Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
ZX 1.8i problemy z wyciekami
Autor Wiadomość
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 19:28   

Z pewnością jak wałek ustawisz na znak (otwór) to wał prawidłowo ustawiony powinien w tym momencie tak ustawiony że wszystkie tłoki są na jednakowej wysokości.
Zauważyłem to jak zdejmowałem głowicę, przed zdjęciem głowicy ustawiłem wszystko na znaki czyli wałek rozrządu i wał wszystko się zgadzało, zablokowałem wtedy koło zamachowe dodatkowo sobie pozaznaczałem swoje znaki.

po zdjęciu głowicy okazało się że tłoki są równiutko ustawione (tak +,- na 3/4 wysokości)
mam silnik 1,8 8v (lfz)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:34   

Trochę dziwne bo w 1,9D znaki pokazują górne, maksymalne położenie tłoka pierwszego i ostatniego ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:41   

zreszta jak w innych :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:50   

donalehandro napisał/a:
zreszta jak w innych :mrgreen:
Też właśnie i dlatego mnie to dziwi. Jeszcze nie słyszałem aby któryś silnik miał tak znaki...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:55   

jak wiesz na niektorych kolach jest kilka roznych znacznikow a znak jest jeden . np. mazda.jak znacznik na kole pokryjesz ze znakiem na silniku i zdejmiesz pasek ,a nastepnie go zalozysz w tej samej pozycji to bedzie dzialac (jak zreszta wiesz) ale z oznaczeniami rozrzadu nie ma to nic wspolnego. :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 21:38   

Na kole jest jeden znak - D. Ale jest jeszcze taki dodatkowy otwór na 16:00 :D

Ustawiamy do "D" znaku?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 21:44   

http://www.elektroda.pl/r...d.php?id=405107 masztu bo mi sie pisac nie chce

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 23:36   

Dzięki :)

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 19:05   

°jarulis, No tak... Ten "D" to znak do "d" Dlatego miałeś o 90° przestawiony korbowód. Znakiem jest tylko ten otwór, w który wkręcasz śrubę M8 i blokujesz na stałe, podobnie jak wał....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 16:06   

Z moich wczorajszych obserwacji (dopiero teraz dochodzę do garażu :-( ) wynika, że znak D jest zlicowany z płaszczyzną głowicy a śruba jaka wchodzi w otwór to M10.
Dziś zabawa z wymianą simmeringa i wałka rozrządu, paska i rolki. Wypadało by zmienić również simmering na wale głównym....
Może ktoś pamięta jak często wymienia się pasek alternatora?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 15 Styczeń 2012, 18:32   

jak jest popekany lub postrzepiony to wymien.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 13:40   

No więc, zasadnicze prace już zrobione ;)
Z tematu wycieku z pokrywy zaworowej zrobiła się dość istotna ingerencja, która mam nadzieję zapewni, że silnik będzie hulał jeszcze długooo...
Więc oprócz uszczelki i pokrywy zaworowej, którą uszkodziłem na własne życzenie, wymieniłem:
- wałek rozrządu (bo miał kilka mocno zdartych krzywek - nowy, używany wałek ma niemal nominalne wymiary czopów i krzywek),
- pasek rozrządu (Dayco) z rolką napinacza (Ina),
- pompę płynu chłodniczego (Idromec) ,
- uszczelnienia wału głównego i rozrządu (Elring, Corteco),
- świece + kable WN (Bosh),
- filtr oleju, olej i płyn chłodniczy.
Oprócz czyszczenia odmy i wymiany uszczelki pokrywy zaworowej nic więcej w temacie wycieków nie zrobiłem. Mam nadzieję, że to wystarczy.
Zalewam całość olejem syntetycznym 5W40 Elf'a na zimę, a na lato wleję QS XPS 15W40. Mam nadzieję, że to pomoże oczyścić silnik. Doszedłem do wniosku, że uszkodzenie wałka było przyczyną podłej jakości oleju i długiego postoju samochcodu. Na szklankach popychaczy nie znalazłem żadnych istotnych śladów uszkodzeń.
Pasek alternatora wymienię na wiosnę. Połączę to z inspekcją akternatora.

W kwestii ustawienia wałów i tłoków na równej wysokości potwierdzam zdanie cytrusa. Ustawienie to pozwala bezproblemowy obrót wałkiem rozrządu bez ryzyka styku zaworu z tłokiem.
Ustawienie silnika na otwory (znaki) okazło się banalne.
Najwięcej kłopotów miałem z odkęceniem śruby koła psaowego na wale gównym i rolki napinacza (kiepskie dojście). Generalnie większość problemów jakie miałem były spowodowane brakiem odpowiednich narzędzi.
W poniedziałek chwila prawdy, ostatnie połączenia przewodów i odpalanie.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 14:14   

trzymam kciuki

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 19:47   

jarulis napisał/a:
W kwestii ustawienia wałów i tłoków na równej wysokości potwierdzam zdanie cytrusa. Ustawienie to pozwala bezproblemowy obrót wałkiem rozrządu bez ryzyka styku zaworu z tłokiem.

Ha ha ha ha jestem genialny :-D a nikt mi nie wierzył :-D francuz jest inny

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 15:48   

Autko śmiga aż miło. Silnik nie cieknie, chodzi ciszej i równiej.
Dla spokojności zmierzę sobie kompresję, jak będzie miał mi kto pomóc.
No i będę obserwował narastanie masła w odmie.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA