Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 17:41   Gaśnie na wolnych obrotach

Witam i proszę o sugestie i porady. :-|
Problem jak w temacie . Dojeżdżam do świateł noga z gazu a On krztusi się i obroty poniżej 500 i jak nie dodam gazu to zdechnie. Po zdjęciu nogi z gazu na obrotomierzu wskazówka błyskawicznie opada. Takie zjawisko występuje gdy jadę na gazie (tylko bez podtekstów). Przełączyłem na benzynę. Zachowuje się podobne, z tym, że obroty, spadają do ok 500 i tak się utrzymują. Jest to na granicy zgaśnięcia. Co dziwnego, to zjawisko nie występuje zawsze. Czasami jest taki dzień, że nie daje się jeździć a innym razem jet ok. Mam wymieniony na nowy silnik krokowy i mam nowy reduktor w instalacji gazowej.
Co o tym sądzicie.

_________________

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 17:56   

Sprawdź szczelność układu zasilania, może gdzieś ciągnie lewe powietrze - ja tak miałem w AX.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2012, 22:10   

Pogoda na razie nie sprzyja oględzinom. Przełączyłem na benzynę i obserwuję co się dzieje. Wolne obroty są na poziomie 1100 jak zimny, a jak się rozgrzeje to ok 800 - 900. Niby wszystko ok, ale jak przełączę na gaz to natychmiast gaśnie. W czasie jazdy gdy przełączę nie ma problemu, ale tylko noga z gazu i sprzęgło to gaśnie. Gazownik się wypiął , bo mają dużo nowych instalacji,a tu trzeba pogłówkować ... i się nie opłaca.
Będę obserwował co się dzieje i powoli sprawdzał wszystkie przewody.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to uważnie słucham.

_________________

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Kwiecień 2012, 22:16   

zmień gazownika a poprzedniego kopnij w d..................pe

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 16 Kwiecień 2012, 22:27   

parownik zmien lub wymien membrane. :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 00:03   

Kaczor - w jakim stanie jest filtr powietrza, swiece, kable WN ?? Gaz jest na to bardzo czuly. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 03:08   

Zapomnialem jeszcze zapytac o stan filtrow gazu?? ;-) Moze sa zafajdane i nie pojezdzisz na LPG.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 20:48   

Korzystając z pogody i chwili czasu zrobiłem przegląd przewodów, Wszystko wygląda prawidłowo. Odkręciłem i przykręciłem ponownie "przykrywkę plastikową" na gaźniku. Odkręcając miałem wrażenie, że nakrętki były lekko dokręcone. Po wytarciu przykręciłem mocniej. Na razie jeżdżę na benzynie , ale po tym "przeglądzie" skusiłem się włączyć gaz. No i nie zgasł, obroty trzymał więc może to tylko to. Jednak wykończę benzynę do rezerwy i przynajmniej będę wiedział ile pali na setkę benzyny. Potem znowu popróbuję pojeździć na gazie. Jeśli chodzi o instalację gazową to parownik ma nie cały rok i filtr także.
Dzięki za sugestie. Jak wrócę do gazu to napiszę jak się sprawuje mój Kaczorek.

_________________

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 20:59   

No i chyba trafiony zatopiony ;) Coś podobnego miałem w PF125p ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 20:46   

No właśnie tak nie do końca trafiony. Wczorajszy dzień był optymistyczny, ale dzisiaj........ znowu na benzynie spadały obroty do ok 500 . Trzymał tak trochę a potem do góry do 800 -900. Na następnych światłach ok. Ogólnie jest raz dobrze raz źle. Gazu nawet nie próbowałem włączać. Co jest charakterystyczne, jak wszystko jest ok to po zdjęciu nogi z gazu ( na luzie) wskazówka obrotomierza powoli opada i zatrzymuje się na ok 900 . Jeśli jednak są problemy z obrotami to w takiej samej sytuacji wskazówka opada zdecydowanie szybciej i to do 500. Na gazie w takim przypadku to chyba jeszcze szybciej i gaśnie.
Może jakieś pomysły???.

_________________

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 20:49   

masz gaznik?

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 20:59   

Kaczor, Skoro wymieniłeś silnik krokowy i nie ma poprawy to proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. ;-)

Zerknij jeszcze na czujnik położenia przepustnicy. :-)



bx czujnik położenia przepustnicy.jpg
Plik ściągnięto 20508 raz(y) 9,61 KB

bx czzujnik temperatury.jpg
Plik ściągnięto 20510 raz(y) 13,22 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 21:06   

coś przekombinowałem z tą odpowiedzią..... :-D

_________________

Ostatnio zmieniony przez Kaczor 20 Kwiecień 2012, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 21:12   

Dzięki za sugestie. Trochę mnie to przeraża, bo niezbyt znam się na tych rzeczach. Jednak im więcej dowiaduję się o ew przyczynach "choroby" tym bardziej skłaniam się do koncepcji poszukiwania doktora. Jednak nabyta wiedza ułatwi mi rozmowy i negocjacje w ew. warsztacie. .Na razie spróbuję sam pewne rzeczy sprawdzić (jak będę potrafił) .
Jestem otwarty na wszelkie propozycje, choć z wykonaniem mogę mieć problemy.
Dziś na benzynie raz dobrze raz źle a na gazie mogę tylko jechać o wolnych obrotach nie ma mowy ... odmawia współpracy.

_________________

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 21:15   

Kaczor, Miernik w dłoń i trza próbować ;-) Też się kiedyś uczyłem, a i tak wszystkiego nie potrafię :-/

Coś nie bardzo mogę znaleźć ten Twój motor. :-? To jest jednopunktowy wtrysk !!

To jest ten zaznaczony na niebiesko

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
Ostatnio zmieniony przez Jacoll 20 Kwiecień 2012, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA