Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Listopad 2011, 16:51 2.0HDI mułowaty
Witam moja cytrynka cierpi na brak mocy nie ma tragedii bez większego problemu rozpędza się do 180km/h ale jest strasznie mułowaty na wysokich obrotach tzn. od 3000 obr/min w górę i bardzo słabo wkręca się na obroty mam w rodzinie drugiego diesla i on wkręca się nawet na biegu jałowym jak benzyniak bardzo agresywnie reaguje na dotyk pedału gazu a ten jak stary diesel bez turbiny apropo doładowania to turbina działa (rura od intercoolera puchnie aż miło jak się daje gazu no słychać jej przepiękny świst) szczelność intercooler oraz rury doładowania są szczelne pozatym nie kopci nie mam pojęcia co mu dolega może ktoś miał taki problem
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 27 Listopad 2011, 17:34
Napisz coś więcej, na polega owa mułowatość. Mój HDI ciągnie mocno w zakresie mniej więcej 1,5-3 tyś, potem się dalej rozkręca, ale tak bez przekonania. Kiedy rozmawiałem z mechanikiem o tym fakcie mówił że to przez turbinę, że jest tak ustawiona aby doładować maksymalnie przy niskich obrotach, a później hamuje ona nieco silnik.
Sam podejrzewam że może być problem z układem zmiany geometrii turbiny.
Po podpięciu komputera pod silnik okazuje się że na biegu jałowym mam za małe ciśnienie, natomiast w granicach 3 tyś jest nieco za duże niż ustawione.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mapka jest z ALH'a z VW, ale generalnie zalozenia sa bardzo podobne. Jak widzisz, po 3k obrotow wydajnosc turba spada, po 4k leci na leb na szyje. Najlepiej dmucha przy ok 1900-2300 obrotow. Czy to rozwiewa twoja watpliwosci? Ah, no byl bym zapomnial. Nie wiem jak jest w HDIkach (ale zakladam ze jest tam juz VTG czyli zmienna geometria turbiny) mozliwe ze kierownice sie "zapiekly" - w ALH'ach np. w Passacie bardzo czesto jest to przyczyna - wystarczy wykrecic, wyczyscic, nasmarowac smarem/olejem do maszyn i rozruszac zatarcie - tylko oszczednie zeby potem pompka vacum nie zassala nadmiaru i auto chula jak nowe!
Niestety objaw jest tez podobny do luzow na lozyskowaniu turbiny, ale to oznaczalo by przecieki (duze ilosci oleju wypluwa) i spada drastycznie predkosc obrotowa turba no i rzecz jasna wydajnosc - diagnoza: regeneracje turbawy.
Polecam sprawdzic doladowania podczas jazdy na kazdym biegu poprzez kompa. Czujnik powinien pokazywac od 1.05 bara (czyli znikome doladowanie wgledne o 0.05 bara (bezwzglednego) az do 1.45 wglednego czyli 0.45 bezwzglednego w najlepszym momencie, moze nawet wiecej do 1,9 [przy czym 1,9 to predzej w benzynie turbo]). Dla NieTechnicznych - ten 1 bar przed kropka to cisnienie atmosferyczne ktore wynosi ok. 990-1010 hPa czyli w okolicach 1 bara, reszta to doladowanie, dlatego mowi sie o cisnieniu wzglednym i bezwzglednym.
Rzeczy sa oczywiste, nie chce nikomu ublizac takimi "informacjami", ale na wszelki wypadek blysne
Pozdrawiam
T
EDIT: I odrazu sprostuje, znalazlem cos ciekawego...
Wyglada na to ze VTG jest w cytrynach sterowane elektronicznie przez serwomotorek z reduktorem (co zmniejsza ryzyko zatarcia w przeciwienstwie do przypadku sterowania podcisnieniem). Ale i tak bym od sprawdzenia poprawnosci dzialania tego elementu zaczal. Moze ciegno sie rozpadlo, moze sie zatarly, a moze silniczek odmowil posluszenstwa.
Proszę nie używać do linków [code] . Do tego celu służy kod [url] . Łatwiej będzie przejść do linkowanej strony niż wklejać adres w przeglądarce.
tak będzie wyglądać link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/BBCode
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2011, 17:01
znaczy objawy są dwa najważniejsze pierwszy to niedobór mocy powyżej 3000obr/min jeździłem paroma innymi dieslami i one zaczynają dopiero fajnie jechać powyżej 3000obr a druga sprawa strasznie mułowato reaguje na pedał gazu i nie mówię akurat o jeździe tylko o nawet gdy soi sobie na luzie także podejrzewam ze mogą być winą zapieczone kierownice turbiny i zastanawiam się czy mogę rozruszać kierownice przez poruszanie dźwigienką która nimi obraca ale czy jest to bezpieczne i nie uszkodzę czegoś a jeżeli chodzi luz na łożysku wałka turbiny sądzę że nie jest złe oleju dużo nie bierze tzn przez 15tys km dolałem może 100-200ml
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Listopad 2011, 07:27
sidek15 napisał/a:
strasznie mułowato reaguje na pedał gazu i nie mówię akurat o jeździe tylko o nawet gdy soi sobie na luzie także podejrzewam ze mogą być winą zapieczone kierownice turbiny
W tym przypadku to pewnie coś ze sterownikiem, dawką paliwa lub inną elektryką jest problem Przecież nawet wolnossący silnik nieźle się buja przy gwałtownym podgazowaniu. Podłączałeś kompa i testowałeś sterownik?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2011, 18:01
niestety akurat do cytrynki nie posiadam kabla jednakże komputer nic nie krzyczy mimo wszystko jednak zakupię kabel, z tego co słyszałem jest dosyć problematyczne dobranie kabla oraz z oprogramowanie czyli z citroen lexia byłbym wdzięczny za wskazówki co do dobrania kabla oraz zabawy z oprogramowaniem, podłączeniem do samochodu oraz wszystkimi problemami związanymi z diagnostyką komputerową
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 07:14
sidek15, Trochę na ten temat było już TU klepane...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum