Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
co to jest ?
Autor Wiadomość
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 20:59   

straszycie cytrusa w koncu podpali swoja karoce :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 21:10   

Ze schematu wynika że sonda idzie do do biegunów 10 i 28 w sterowniku, czyli podłączając do tych biegunów woltomierz napięcie powinno być takie jak na przewodach z sondy, jeśli napięcia nie ma sprawa jest jasna- nie łączy.

A przypomniało mi się właśnie z sondy wychodzą dwie wtyczki biała i brązowa (chyba) jedna to grzałka druga to plus i minus (sygnał do ecu.) ale ja mam w tych przewodach co dają sygnał jeszcze przewód bez izolacji który jest jak by odcięty (odłączony) i nigdzie nie mogłem zlokalizować z czym mógł bym go połączyć, według wskazań miernika jest to minus lub masa.
Może właśnie przez to że ten przewód jest nie podłączony ecu. wariuje?
Wie ktoś co to za przewód? (na schemacie to chyba ta linia prowadząca w duł)



frr.jpeg
tak jak na fotce wystaje z wiązki jeszcze jakiś goły przewodzik ucięty
Plik ściągnięto 163 raz(y) 30,33 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 00:19   

Czujnik temperatury dla ecu ma kolor zielony.
Co do sondy, to musza byc podpiete 4 przewody. Dwa dla grzalki (biale - o ile dobrze pamietam) i dla ecu (ciemne kolory - chyba czarny i szary).

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 09:39   

henryxm napisał/a:
robert napisał/a:
Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
?

Raczej odwrotnie :-)


Ja tam będę się upierał dalej przy swoim. nawet na załączonym schemacie widać, że jeden przekaźnik bitrona załącza napięcie na wtryskiwacze, cewkę, i regulator wolnych obrotów (komputer steruje tymi elementami za pomocą masy), natomiast drugi przekaźnik załącza napięcie na pompę paliwa i grzaniem sondy lambda i tym obwodem steruje komputer.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 10:15   

robert, Żeby zadziałał jakikolwiek element w tym silniku w pierwszej kolejności napięcie podaje przekaźnik Bitron ,który nie jest w żaden sposób sterowany jak tylko przez stacyjkę .Sterownik ECU nie steruje w żaden sposób tym przekaźnikiem.
******
Spierać się nie będę a jedynie wspierać ;-) po jest JEST TWORZONA IDEA FORUM by sobie nawzajem pomagać :-)

http://screenshooter.net/4547478/xqsedwx

http://screenshooter.net/4547478/oqadgda

http://screenshooter.net/4547478/rxcwhja

http://screenshooter.net/4547478/bpjmrby

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 12:34   

:-P

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 13:02   

donalehandro napisał/a:
:-P

I wszystko jasne .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Styczeń 2012, 08:49   

cytrus, Jak temat? Coś nic nie piszesz? Znalazłeś przyczynę? Pochwal się! ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Styczeń 2012, 19:46   

A jakoś zapomniałem o tym, całkowicie olałem tą kontrolkę świeci się nadal i ciort z nią może wyjmę żarówkę :-)
Teraz mam nową zabawkę bo moje auto zaczyna jeździć na "wodzie" :-D
Wcześniej jak pisałem w innych postach palił mi różnie bo od 14 do 16,5l na setkę ale na odcinkach dwa razy po 10km.
Od kiedy znalazłem w sieci temat z generatorem wodoru to sobie taki skonstruowałem i zamontowałem do cytryny i powiem wam szczerze że sam nie mogłem uwierzyć jak spalanie wyszło mi 11,7l w tych samych warunkach jak wcześniej co było nawet 16,5
urządzenie jak na razie jest prototypem i nie wygląda super ale swoje zadanie wygląda na to że spełnia :-D

Muszę zrobić jakąś trasę żeby upewnić się co do wiarygodności wyników, celem jest zejście grubo poniżej 10l oczywiście w trasie

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA