Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o silnkiu 2,5TD CITROEN XM/JUMPER (DK5ATED/DJ5TAED)
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
  Wysłany: 2011-12-26, 21:26   Wszystko o silnkiu 2,5TD CITROEN XM/JUMPER (DK5ATED/DJ5TAED)

XM/JUMPER SILNIK DK5ATED/DJ5TAED

CHARAKTERYSTYKA - MOMENTY DOKRĘCANIA - SMAROWANIE

1 - POJEMNOŚĆ OLEJU

KONIECZNIE : silnik ; systematycznie sprawdzać poziom oleju przy pomocy ręcznego wskaźnika poziomu .

SILNIK DJ5 SILNIK DJ5T SILNIK DK5ATED/DJ5TAED

silnik DJ5 DJ5T DK5ATED/DJ5TAED
pojemność oleju bez wymiany wkładu filtra 8/9.5 litrów 9.5 litrów 8.0 litrów
różnica objętości między stanem minimalnym i maksymalnym wskaźnika poziomu oleju 3.5 litrów 3.5 3.0
systematycznie sprawdzać poziom oleju przy pomocy ręcznego wskaźnika poziomu

WSZYSTKIE TYPY

Przeciętne zużycie oleju na 1000 km, przy dotartym silniku : 0.5 litrów .

2 - CIŚNIENIE OLEJU

SILNIK DK5ATED/DJ5TAED

silnik DK5ATED/DJ5TAED
kontrola 1 przy 850 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
1.8
kontrola 2 przy 2000 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
3.5
kontrola 3 przy 3000 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
4.0
kontrola 4 przy 4000 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
4.4

SILNIK DJ5 SILNIK DJ5T

silnik DJ5 DJ5T
kontrola 1 przy 2000 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
3,6 4.5
kontrola 2 przy 4000 obr/min
ciśnienie minimalne (bar)
3,0 3.5
podano wartości w barach, dla dotartego silnika, przy temperaturze oleju 80 °C

WSZYSTKIE TYPY

3 - MOMENT(Y) DOKRĘCANIA

SILNIK DK5ATED/DJ5TAED

silnik DJ5TED
czujnik ciśnienia oleju (danm) 2.5



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2011-12-26, 22:29   Demontaż-montaż paska rozrządu

XM/JUMPER - SILNIK DK5ATED/DJ5TAED

CZĘŚCIOWY DEMONTAŻ - MONTAŻ PASKA ROZRZĄDU

UWAGA : częściowy demontaż jest możliwy wyłącznie w przypadku operacji demontażu - montażu wałka rozrządu lub pompy wtryskowej : tej metody nie można zastosować w przypadku nowego paska (zbyt duże naprężenie) .

Odłączyć zacisk ujemny akumulatora .

Odłączyć połączenia elektryczne konsoli .

Podniesc prawe przednie kolo .

Zablokować pojazd .

Zdemontować przednią osłonę pod silnikiem .

Odłączyć czujnik wysokiego ciśnienia paliwa .

1 - OPRZYRZĄDOWANIE SPECJALNE


oznaczenie/specyfikacja
[1] trzpień do blokowania koła zamachowego silnika
[2] trzpień do blokowania wałka rozrządu
[3] ø 9.5mm trzpień do blokowania pompy wtryskowej
[3] ø 6 mm trzpień do blokowania pompy wtryskowej

2 - DEMONTAŻ Zdemontować komorę rozrządu (plastikowe osłony) .

Obrócić wał korbowy w normalnym kierunku obrotów .


Zablokować koło zamachowe silnika od przodu ; Przy pomocy przyrządu [1]; lub : .


Zablokować koło zamachowe silnika ; Za silnikiem : Przy pomocy przyrządu [1] .


Zablokować :

  • koło zębate wałka rozrządu ; przy pomocy przyrządu [2]
  • koło zębate pompy wtryskowej ; przy pomocy przyrządu [3]

Przytrzymać pasek na miejscu na następujących elementach :

  • koło zębate pompy wtryskowej (3) ; użyć plastikowej opaski (2)
  • koło zębate wałka rozrządu (4) ; użyć 2 plastikowych opasek (2)

Poluzować :

  • nakrętkę (5)
  • 3 śruby (6)

Zdemontować :

  • przyrząd [2}
  • 3 śruby (6)
  • koło zębate wałka rozrządu (4)

UWAGA : podtrzymać naprężony pasek, naciskając na koło zębate (4) ; przymocować element w taki sposób, aby zachować naprężenie paska .

Zdemontować wałek rozrządu .


Przytrzymać pasek na miejscu na następujących elementach :

  • koło zębate wałka rozrządu (4) ; użyć plastikowej opaski (2)
  • koło zębate pompy wtryskowej (3) ; użyć 2 plastikowych opasek (2)

Zdemontować :

  • śruby (7)
  • przyrząd [3}
  • koło zębate pompy wtryskowej (3)

UWAGA : podtrzymać naprężony pasek, naciskając na koło zębate (3) .

Zdemontować pompę wtryskową .

3 - MONTAŻ


Odłączyć koło zębate (4) .

Przysunąć koło zębate (4) do tarczy wałka rozrządu .

Zablokować tarczę wałka rozrządu ; Przy pomocy przyrządu [2] .

Ustawić koło zębate (4) .

Zamontować i dokręcić śruby (6) :

  • wstępne dokręcanie na 1 danm
  • dokręcanie na 2.5 danm

Zdemontować :

  • plastikowe opaski (2)
  • przyrządy [1] - [2] - [3]

Odłączyć koło zębate (3) .

Przysunąć koło zębate (3) do tarczy pompy wtryskowej .

Zablokować tarczę pompy wtryskowej ; Przy pomocy przyrządu [3] .

Ustawić koło zębate (3) .

Zamontować i dokręcić śruby (7) :

  • wstępne dokręcanie na 1 danm
  • dokręcanie na 2.5 danm

Zdemontować :

  • plastikowe opaski (2)
  • przyrządy [1] - [2] - [3]

Wykonać co najmniej dwa obroty silnika .

UWAGA : przymocować element w taki sposób, aby zachować naprężenie paska .

Zablokować koło zamachowe silnika przy pomocy trzpienia do blokowania [1] .


Sprawdzić wzrokowo zablokowanie następujących elementów :

  • koło zębate wałka rozrządu (4)
  • koło zębate pompy wtryskowej (3)

UWAGA : jeżeli wynik kontroli wzrokowej jest negatywny, należy zablokować rozrząd, zgodnie ze wskazówkami operacji demontaż - montaż paska rozrządu .

UWAGA : w przypadku prawidłowego zablokowania, nie wykonywać procedury naprężania paska rozrządu .

Zdemontować przyrząd [1] .

Postępować w odwrotnej kolejności jak podczas demontażu .

Podłączyć ujemny zacisk akumulatora .

Ustawić pojazd na kołach .



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4204
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2011-12-26, 22:58   

(Sławny) NAPINACZ DYNAMICZNY ;)

KONIECZNIE :
w zależności od wskaźnika modyfikacji napinacza, przestrzegaj kierunku montażu!!!





Dynamiczna rolka napinająca bez oznaczeń:

-brak szczególnych zaleceń

Dynamiczna rolka napinająca zawierająca oznaczenia (A) - (B) - (C) ;:
-Zachować kierunek montażu:

- oznaczenie UP plus strzałki na (A)
- wcięcie (B) na jednej stronie części dolnej
- wcięcia (C) na drugiej stronie części dolnej




Montaż napinacza dynamicznego:
- skierować oznaczenia (A) w stronę kwadratu manewrowego (27)
- przy założonym napinaczu, oznaczenie (B) powinno być widoczne
Dwa oznaczenia (C) znajdują się po stronie bloku silnika
Moment dokręcania śrub (28) : 2 danm

KONIECZNIE :
wymieniać regularnie śrubę (29) na nową : moment dokręcania : 7 danm

Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.

Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA