Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robson
28 Grudzień 2011, 01:41
xsara 2 - gaz
Autor Wiadomość
roberttak

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benz
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 1
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 01:39   xsara 2 - gaz

Jeśli zakładam temat w złym miejscu proszę o przeniesienie, jeszcze dobrze nie rozpoznałem forum.

Noszę się z zamiarem zagazowania mojego 1.4. Może jakieś rady? Czy bak pod auto w miejsce koła, czy do bagażnika walcowy? Wlew w zderzak, czy może ktoś ma w miejscu wlewu od paliwa? Czy są jakieś standardowe problemy? Jakie instalacje polecacie ja myślę o zenicie albo stag200?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 01:46   

Jeżeli sporo jeździsz to instalacja gazowa jest jak najbardziej na miejscu. Przy dzisiejszej dostępności stacji proponuję zbiornik w miejscu koła zapasowego. Koło w pokrowcu wozisz wówczas w bagażniku, w ten sposób oszczędzasz sporo miejsca.
Co do samej instalacji to nie pomogę, u siebie miałem zamontowaną instalację BRC i bardzo sobie chwaliłem, tych co podałeś po prostu nie znam.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 02:01   

Osobiscie jezdze na polskiej instalce KME i jest ok. Stag tez jest dobry. O zenicie sie nie wypowiem.
Co do wlewu : zalezy ile masz miejsca przy korku paliwa. Jezeli jest dosc ciasno, to sobie daruj. Bedziesz mial podrapany lakier w poblizu. Najlepiej zaloz w zderzaku na samym dole. Malo widoczny i nie ma problemu z podlaczaniem.
Butle tez proponuje zalozyc w miejsce kola zapasowego. Wolny bagaznik.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
roberttak

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benz
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 1
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 01:30   

a ktoś z was ma w kole zapasowym? (bo ja w xarze koło mam pod autem na wierzchu i tam by poszedł zbiornik) nie koroduje wam?
odrzucałem raczej tą opcję ze względu na korozję i dziwne uczucie, że zbiornik jest pode mną na wierzchu, w poprzednim aucie miałem w miejscu na koło, ale to było w bagażniku i to było idealne miejsce, nie odczuwałem tego,
w bagażniku miejsce zajmie zapas, więc wielkiej różnicy mi nie zrobi czy to pod autem czy w środku, miejsce mi potrzebne tylko raz/dwa w roku na wakacje

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 03:12   

Ja miałem w AX tak zamontowane i nic się nie działo. Zbiornik ma specjalny atest do montażu na zewnątrz (ja miałem zbiornik STAKO). Wprawdzie jest dostępna dodatkowa osłona, ale mój gazownik stwierdził, że tylko przyczyni się do jakiejś korozji właśnie ze względu na zalegającą tam wilgoć, więc nie miałem zamontowanej tej osłony.
Co do samego zbiornika, to na początku tez miałem obawy, ale z tego co się orientuję, to jest on tak wytrzymały, że nawet jakby odpadły oba koła tylne to można spokojnie jadąc na zbiorniku wyhamować.
Według mnie to optymalne rozwiązanie. Obecnie posiadam ładę nivę (terenówka) i też zbiornik jest zamontowany pod samochodem, mimo szaleństw jak do tej pory jest cały i ma się całkiem dobrze.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 08:49   

Dodam tylko, że jedynym minusem zbiornika pod podwoziem jest jego pojemność. Niestety wiąże się to z częstym odwiedzaniem cpn-u. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 11:54   

Ja w ładzie mam butle 55 litrów. W AX miałem faktycznie małą - 35l.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
roberttak

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benz
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 1
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 05:11   

przymierzyłem dziś butle walcową stako coś około 35-40 litrów i zajmuje ona sporo miejsca i mi się nie podoba :) skoro więc korozja nie jest wielkim problemem, pójdzie "w koło"

ps. muszę zmienić świece, raz stare, dwa przyda się przed montażem gazu, w drugim aucie trochę eksperymentowałem, poza fatalnymi kagerami nie widzę różnicy czy to ngk czy iskra, czy do xsary polecicie jakieś konkretne czy wszystko jedno ngk, champion, bosch?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 11:26   

Iskra i NGK to bardzo dobre świece. Z własnego doświadczenia powiem tylko tyle: dbaj o nie i sprawdzaj co jakiś czas w jakim są stanie.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 19:53   

Wymień jeszcze filtr powietrza przed montażem instalacji. Ma duży wpływ na pracę auta na lpg. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:34   

Masz 16V czy 8V? W tym drugim przypadku proponuję instalację na dolocie powietrza bez zbędnej elektroniki i tego całego 'sekwencyjnego' gówna. Auto chodzi lepiej niż na sekwencji i do tego jeszcze mniej pali :-D

 
 
roberttak

Mój samochód: xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benz
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 1
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 01:01   

16v to jest wiec sekwencja musi byc. W poprzednim aucie już jeździłem na zwykłej, poza strzałami to sobie chwalę, zresztą wtedy gaz był po 1,8 zł więc nawet jak palił dużo to co :D

Filtry są nowe z 2 miesiące mają, tylko paliwowego jeszcze nie wymieniłem.

Swiece poszly ngka, co ciekawe sa to dwuelektrodowki (katalog z ngka wskazuje 2 lub nawet 4), nie mialem juz czasu jezdzic i szukac jednoelektrodowek chodz pod gaz byly by lepsze, (a takie wlasnie zostaly wyciagniete).

Mam nadzieję, że jutro sprawdzę już jak auto jeździ na lpg.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 01:09   

Takie wlasnie mam NGK - 2 elektrodowe i nic sie nie dzieje. Z ta 1 elektroda dla lpg, to chyba lekka przesada. ;-)
Powodzenia i zadowolenia. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
kaber
kaber

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Pb 95 / lpg
Wersja:: xsara picasso (N68)
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Cedry Wielkie
Wysłany: 29 Marzec 2015, 21:01   

Podpinam się pod ten temat i mam pytanie o dobry warsztat montujący LPG w Gdańsku lub Elblągu. Adresów warsztatów znalazłem dużo ale który wybrać może szanowni koledzy podpowiedzą ??

_________________
Jeśli czegoś nie można naprawić, to znaczy, że to nie jest popsute!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA