Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 18:19
robcioes, To potwierdza moją teorię o tym, że duży wpływ na to ma tylko odpowiednie położenie napinacza oraz jeszcze większe - elastyczność paska mikro. NA pewno z fabryki nie wychodziły te auta z telepocącym napinaczem. Po prostu paski te były wykonane z miękkiej gumy. Raczej nie zdarza się aby to się działo latem, kiedy guma jest miękka. Te drażniące odgłosy zazwyczaj dochodzą porą zimową, gdy temperatury są niższe. Latem zaś, wszystko jest ok. Znam właśnie przypadki, że po samej zmianie paska, defekt zniknął.
na pewno Bosch ma twarde te paski ale sprawdzony już Optibelt, zapobiegł tym odgłosom. Może ktoś jeszcze wypróbuje tą tańszą metodę
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Listopad 2011, 18:19
Poniżej moje fotki i zastępcze roleczki:
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
No ja także to wszystko powymieniałem i dalej pasek trzepocze strasznie. Nawet ostatnio mi się zerwał przez to dziadostwo, na szczęście przy odpalaniu a nie w trakcie jazdy. Po wymianie paska na nowy tak ustawiłem naciągiem, że na zimnym trzepie a jak się zagrzeje to przestaje. Lepiej się nie dało. Myślałem już żeby spróbować zamiast tego amortyzatorka dać płaskownik i przykręcić ten napinacz na stałe. W końcu w niektórych silnikach w ogóle nie ma tego ustrojstwa i jest napinacz naciągany śrubą. Np. w 2,5 TD bez klimy też ten element w ogóle nie występuje. Co o tym sądzicie?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Grudzień 2011, 11:18
virus6985, Wtedy ucierpią na tym na pewno łożyska i rolki. Lepię aby hałasowało niż miały by się sypać te drogie elementy....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Sierpień 2012, 15:10 Re: Napinacz
robcioes napisał/a:
Koledzy, na własnej skórze kilka miesiecy temu odczułem koszt wymiany całego zestawu napinacza paska. Nie bawiłem się w regenerację, bo nie było czasu. Muszę mieć samochód na chodzie codziennie. Ale stary zestaw zostawiłem, bo da się zregenerować, kwestia tylko odpowiedniej roboty. Zakupiłem oryginał, zarówno napinacz jak i sprężynę. Po wymianie, co wczale nie zajmuje dużo czasu, odpaliłem samochód i ...o mało mnie szlag nie trafił, bo na wolnych obrotach trzepało napinaczem jak diabli. Było po prostu tragicznie. Ale...jest na to rada. Trzeba wymienić rolkę alternatora na tzw. sprzęgło alternatora, czyli rolkę ze sprzęgłem jednokierunkowym. Niestety to kolejny koszt ok 200-250zł, ale efekt jest niesamowity. Aksamitna równiótka praca silnika. Polecam zakup tylko i wyłącznie firmowego sprzęgła, ja zakupiłe firmy niemieckiej INA F-22888 1.2 Germany 61R 0909 0730 6-rowkowe, srednica 61mm, otwor 17mm, szerokosc 41,2mm. Do wymiany trzeba zdemontowac pompe LHM i alternator. SPRAWDZONE!!! U mnie idealnie dziala.
Podaj może jakiś link bo ni jak nie można znaleźć tego po nr katalogowych (INA F-22888 1.2 Germany 61R 0909 0730)
Dziś wymieniam w drugim XMenie rolkę. Zapomniałem nr katalogowego i dzięki forum znów mam namiary
Nr INA 532033010
Średnica rolki 65 mm
Szerokość 25 mm
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 23 Listopad 2012, 17:54
Jestem właśnie po zlikwidowaniu problemu trzepoczącego paska.
Po założeniu dwóch małych nowych rolek jak i wymianie koła pasowego ,które to zasugerował mi znajomy iż na 100 % one temu winne ,ku mojemu zdziwieniu a i bardziej jego,pasek osprzętu SKF telepał sobie w najlepsze.
Problem wibrującego paska jednak okazał się napinacz( tłumik drgań/sprężyna).
Po wymianie napinacza bez wykręcania pompy LHM co jest wyczynem dla kaskaderów udało się w końcu pozbyć problemu.
Wymieniłem również pasek osprzętu.Założyłem pasek continental & contitech.
Pasek nieco różni się od SKF . We wcześniejszym poście napisano że jest on bardziej miękki,według mnie jest mniej elastyczny od SKF. Patrząc na ten pasek zauważyłem,że rowki w nim są jakby pokryte włóknem węglowym.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 35 Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:05
Trzepoczący pasek osprzętu w XM 2,5 TD umilkł po wymianie koła pasowego alternatora na - jednokierunkowe (można to zrobić bez odkręcania pompy LHM - ale trzeba podnieść silnik wcześniej odkręcając poduszki i mocowanie prawej strony silnika).Pasek wielorowkowy założony teraz to- Hutchinson, nowy kompletny napinacz tej samej firmy i stara ( sprężyna - tłumik drgań) ale też wymienię na nową ze względu na uszkodzone dolne mocowanie tejże sprężyny.A tak przy okazji łożyska igiełkowe tego napinacza są osiągalne to - HK 2018 RS - i o ile stan sworznia pozwala na wymianę, to warto je wymienić podgrzewając wcześniej aluminiowe ramię napinacza. Efekt naprawdę zaskakujący i miły dla ucha.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Luty 2014, 11:32
Pomocy!!! Ceny napinaczy wzrosły do kosmicznych wartości! Oprócz tego, że ceny kosmiczne - problem jest z dostaniem takiego napinacza. Wysypały się u mnie już igiełki i wałek pewnie wytarty podobnie jak na fotkach z początku tematu. Nie kupię roli za 700zł bo to normalnie rzeźnia. Ceny normalnie biorą z kosmosu. Niech sobie zupę gotują z tych napinaczy! Nie kupię! Do 2,1TD można zakupić w granicach 200zł a rozwiązanie jest podobne.
W poszukiwaniu tego napinacza - znalazłem oryginalną rolkę! Można ją kupić w granicach 50zł a robi ją jedyny producent DEXWAL czy cuś podobnego
może od 2,1TD da się zaadoprować....
DEXWAL 2,5TD.JPG cena samej rolki
Plik ściągnięto 394 raz(y) 50,75 KB
rolka paska micro 2,5TD.JPG DEXWAL
Plik ściągnięto 378 raz(y) 35,66 KB
napinacz2,5TD.JPG kosmiczne ceny
Plik ściągnięto 373 raz(y) 42,07 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 13:56
Ja zakupiłem i wymieniłem w końcu. Nie trzepie o belkę i równo chodzi, jak widać na załączonym filmiku:
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 15:06
Wklejam jeszcze trochę fotek z operacji montażu oraz wyglądu nowego napinacza.
Widać, ze jest to oryginał bo metalową ma rolkę
DSC_0635.JPG demontaż napinacza - można się nawet dostać w ten sposób ;)
Plik ściągnięto 250 raz(y) 160,31 KB
DSC_0636.JPG demontaż napinacza. Widać rdzę wydostającą się spod podkładki.
Plik ściągnięto 221 raz(y) 205,9 KB
DSC_0634.JPG po demontażu kompów
Plik ściągnięto 214 raz(y) 166,62 KB
DSC_0633.JPG widok na ścięty pasek
Plik ściągnięto 227 raz(y) 169,71 KB
DSC_0628.JPG widok na ścięty pasek
Plik ściągnięto 220 raz(y) 169,56 KB
DSC_0639.JPG sworzeń
Plik ściągnięto 200 raz(y) 196,87 KB
DSC_0640.JPG stary napinacz, widać na nim datę produkcji (2005)
Plik ściągnięto 210 raz(y) 208,53 KB
DSC_0641.JPG krótszy pasek o 8mm, niż podaje specyfikacja ;)
Plik ściągnięto 191 raz(y) 173,78 KB
data na odlewie.jpg data produkcji na odlewie
Plik ściągnięto 190 raz(y) 233,68 KB
łożyska igiełkowe.jpg łożyska napinacza
Plik ściągnięto 197 raz(y) 829,45 KB
tuleja.jpg tulejka napinacza
Plik ściągnięto 204 raz(y) 602,99 KB
rolka napinacza.jpg rolka napinacza - stalowa!
Plik ściągnięto 196 raz(y) 891,02 KB
nowy napinacz4.jpg napinacz osprzętu
Plik ściągnięto 207 raz(y) 829,41 KB
nowy napinacz3.jpg napinacz paska micro
Plik ściągnięto 206 raz(y) 729,54 KB
nowy napinacz2.jpg napinacz XM 2,5TD
Plik ściągnięto 179 raz(y) 811,64 KB
nowy napinacz1.jpg nowy napinacz XM 2,5TD
Plik ściągnięto 169 raz(y) 780,14 KB
nowy napinacz.jpg nowy napinacz
Plik ściągnięto 183 raz(y) 804,18 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum