gniew
Mój samochód: Citroen XM MK II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Dizzzzel
Wersja:: MK II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Luty 2014, 20:15
Witam
Mam problem, wygląda na to że właśnie z Epic-iem. Lexia zgłasza 2 błędy czujnikiem krzywki 1 i 2.
Według tego co wyczytałem będę potrzebował na pewno takich oringów :
elektrozawory 5 mm x 19 mm i 2.5 mm x 8.5 mm
gniazda solenoidów 7mm x 1.8 mm szt 3 i 19mm x 1.5 mm szt 4
wewnętrzne uszczelki zaworów 15mm x 2 mm szt 2 i 8mm x 2mm szt 2
czy to są wszystkie oringi jakie są potrzebne do uszczelnienia pompy ?, bo muszę zakupić wszystkie możliwe od razu. Autko stoi trochę daleko od najbliższego sklepu z częściami i nie chcę żeby czegoś zabrakło. A w ten weekend będę miał możliwość wygospodarować czas wiec można się będzie tym zająć.
gniew
Mój samochód: Citroen XM MK II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Dizzzzel
Wersja:: MK II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Łódź
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 27 Luty 2014, 20:02
gniew napisał/a:
elektrozawory 5 mm x 19 mm i 2.5 mm x 8.5 mm
Takie tam nie wchodzą.
gniew napisał/a:
Nikt nie porobił notatek ??
Większośc ma to w głowie.Najważniejszy oring to ten,który dzieli wnętrze pompy na trzy komory,ale jego nie kupisz samego,tylko w zestawie za 200pln.
I jeszcze jedno, czy to jest błąd krzywki czy czujnika krzywki,bo to dwie inne sprawy.Do wnętrza elektrozaworów lepszy będzie 14X 2,4 ,niż 15X2.Po prostu na dłużej wystarczy taki troszkę grubszy,a miejsce na niego jest.
Oring od strony wspomnianego czujnika to 22X2.
_________________ Pozdrawiam Roman
gniew
Mój samochód: Citroen XM MK II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Dizzzzel
Wersja:: MK II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Luty 2014, 21:35
z tymi elektrozaworami to wyczytałem tak ze zdjęć które zostały podane wcześniej, bodajże ja dobrze pamiętam z jakiegoś francuskiego opracowania. Było tam podane wew. 14 zewnętrznie 19 wiec średnica powinna być 5 ?? chyba. Tak zgłasza błąd czujnika krzywki 1 i 2. A ten ring z wnętrza popy o którym pisałeś to jakie ma wymiary ??
gniew
Mój samochód: Citroen XM MK II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Dizzzzel
Wersja:: MK II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Marzec 2014, 18:45
Pozwolę się zapytać, jaka jest różnica pomiędzy błędem krzywki a błędem czujnika krzywki ?? .
Czy w obydwu przypadkach jest uszkodzone uszczelnienie w pompie, czy problem z czujnikami jest związany z uszkodzeniem samych czujników.
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 2 Marzec 2014, 22:02
Niedawno właśnie u mnie występował błąd krzywki,i był skutkiem ustawienia pompy na wcześniejszy wtrysk.Zapis ten występował przed odpaleniem,a w czasie pracy po skasowaniu błedu już nie wracał, dopiero po następnym odpaleniu się pojawiał a i to nie za każdym razem.Co prawda lex... mam dopiero od 1,5 roku,i podłączałem ją do zaledwie kilku takich silników,ale w żadnym nie występował błąd CZUJNIKA krzywki,więc na ten temat moje wiadomości są skromne.W każdym razie, w czujniku krzywki jest jaszcze czujnik temp.paliwa,więc pokazywane u Ciebie błędy 1i2 mogą dotyczyć właśnie samego czujnika.Zdjęcie uszczelki 3 komorowej spróbuję wkleić.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 13 Luty 2017, 16:02
Ramador, 2.1 TD wychodziły z pompami Boscha i takiej polecam szukać. Trzeba wymienić też przewody wysokiego ciśnienia, bo Lucas w stosunku do Boscha ma przesunięcie na tłokorozdzielaczu i nie podejdą.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum