cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 19:28
Z pewnością jak wałek ustawisz na znak (otwór) to wał prawidłowo ustawiony powinien w tym momencie tak ustawiony że wszystkie tłoki są na jednakowej wysokości.
Zauważyłem to jak zdejmowałem głowicę, przed zdjęciem głowicy ustawiłem wszystko na znaki czyli wałek rozrządu i wał wszystko się zgadzało, zablokowałem wtedy koło zamachowe dodatkowo sobie pozaznaczałem swoje znaki.
po zdjęciu głowicy okazało się że tłoki są równiutko ustawione (tak +,- na 3/4 wysokości)
mam silnik 1,8 8v (lfz)
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:34
Trochę dziwne bo w 1,9D znaki pokazują górne, maksymalne położenie tłoka pierwszego i ostatniego
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:50
donalehandro napisał/a:
zreszta jak w innych
Też właśnie i dlatego mnie to dziwi. Jeszcze nie słyszałem aby któryś silnik miał tak znaki...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 20:55
jak wiesz na niektorych kolach jest kilka roznych znacznikow a znak jest jeden . np. mazda.jak znacznik na kole pokryjesz ze znakiem na silniku i zdejmiesz pasek ,a nastepnie go zalozysz w tej samej pozycji to bedzie dzialac (jak zreszta wiesz) ale z oznaczeniami rozrzadu nie ma to nic wspolnego.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Styczeń 2012, 19:05
°jarulis, No tak... Ten "D" to znak do "d" Dlatego miałeś o 90° przestawiony korbowód. Znakiem jest tylko ten otwór, w który wkręcasz śrubę M8 i blokujesz na stałe, podobnie jak wał....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 16:06
Z moich wczorajszych obserwacji (dopiero teraz dochodzę do garażu ) wynika, że znak D jest zlicowany z płaszczyzną głowicy a śruba jaka wchodzi w otwór to M10.
Dziś zabawa z wymianą simmeringa i wałka rozrządu, paska i rolki. Wypadało by zmienić również simmering na wale głównym....
Może ktoś pamięta jak często wymienia się pasek alternatora?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 13:40
No więc, zasadnicze prace już zrobione
Z tematu wycieku z pokrywy zaworowej zrobiła się dość istotna ingerencja, która mam nadzieję zapewni, że silnik będzie hulał jeszcze długooo...
Więc oprócz uszczelki i pokrywy zaworowej, którą uszkodziłem na własne życzenie, wymieniłem:
- wałek rozrządu (bo miał kilka mocno zdartych krzywek - nowy, używany wałek ma niemal nominalne wymiary czopów i krzywek),
- pasek rozrządu (Dayco) z rolką napinacza (Ina),
- pompę płynu chłodniczego (Idromec) ,
- uszczelnienia wału głównego i rozrządu (Elring, Corteco),
- świece + kable WN (Bosh),
- filtr oleju, olej i płyn chłodniczy.
Oprócz czyszczenia odmy i wymiany uszczelki pokrywy zaworowej nic więcej w temacie wycieków nie zrobiłem. Mam nadzieję, że to wystarczy.
Zalewam całość olejem syntetycznym 5W40 Elf'a na zimę, a na lato wleję QS XPS 15W40. Mam nadzieję, że to pomoże oczyścić silnik. Doszedłem do wniosku, że uszkodzenie wałka było przyczyną podłej jakości oleju i długiego postoju samochcodu. Na szklankach popychaczy nie znalazłem żadnych istotnych śladów uszkodzeń.
Pasek alternatora wymienię na wiosnę. Połączę to z inspekcją akternatora.
W kwestii ustawienia wałów i tłoków na równej wysokości potwierdzam zdanie cytrusa. Ustawienie to pozwala bezproblemowy obrót wałkiem rozrządu bez ryzyka styku zaworu z tłokiem.
Ustawienie silnika na otwory (znaki) okazło się banalne.
Najwięcej kłopotów miałem z odkęceniem śruby koła psaowego na wale gównym i rolki napinacza (kiepskie dojście). Generalnie większość problemów jakie miałem były spowodowane brakiem odpowiednich narzędzi.
W poniedziałek chwila prawdy, ostatnie połączenia przewodów i odpalanie.
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 19:47
jarulis napisał/a:
W kwestii ustawienia wałów i tłoków na równej wysokości potwierdzam zdanie cytrusa. Ustawienie to pozwala bezproblemowy obrót wałkiem rozrządu bez ryzyka styku zaworu z tłokiem.
Ha ha ha ha jestem genialny a nikt mi nie wierzył francuz jest inny
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 15:48
Autko śmiga aż miło. Silnik nie cieknie, chodzi ciszej i równiej.
Dla spokojności zmierzę sobie kompresję, jak będzie miał mi kto pomóc.
No i będę obserwował narastanie masła w odmie.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum